Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koopadvies

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koopadvies

    Hallo mensen
    ik ben nieuw hier en wil mijn eerste digitale camera kopen. Het assortiment is ontzettend groot waardoor ik geen keus kan maken. Ik heb veel review sites doorgenomen, maar ik kom er echt niet uit...
    Ik wil een goede digicam met de volgende eisen:

    compacte camera, mooi uiterlijk
    goede macro mode
    filmpjes opnemen met geluid
    min 2x optische zoom
    goede nachtfotos
    natuurlijk scherpe fotos en goede kleuren
    en de prijs moet ergens tussen de 400-450 euro liggen

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen
    alvast bedankt.


  • #2
    Als ik zo lees wat je allemaal wil dat het toestel kan/heeft, zal je voor een "deftig" toestel toch het dubbele bedrag mogen uittrekken vrees ik

    Comment


    • #3
      als je misschien die goede nachtfoto's wilt weglaten, dan kun je wel iets vinden voor die prijs.
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        ik ben begonnen met een sony digicam, en daar heb ik een hoop van geleerd, en die maakt ook nog een hele mooie foto's die ik kan laten afdrukken op a4 formaat.
        ik heb hem wel 2de hands gekocht, en mischien geluk gehad, want er hebben zich nog nooit problemen voor gedaan. "knock knock knock" <- ff afkloppen

        Dus tjsa, aan je eisen te zien, zal ik ook eens naar 2de hands camera's kijken, en let dan ff op de sony's

        Groeten Ruud
        Whoot Whoot! nu Fuji S7000 ;)
        YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
        Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

        Comment


        • #5
          Welkom NewPhoto

          Ga 's naar http://www.kieskeurig.nl
          Kies voor digitale camera's, vergelijken, specificaties
          Ge kunt prijsklasse en vereisten ingeven (oa. optische of dig. zoom)
          Vink de gewenste merken aan en laat maar zoeken.

          Niet alle kenmerken kunt ge aanduiden maar 't helpt U toch een eindje verder denk ik.
          Ik denk ook dat ge inderdaad veel vraagt voor weinig geld.
          Ik heb een Canon Powershot S30 en die kost nu nog rond de 550€.
          Vanaf die prijs kunt ge toch al het een en ander vinden dat aan uw verlangens voldoet.

          Groeten
          Mikko2

          Comment


          • #6
            ja ik weet misschien dat mijn eisen teveel gevraagd zijn. Ik heb ook op kieskeurig gekeken. Ik vind steeds een camera, maar dan ontbreekt er steeds weer iets. bijv slecht macro mode
            Ik heb interesse in deze

            CANON DIGITAL IXUS 330
            http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/result/05D5D135AB9F05CBC1256BAA001EDF21?opendocument
            deze kost het goedkoopst 436 euro
            maar ik begrijp niet waarom er zulke grote prijsverschillen zijn. Op sommige site kost hij ruim 500 euro.
            Waarop moet ik letten bij het kopen van een camera, dus welke dingen hoor ik er standaard bij te krijgen?

            Comment


            • #7
              STANDAARD, je zegt daar zo iets, dat bestaat niet
              je moet bij 't vergelijken van prijzen opletten wat er allemaal bij wordt geleverd
              't kan soms zijn dat X duurder is dan Y maar dat X bvb een gratis CF bijlevert en daardoor toch misschien interessanter is
              dus goed opletten
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                ok
                nog een ding. Ik wil graag dat ik snel fotos kan nemen. Dan bedoel ik dus wanneer ik op de knop druk dat hij dan meteen de foto maakt, dus zonder delay ertussen. Hoe noem je dat? Ik bedoel dus niet de laadtijd tussen de fotos, maar de reactietijd zeg maar....

                Comment


                • #9
                  da's de shutter lag
                  die is het kortst bij een DSLR, maar dat zijn dus wel de duurste toestellen
                  bij compacte toestellen is er altijd wat shutter lag
                  bij de één wat meer dan bij de ander

                  ik heb een CP5700 en dat valt vree goe mee, maar dat is dan ook wel 1200€+
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    OK thnx
                    sorry voor de domme vragen, maarja ik ben nieuw op dit gebied
                    maar wat vinden jullie van de keuze van de CANON DIGITAL IXUS 330, is toch wel een goede camera die leuke fotos maakt? Aleen 2 MP maarja

                    Wat geeft het aantal MPs eigenlijk aan? De resolutie vd foto toch? Ik had namelijk eerst een neppe trust digicam met 3.3 MP, maar die maakte dus echt bagger fotos......

                    Comment


                    • #11
                      naast het aantal pixels is vooral de kwaliteit van de lens belangrijk
                      en hier is dat meestal hoe beter hoe duurder
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Die Ixus-reeks schijnt wel prima te zijn, maar als je zo veeleisend bent zou ik toch niet voor "de goedkoopste" gaan hoor!

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb een mooie gezien. Genaamd Pentax Optio S en de Casio Exilim ex Z3.
                          Beide zijn ultra plat en toch 3x zoom....Aleen kan ik nog nergens reviews ervan vinden. Hij komt pas in maart uit heb ik gelezen, ik denk dat ik ff daar op ga w8en

                          Hallo, we hebben de afbeeldingen in je topic verwijderd want foto' linken vanop DPR is niet toegestaan.

                          Jaja

                          Comment


                          • #14
                            plaatjes doen het niet
                            bezoek dan maar de sites ff
                            http://www.dpreview.com/news/0301/03010902casioexz3.asp
                            http://www.dpreview.com/news/0301/03010801pentaxoptios.asp
                            groeten

                            Comment


                            • #15
                              owja ik ben ook aan het denken aan de minolta f100. Maar ik heb verhalen gehoord dat hij erg sloom is, met inzoomen, shutter lag, opstarten etc.... Wie kan dit bevestigen, want dat is toch echt een minpunt waardoor ik hem niet ga aanschaffen....

                              Comment

                              Working...
                              X