Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens voor canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens voor canon 400D

    hoi!
    Ik heb een paar vragen, ik heb me pas een canon 400D aangeschaft.
    Nu zou ik me graag toe leggen op macro fotografie maar ik ben een leek en weet dus niet welke lens ik het best koop.
    De canon is gekocht in een kit met twee lensen
    Een efs 18-55mm en een 55-200mm van canon.
    welke lens koop ik prijs/kwaliteit het beste bij?
    Is een pollarrisatiefilter zijn geld waard en zo,ja welke koop ik best?
    Kan ik eventueel met een convertor ook een goed resultaat behalen ,of is dit kwa prijs en gebruik niet zo interesant als een lens bij kopen.

    Bij voorbaat dank en groetjes
    If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

  • #2
    Re: welke lens voor 400D

    Een converter of extender kan je niet gebruiken op je huidige lenzen.

    Om te weten welke lens je zou willen aankopen is het heel belangrijk om te weten waarvoor ze zou moeten dienen.

    Bij macrofotografie heb je korte en lange lenzen (50mm, 60mm, 70mm, 90mm, 100mm, 105mm, 150mm, 180mm...) naargelang het onderwerp moet je een keuze maken tussen de verschillende lengtes.
    Last edited by Black B@ndit; 12 november 2006, 11:16.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor 400D

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Een converter of extender kan je niet gebruiken op je huidige lenzen.

      Om te weten welke lens je zou willen aankopen is het heel belangrijk om te weten waarvoor ze zou moeten dienen.

      Bij macrofotografie heb je korte en lange lenzen (50mm, 60mm, 70mm, 90mm, 100mm, 105mm, 150mm, 180mm...) naargelang het onderwerp moet je een keuze maken tussen de verschillende lengtes.
      Ik heb verstaan dat een lange beter zou zijn maar ook veel duurder.
      Bestaan er lenzen waar ik zowel ver als dichtbij mee kan trekken?
      Ik bedoel hiermee of ik even goed een vlinder op een halve meter als een vogel op honderd meter kan trekken?of is het beter/goed koper van twee lenzen te kopen?
      If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor 400D

        Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
        Is een pollarrisatiefilter zijn geld waard en zo,ja welke koop ik best?
        Kan ik eventueel met een convertor ook een goed resultaat behalen ,of is dit kwa prijs en gebruik niet zo interesant als een lens bij kopen.
        Ik vind van wel, maar dat is iets dat je zelf moet bekijken. Het nut bij macro fotografie zie ik niet erg. Polarisatiefilter haalt spiegelingen weg van niet metalen voorwerpen en an de lucht diep blauw kleuren.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
          Ik heb verstaan dat een lange beter zou zijn maar ook veel duurder.
          Bestaan er lenzen waar ik zowel ver als dichtbij mee kan trekken?
          Ik bedoel hiermee of ik even goed een vlinder op een halve meter als een vogel op honderd meter kan trekken?of is het beter/goed koper van twee lenzen te kopen?
          Een langere macrolens is handig als je beestjes wil fotograferen die gemakkelijk wegvliegen als je wat te dicht komt. Maar een lange macrolens is niet altijd beter, voor sommige onderwerpen is een korte macro heel wat handiger.

          Met elke* macrolens kan je van dichtbij (1:1 vergroting) tot oneindig scherpstellen (*sommige 50mm macro's halen geen 1:1 vergroting, en Canon heeft een speciale 65mm macrolens waarmee je alleen dichtbij kan werken). Je kan die dus ook gebruiken voor andere onderwerpen waarbij je van een grotere afstand wil werken.

          Maar voor vogels is 150 of 180mm meestal nog te kort.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
            Bestaan er lenzen waar ik zowel ver als dichtbij mee kan trekken?
            Ik bedoel hiermee of ik even goed een vlinder op een halve meter als een vogel op honderd meter kan trekken?of is het beter/goed koper van twee lenzen te kopen?
            welkom, en hopelijk besef je aan welke dure hobby je begonnen bent...
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #7
              Macrolens voor canon 400D

              Dag Digitalers,

              IK zit met een probleem,ik weet door het groot aanbod en het feit dat ik een leek ben,niet welke macrolens een goeide is.
              IK heb nu de kit lenzen 18-55mm en de 55-200mm.
              Maar ik zou mij de 28-300mm willen aanschaffen voor de grotere afstanden en dan een macrolens bij kopen ,welke is een goede kwa prijs /kwaliteit?
              Daarna zou ik de twee kitlenzen verkopen wegens dubbel gebruik.
              is dit verstandig of niet.

              HELP
              If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

              Comment


              • #8
                Re: Macrolens voor canon 400D

                Ikzelf ga de 100 2.8 makro kopen. Lijkt me een heel goede lens
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor 400D

                  Dag beste digitalers,

                  Bedankt voor de voor de hulp en de welkomsgroet.
                  Ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk op het verkeerde deel van het forum zat en ben nu verhuist met mijn vraag naar objectieven.
                  Ik heb ondertussen al vanalles op gezocht en vergeleken,maar hoe meer ik vindt hoe moeilijker het wordt.

                  een leek
                  If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macrolens voor canon 400D

                    Beste Doc,

                    Kan je me vertellen waarom juist die lens,want ik heb verstaan dat hoe lager het getal hoe beter de macro of klopt dit niet?
                    En ook belangrijk voor een beginner,wat is de prijs?

                    Maori
                    If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macrolens voor canon 400D

                      Omdat deze van lengte een beetje tussen de 2 de uiterste zit en dus voor de meeste dingen kan gebruikt worden. Dit is ook een lens die je goed kan gebruiken als portret lens. Hoe lager je F waarde hoe beter, dat klopt. Maar ik vind 2.8 al een mooie waarde.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macrolens voor canon 400D

                        Bedankt voor je hulp.
                        Ik ga eens uitzoeken wat ze kost en dan de knoop doorhakken.
                        Vindt je die soms als tweedehands of is dat niet te riskeren ?

                        Bedankt
                        If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macrolens voor canon 400D

                          Ze kost rond de 450€, zelf koop ik nog geen 2de hands. Vind mezelf niet goed genoeg om een lens volledig te testen of ze in orde is.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macrolens voor canon 400D

                            Als je met die macrolens ook insecten wil fotograferen kun je beter een langere lens (150mm of 180mm) aanschaffen.
                            Deze geeft je een grotere werkafstand zodat je meer kans hebt dat de insecten blijven zitten.
                            Ook geeft zo'n lens een mooiere egele achergrond wat ook heel belangrijk is bij macrofotografie.
                            De sigma 150mm en 180mm zijn absolute (betaalbare) aanraders.
                            Van alles...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macrolens voor canon 400D

                              Ze moet eigenlijk voor zowel insekten als voor vaste onderwerpen dienen.
                              Wat is betaalbaar?
                              If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

                              Comment

                              Working...
                              X