Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens in de 17-50 range (voor nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens in de 17-50 range (voor nikon)

    Beste forummers,

    Om in kleinere ruimten wat snapshots te kunnen maken ben ik op zoek naar een goede en lichtsterke standaard-zoom (17-50 range)

    Ik vond tot hiertoe de nikon 17-55, de tamron 17-50 en de sigma 18-50.

    De nikon valt zeker af, want die ligt ver boven mijn budget. (zelfs 2° hands)

    Heeft er iemand gebruikservaring met (één van) de andere 2 ? Iemand in de buurt van Turnhout (en omstreken (+ - 30km) ) waar ik eventueel eens mag komen testen ?

    Met dank,
    TravelToy
    Last edited by TravelToy; 16 november 2006, 16:34.
    www.christian-bailleul.be | Blog

  • #2
    Re: Lens in de 17-50 range (voor nikon)

    Ik kan alleen maar positief zijn over de Sigma 18-50, ik heb die lens een jaar tot mijn grote tevredenhaid gebruikt. Vorig jaar verkocht, dus testen gaat helaas niet meer.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Lens in de 17-50 range (voor nikon)

      Ik heb hier de Sigma 18-50 F2.8.(scherp lenske ook op F2.8)
      En je mag die altijd bij mij komen testen als je wil.
      Ben van Berlaar tegen Lier.

      Lidn....BD0594BE
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

      Comment


      • #4
        Re: Lens in de 17-50 range (voor nikon)

        Heb van vandaag de 17-70mm sigma, moet zeggen dat die zeker niet teleur stelt.
        Wel niet lichtsterk de hele range ( 2.8 naar 4.5 op 70mm), je kan er wel close up 1:2 mee maken.
        Je kan altijd testen. (buurt van antwerpen)


        -M-
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: Lens in de 17-50 range (voor nikon)

          ik heb dezelfde 17-70 f2.8-4,5 van Sigma als Mordred op m'n D70 zitten en vind het een prima lens, zeker de prijs in acht genomen.
          Testen zal moeilijk zijn, ben van Waregem, maar geloof me vrij, deze lens bezorgt je haarscherpe foto's
          groetjes, Bobke
          ________________________

          Comment


          • #6
            Re: Lens in de 17-50 range (voor nikon)

            Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            Beste forummers,

            Om in kleinere ruimten wat snapshots te kunnen maken ben ik op zoek naar een goede en lichtsterke standaard-zoom (17-50 range)

            Ik vond tot hiertoe de nikon 17-55, de tamron 17-50 en de sigma 18-50.

            De nikon valt zeker af, want die ligt ver boven mijn budget. (zelfs 2° hands)

            Heeft er iemand gebruikservaring met (één van) de andere 2 ? Iemand in de buurt van Turnhout (en omstreken (+ - 30km) ) waar ik eventueel eens mag komen testen ?

            Met dank,
            TravelToy
            Als je in Turnhout woont, stap dans eens gewoon binnen bij konijn, die lenzen liggen daar allemaal op jouw te wachten

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: Lens in de 17-50 range (voor nikon)

              Ik kan het niet laten, maar ik heb sedert een 3-tal weken de 17-55 van Nikon.
              De beelden overtreffen mijn verwachtingen.
              Spaar een beetje langer en ga voor deze prachtige lens.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Lens in de 17-50 range (voor nikon)

                Ik ben ook heel content met de Sigma 17-70 objectief, alleen jammer dat hij niet over zijn hele bereik 2.8 is. Hij levert haarscherpe beelden.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens in de 17-50 range (voor nikon)

                  Vind wel ook de nikon 17-55 F2.8 de top. Maar ik vind voor dat geld dat nikon er wel een VR had moeten opsteken.
                  Als er ooit een verbeterde versie (met VR) aankomt dan koop ik die hier direct.
                  Maar nu vind ik dat de sigma zeker niet slechter van scherpte en vervorming.
                  Alleen heeft Sigma zo wat de reputatie van slechte kwaliteitscontrole te doen op hun lenzen. Momenteel kijk ik uit naar de eerste test resultaten van de nieuwe Tokina 16-50 F2.8. 16mm of 18mm is toch wel een verschil in groothoek, maar voorlopig is deze nog niet te koop.
                  Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                  Hier op dit forum.

                  Comment

                  Working...
                  X