Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop lenzen

    Hallo
    Ik heb een canon 300D en ben van plan enkele nieuwe lenzen aan te schaffen als vervanging van mijn 18-55 F 3.5-5.6 door een sigma Sigma 18-50/2.8 EX DC macro .
    Ook zou ik mij een canon 50 F1.8 aanschaffen.
    Mijn tamron 28-200 F 3.8-5.6 te vervangen door een sigma Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM of door een canon Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM ø 67mm .Voor deze laatste vrees ik het gewicht en de lengte.
    Kan er mij iemand helpen bij mijn keuze?

  • #2
    Re: aankoop lenzen

    De 50mm 1.8 zou ik zonder de minste twijfel kopen : dit lensje is imo een must een kost twee keer niks.
    De 18-50 2.8 is zeker een goede keuze maar de 50-150 ken ik niet, heb er nog niet veel resultaten van gezien. Ik zou hier eerder gaan naar een Sigma 70-200 2.8 EX, stevig, ook niet licht (1.4kg) maar een dijk van een lens, uiterst scherp en snel, en door haar lichtstekte ook binnen nog aanwendbaar.
    De mm's tussen 50 en 70 overbrug je met een goeie stap vooruit of achteruit ook.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: aankoop lenzen

      Heeft er iemand ervaring met de sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM en de Sigma 18-50/2.8 EX DC macro of zijn er andere opties

      Comment


      • #4
        Re: aankoop lenzen

        Hallo Marcels,

        Zelf heb ik voor een (gebruikte) Sigma 70-200 f2.8 en voor een Tamron 17-50 F2.8 gekozen.
        En ik ben nog very happy met m'n keuze.
        Wat het gewicht van de Sigma betreft (1.4 kg), voor mezelf kijk ik het óók niet op een enkel kilootje...
        De Sigma 50-150 zou ook een zeer interessante keuze kunnen zin,
        echter daarover wordt geschreven dat ie veel last zou hebben van frontfocus.
        Zo'n 30 mm wordt door Sigma goed bevonden!!
        Dat vind ik niet kunnen in deze supermoderne tijden.
        Hier : http://forum.belgiumdigital.com/show...t=sigma+50-150
        en hier:

        wordt er het een en ander over geschreven.

        Groet
        Adrie

        Comment


        • #5
          Re: aankoop lenzen

          Over de 50-150 van sigma niet veel lof .
          KAN iemand mij een lens aanraden met F2.8 en niet te zwaar?

          Comment


          • #6
            Re: aankoop lenzen

            KAN iemand mij een lens aanraden met F2.8 en niet te zwaar?
            Ik vrees dat een lichtsterke lens automatisch meer zal wegen, normaal is de diameter van de frontlens (max brandpuntlengte/f) getal Bv een 150mm f2.8 heeft een frontlens van 150/2.8 = 53mm lensoppervlakte, steek dat alles in een degelijk stukje mekaniek en je hebt gewicht, je hebt natuurlijk ook lenzen waar alles van plastiek gemaakt is, zoals veel van die chinese kitlensjes

            Comment

            Working...
            X