Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 35-70 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 35-70 f/2.8

    Is er iemand die wat persoonlijke ervaring heeft met deze oudere lens? ik zou deze graag eens willen testen.
    Ik ben van omgeving herentals.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Nikkor 35-70 f/2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Is er iemand die wat persoonlijke ervaring heeft met deze oudere lens? ik zou deze graag eens willen testen.
    Ik ben van omgeving herentals.
    Schitterend lenske.Even scherp als de 28-70/2.8 (volgens sommigen zelfs scherper) en iets contrastrijker.Er staat een kleine vergelijking met de 28-70/2.8 op Nikonians.Kameraad van me heeft ze vorig jaar op z'n D2X getest in Paradisio en heeft ze zich vervolgens zelf aangeschaft.Dat zegt genoeg denk ik.

    Indien je ze wil uitproberen kom je maar af.Ben van Meerhout.Stuur maar een berichtje.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 35-70 f/2.8

      Hoi Francis,

      Ik heb dit objectief ook Kunnen we misschien nog eens afspreken

      MVG,

      Frank

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 35-70 f/2.8

        Hier nog enkele comentaren Francis.


        Heb zelf nog enigzins getwijfeld tussen deze lens en de 28-70. Ik heb maar gekozen voor de recentere van de twee, alhoewel de 35-70 nog iets scherper en contrastrijker schijnt te zijn. Maar omwille van de nadelen van die schuifzoom heb ik het dan niet gedaan. De prijs zal uiteraard maar een fractie zijn van de 28-70 en dus mijns inziens voor niet al te intensief gebruik toch nog de moeite waard.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 35-70 f/2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
          Indien je ze wil uitproberen kom je maar af.Ben van Meerhout.Stuur maar een berichtje.
          Bedankt voor het voorstel, moest het zover komen, geef ik wel een seintje
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 35-70 f/2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Hoi Francis,

            Ik heb dit objectief ook Kunnen we misschien nog eens afspreken

            MVG,

            Frank
            Lijkt me een goed idee Frank, alleen een beetje tijdsgebrek tijdens het weekend deze periode . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 35-70 f/2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Hier nog enkele comentaren Francis.


              Heb zelf nog enigzins getwijfeld tussen deze lens en de 28-70. Ik heb maar gekozen voor de recentere van de twee, alhoewel de 35-70 nog iets scherper en contrastrijker schijnt te zijn. Maar omwille van de nadelen van die schuifzoom heb ik het dan niet gedaan. De prijs zal uiteraard maar een fractie zijn van de 28-70 en dus mijns inziens voor niet al te intensief gebruik toch nog de moeite waard.

              Groetjes,
              Pol.
              Pol, bedankt voor de tip, ik heb die reviews ook gelezen, de schuifzoom lijkt sommigen inderdaad een beetje af te schrikken. Maar zoals je zelf al vermeldt, het is zeker niet voor intensief gebruik en dan is dit lensje eigenlijk de ideale vervanger voor de 28-70
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 35-70 f/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                De prijs zal uiteraard maar een fractie zijn van de 28-70 en dus mijns inziens voor niet al te intensief gebruik toch nog de moeite waard.

                Groetjes,
                Pol.
                Deze lens niet bedoeld voor al te intensief gebruik? Deze lens is speciaal gedurende jaren gemaakt en ontworpen met als doelgroep de journalisten (samen met de 17-35/2.8) en waarschijnlijk gebruiken die mannen hun lenzen wel vrij intensief.Qua bouw en stevigheid is het een echte Nikkor en ze is erg degelijk gemaakt.Dat voel je ook als je de lens in je handen neemt.Geen plastic,enkel glas en metaal.Weet niet of ze nu nog nieuw gemaakt wordt (indien niet dan is de produktie nog niet lang geleden stopgezet) maar men heeft ze jarenlang gemaakt net vanwege haar optische kwaliteiten en de mechanische degelijkheid.

                Waarschijnlijk komt er wat vlugger stof in door het push&pull systeem en de range van dit lenske is ook niet zo groot wat vooral aan de breedhoekkant soms wel vervelend is.En het is natuurlijk geen AFs-lens en wat trager maar op een snelle body heb je daar weinig of geen last van.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 35-70 f/2.8

                  De 17-35 f/2.8 wordt nog steeds gemaakt. Op de recent verschenen lijst van Nikon, waarop de lenzen stonden vermeld die niet meer in productie komen, kwam deze lens niet voor.
                  Zeer goed en zeer stevig is mijn ervaring.
                  De prijs is thans.... ongeveer € 2000;-
                  AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 35-70 f/2.8

                    De 17-35 f/2.8 wordt nog steeds gemaakt. Op de recent verschenen lijst van Nikon, waarop de lenzen stonden vermeld die niet meer in productie komen, kwam deze lens niet voor.
                    Zeer goed en zeer stevig is mijn ervaring.
                    De prijs is thans.... ongeveer € 2000;-
                    Hier http://www.japancamera.nl/catalog/in...acturers_id=13 de 17-35 voor 1349€, elders inderdaad meestal om en bij de 2000€, blijkbaar zijn de prijsverhogingen niet meer normaal de laatste tijd, hier en daar kan je er nog één aan de oude prijs kopen, t'is voor de rappen.

                    Comment

                    Working...
                    X