Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UPDATE: EXTRA FOTO (statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UPDATE: EXTRA FOTO (statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje)

    Was ik bijna het CF kaartje vergeten.

    Even ter verduidelijking - geen studio, slechts een enkele flits op de hotshoe geschoven, een gaasgordijn op de achtergrond, peertje in het midden van de haar kamertje aan het plafond, en een van mijn favoriete modelletjes op een barkruk (zonder de bar)...
    Geen gesjop, puur uit de camera met alleen een omzetting naar z/w en USM.


    Ik heb nog een foto uit de reeks genomen en deze in kleur hier neergezet. Aangezien het contrast laag is (zie zwartwit), lijkt het me een uitermate geschikte foto voor het X-process.


    Mooier?


    Veel meer heb ik niet - ze had er die avond niet echt zin in...
    Last edited by azhrarn; 18 november 2006, 22:42. Reden: Foto toegevoegd
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

    Ze zijn weer prachtig Vooral no2.
    Wat een koppie

    En ik zou ik niet zijn als ik niet iets te mieren had hahaha... misschien aan de linkerkant croppen tot net na die streep op het gordijn?
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

      Twee mooie, maar je tweede steekt er bovenuit wat mij betreft
      Alleen al voor de ogen
      Prima z/w en mooie grijstonen
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

        shots wel mooi, maar de gekozen uitvoering niet.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          shots wel mooi, maar de gekozen uitvoering niet.
          grt,bouk.
          Je vind de uitvoering waarschijnlijk te vlak? Had meer contrast moeten hebben?
          Normaliter hou ik daar wel van, maar deze zachte uitvoering vond ik hier beter staan.

          @MadMax;
          Dat vouwtje in het gordijn is jammer, maar croppen vind ik geen optie omdat het formaat van de foto helemaal zoek raakt, en mijn kleine dame dan uit het magische 2/3-deel van de foto getrokken wordt.
          'tis wat als je geen studio hebt...

          Mijn dank allemaal voor de leuke reacties.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #6
            Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

            heel mooi die nummer 2, vouwtje misschien wegklonen? Idd de verhoudingen kloppen voor mij ook
            Groetjes Christianne
            Christianne's fotoweb
            BD0243nl

            Comment


            • #7
              Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

              Twee knappe foto's: "modelletje" is heel mooi en ook de omzetting is geslaagd. De achtergrond vind ik iets minder.

              m.v.g.

              Comment


              • #8
                Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

                In de eerste foto stoort mij de belichting van de neus.
                Tweede is goed
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

                  Oorspronkelijk geplaatst door derich Bekijk bericht
                  Twee knappe foto's: "modelletje" is heel mooi en ook de omzetting is geslaagd. De achtergrond vind ik iets minder.

                  m.v.g.
                  Nu ga ik vissen naar wat je als achtergrond mooier gevonden zou hebben... Dan kan ik dat eens uitproberen. Vergeet niet, het is een kamertje van 3 bij 3 meter...

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                  In de eerste foto stoort mij de belichting van de neus.
                  Tweede is goed
                  Wat is er mis met de belichting van de neus?? Uiteraard zal de hand wat schaduw werpen, of op zijn minst dat wat eronder zit verdonkeren. Is dat wat je bedoelt?
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

                    Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                    Wat is er mis met de belichting van de neus?? Uiteraard zal de hand wat schaduw werpen, of op zijn minst dat wat eronder zit verdonkeren. Is dat wat je bedoelt?
                    De neusvleugels zijn aan de onderkant opgelicht ("boven" de neusgaten), ...
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

                      Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                      Nu ga ik vissen naar wat je als achtergrond mooier gevonden zou hebben... Dan kan ik dat eens uitproberen. Vergeet niet, het is een kamertje van 3 bij 3 meter...
                      Links trekken de bleke, vertikale strook en de kortere, schuine streep mijn aandacht. Misschien omdat ik me fixeer op dat vouwtje. (Kan trouwens weggewerkt worden met een beeldverwerkingsprogramma)

                      m.v.g.

                      Comment


                      • #12
                        Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

                        Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                        De neusvleugels zijn aan de onderkant opgelicht ("boven" de neusgaten), ...
                        Hmm. Afgezien van enige schaduwwerking van de hand is er toch niets anders qua belichting met de tweede

                        Oorspronkelijk geplaatst door derich Bekijk bericht
                        Links trekken de bleke, vertikale strook en de kortere, schuine streep mijn aandacht. Misschien omdat ik me fixeer op dat vouwtje. (Kan trouwens weggewerkt worden met een beeldverwerkingsprogramma)

                        m.v.g.
                        Wegwerken is iets waar ik geen zin in heb. Dit komt voornamelijk omdat ik liever de foto goed maak dan later in PS alle fouten te corrigeren - zeker in dit soort gecreerde situaties waarin alles onder controle is (behalve de nukken van het modelletje).
                        Dat betekent dus dat ik de volgende keer wat aandacht aan die achtergrond moet geven. Liever had ik d.m.v. DOF de achtergrond wazig gehad, maar de afstand tot het gordijn was niet meer dan 30 centimeter. Ik heb nu eenmaal niet zoveel plaats...
                        Persoonlijk vind ik het niet zo storend...
                        meer over mijn fotografie is te vinden op
                        http://www.nandoonline.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

                          Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                          Hmm. Afgezien van enige schaduwwerking van de hand is er toch niets anders qua belichting met de tweede
                          Kijk eens goed, ik spreek over het fijn wit lijntje rond de neusgaten; 't is kliein, maar als ik me ergens op fixeer :red:
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

                            Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                            Kijk eens goed, ik spreek over het fijn wit lijntje rond de neusgaten; 't is kliein, maar als ik me ergens op fixeer :red:
                            LOL.. ik dacht eerst... waar HEEFT ie het over, maar nu zie ik het ook.. verdomd het is waar.
                            ALs je oog erop valt is het idd vreemd, niet storend voor mij, maar wel heel apart. Twee van die lichtboogjes. hahahaha.. hoe krijg je het voor elkaar om dit te zien
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: statief, camera, flitser.. oh ja, en een modelletje

                              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                              Kijk eens goed, ik spreek over het fijn wit lijntje rond de neusgaten; 't is kliein, maar als ik me ergens op fixeer :red:
                              LOL.. ik dacht eerst... waar HEEFT ie het over, maar nu zie ik het ook.. verdomd het is waar.
                              ALs je oog erop valt is het idd vreemd, niet storend voor mij, maar wel heel apart. Twee van die lichtboogjes. hahahaha.. hoe krijg je het voor elkaar om dit te zien
                              Dat dacht ik dus ook.
                              Je hebt gelijk Sugar. Waar zouden we zijn zonder jouw oplettendheid.

                              Ik vermoed dat het een effect van de verscherping naderhand is. Ergens anders kan het niet vanaf komen.
                              Natuurlijk snel genoeg verwijderd - iets wat ik asap ga doen.

                              Normaals dank je Sugar.
                              meer over mijn fotografie is te vinden op
                              http://www.nandoonline.com

                              Comment

                              Working...
                              X