Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

200 of 300 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 200 of 300 mm

    Hi ,
    Ik ben in de nabije toekomst van plan om een eos 400D aante schaffen met enkele extra lenzen.
    Nu staat het al vast dat ik ipv de standard kit lens van canon de Tamron AF 28-75mm f/2.8 SP XR Di LD Aspherical ga aanschaffen, maar voor mijn tele sta ik nog in twijfel tussen de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 USM IS en de Canon EF 70-200mm f/4 USM L .
    wat zouden jullie kiezen. voor mij is het niet om iets specifiek te trekken, maar meestal als ik iets zie die ik leuk vind om die dichter te hebben.

  • #2
    Re: 200 of 300 mm

    Als je geen schuwe dieren en/of vogels wil fotograferen zul je aan 200mm wel genoeg hebben. Als je wel vogels wil fotograferen heb je zelfs aan 300mm niet genoeg.
    Sommige sporten fotografeer je ook best met 300mm.
    Van alles...

    Comment


    • #3
      Re: 200 of 300 mm

      Hi Shadowrider,

      Nadat ik een jaar of zo gewoon met kitlens en een Tamron 28-200 op m'n 350D gespeeld en geleerd heb,
      heb ik mezelf een "setje" betere en lichtgevoelige lenzen geschonken.
      Nu heb ik een Tamron 17-50 f2.8 , een Canon 50 mm f1.8 MK1 en een Sigma 70-200 f2.8 .
      Mijn keuze voor de 17-50 van Tamron in plaats van de 28-75 is onder andere het gemis aan groothoek van de 28-75.
      Ook heb ik voor de 70-200 gekozen omdat ik 200 mm voldoende vind én vanwegen de f2.8.
      Als ik nu verder wil, koop ik een 1.4 extender.
      In "mijn setje" mis je het "gat" tussen 50 mm en 70 mm totaal niet.
      De lichtgevoeligheid van de lenzen kán bij bepaalde situaties een voordeel zijn, een nadeel is het nooit!
      Het Canon lensje heb ik natuurlijk gebruikt gekocht, zoals ook de Sima 70-200.
      De Tamron 17-50 heb ik, toen die net uitkwam, nieuw gekocht.
      Op deze manier heb ik voor ongeveer een €1000,- mijn lenzenpakket bij elkaar gesprokkeld.
      Ben je "merkenfreak" en heb je een groot budget, kun je voor Canon lenzen gaan
      en spendeer je in 'n middagje een slordige €1000,- tot €2000,- meer...

      Veel succes met je toekomstige keuzes
      Groet
      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: 200 of 300 mm

        Laat die 28-75 voor wat ze is, en koop de Tamron 17-50n die is een stuk meer all-round (anders ga je die breedhoek missen)
        Voor dat telebereik, de 70-200/4.0 is optisch een stuk beter, maar minder lang en heeft ook geen IS. Ik zou voor de 70-200 kiezen, maar dat moet je eigenlijk zelf bepalen... fexibiliteit of kwaliteit (terwijl de nieuwe 70-300 IS volgens wat ik hoor toch ook al goed is)
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: 200 of 300 mm

          Persoonlijk ben ik niet zo aan breedhoek lenzen omdat die naar mijn menig altijd vervorming vertonen en dat zal wel bij de 17-50 van tamron ook zo zijn.

          Het voornaamste is natuurlijk de f2.8 maar dat heeft de 28-75 ook en die zou ik voornamelijk gebruiken om allerlei dingen te fotograferen van potretten tot landschappen.

          Ik ben niet zo'n "merkenfreak", maar ik wil wel dat het "goed" is zonder vervorming zonder verkleuringen ect..

          ik schiet niet graag met blitz en gebruikt liefst natuurlijk licht in al zijn vormen daardoor volstaat een f 4 voor mijn tele, die ik toch maar uitsluitend buiten ga gebruiken en de f2.8 van canon is me net iets te duur. natuurlijk heb je ook de Sigma lenzen, maar daar heb k totaal geen ervaring mee. Ik heb vroeger altijd met tamron getrokken en was daar redelijk tevreden over.

          Nu heb ik al heel wat afgelezen op dit prachtige forum en daar zijn heel verschillende menigen naar wat goed en minder goed is. Het enige dat me zeer duidelijk is geworden is dat de meeste toch kiezen voor de Canon lenzen voor hun canon toestel, maar daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan.

          Wat ik me ook afvraag is al die testresults die op het net te vinden zijn, hoe betrouwbaar zijn deze en in hoeveel detail gaan die testen eigenlijk. Ik bedoel is er dan echt zo'ngroot verschil tussen bvb een sigma, tamron of canon lens van een foto getrokken met hetzelfde toestel onder dezelfde omstandingheden. Zijn daar enige voorbeelden van te vinden?

          Comment


          • #6
            Re: 200 of 300 mm

            Oorspronkelijk geplaatst door shadowrider Bekijk bericht
            ..

            ik schiet niet graag met blitz en gebruikt liefst natuurlijk licht in al zijn vormen daardoor volstaat een f 4 voor mijn tele,

            Dan zou ik toch meer gaan voor een F2.8 lens als je toch met natuurlijk licht wil werken,of nog gevoeliger
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment

            Working...
            X