Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax adapter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax adapter

    Hallo weet iemand of deze adaper ook geschikt is voor M 42 lenzen.

    Pentax K-adapter voor Pentax schroefdraad lenzen.
    Truus

  • #2
    Re: Pentax adapter

    Maar wat ik uit de naslag haal kunnen er ook op de Pentax K Adapter ook M42 lenzen
    De Hama Objektivadapter M 42 für Pentax K-Bajonett 305 is zeker wel ervoor geschikt. En kost maar 23,65 euro

    Comment


    • #3
      Re: Pentax adapter

      Oorspronkelijk geplaatst door rontonde Bekijk bericht
      Hallo weet iemand of deze adaper ook geschikt is voor M 42 lenzen.

      Pentax K-adapter voor Pentax schroefdraad lenzen.
      Truus

      Kijk toch maar eens eerst op ebay, kan ook voor 10 euro.

      mvg,
      Paul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Pentax adapter

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Kijk toch maar eens eerst op ebay, kan ook voor 10 euro.

        mvg,
        Paul.
        Ik kan er een voor 15 euro kopen. Hij is van Pentax zelf.

        Comment


        • #5
          Re: Pentax adapter

          Ff oftopic,sorry rontonde,maar zou er ook zo'n adapter bestaan voor Minolta naar Canon.
          Ik heb hier nog een 50 mm 1.7 liggen en het was misschien wel eens leuk om het verschil te zien met de Canon 50 mm.

          Mvg.
          Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
          Mijn website.

          Comment


          • #6
            Re: Pentax adapter

            Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool Bekijk bericht
            Ff oftopic,sorry rontonde,maar zou er ook zo'n adapter bestaan voor Minolta naar Canon.
            Ik heb hier nog een 50 mm 1.7 liggen en het was misschien wel eens leuk om het verschil te zien met de Canon 50 mm.

            Mvg.
            Ik kan je daar geen antwoord op geven , omdat ik er ook nog niet zo in thuis ben.
            Vr.gr Truus

            Comment


            • #7
              Re: Pentax adapter

              Wel,ik wou er geen nieuwe topic voor aanmaken,het antwoord zal wel volgen.

              Mvg.
              Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
              Mijn website.

              Comment


              • #8
                Re: Pentax adapter

                Normaal is dat dezelfde adapter. Ik zou er wel één van Pentax zelf trachten te kopen, naar 't schijnt kunnen andere adapters moeilijk te verwijderen zijn uit de body.

                M42 was de screwmount die Pentax voor z'n objectieven gebruikte voordat ze de K-mount introduceerden. Op toestellen als de asahiflex en de spotmatic. Vermits Pentax sinds jaar en dag terugwerkende compatibiliteit hoog in het vaandel voert, zorgden ze ook toen al (1975) dat geen herinvestering in objectieven nodig was. Vgl de F1.7x AF converter om AF te kunnen gebruiken met manuele focus objectieven. Wat ik hiermee wil illustreren is dat de bedoelde adapter eigelijk geen adapter is van het ene merk naar het andere, maar om de ene generatie vatting met de andere te verzoenen binnen een zelfde merk. Nu werd M42 indertijd niet enkel door Pentax gebruikt, maar da's een ander verhaal.

                hth, Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #9
                  Re: Pentax adapter

                  Even op ebay in tikken welk merk met welk merk en er komt snel een opduiken succes.
                  Zo objectief als mijn objectieven.....
                  bd 616 be MVG Jan

                  Comment

                  Working...
                  X