Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yulia collage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yulia collage

    Eigenlijk maken deze twee collages met niet echt happy. Ik verduidelijk.

    Gegeven waren dus x aantal losse foto's uit de standaardportfolio waarvoor het meisje kwam. Ik bedacht me net voor het opsturen van haar cdrom: 'kan ik nu echt niks leuks maken met die beelden?' En dus ging ik aan het werk. Eerst allemaal mooi op een rijtje. Dan bedacht ik me opnieuw: 'kan ik nu echt niks beter verzinnen dan ze gewoon allemaal op een rijtje te zetten?' Dus maar weer wat foefelen. Beetje in een driehoek deze keer. En toen bedacht ik me finaal: 'face it Sylvie, je kunt technisch leuke dingen neerzetten maar je mist alle artistieke inslag' Njah, ik vrees dat je dat hebt of niet hebt, en ik ben wel al vaker tot de conclusie gekomen dat ik het NIET heb. 't Zal dus ook wel niet meer komen. Maar soms vind ik dat wel jammer.

    Desalniettemin, bij deze, twee TECHNISCH bevredigende collages van startend modelletje Yulia (van Kazachstan om eens iets anders te brengen ).




    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

  • #2
    Re: Yulia collage

    Wel eerlijk gezegd, ik vind ze absoluut niet slecht (zowel technisch als artistiek). Integendeel. Zeker bij de tweede is het 3D effect heel knap.

    PS: Ik zit ook met dezelfde frustratie. Techniek kan je leren... de artistieke creativiteit ligt iets moeilijker.
    _______________________________________
    Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

    Comment


    • #3
      Re: Yulia collage

      Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
      Wel eerlijk gezegd, ik vind ze absoluut niet slecht (zowel technisch als artistiek). Integendeel. Zeker bij de tweede is het 3D effect heel knap.

      PS: Ik zit ook met dezelfde frustratie. Techniek kan je leren... de artistieke creativiteit ligt iets moeilijker.
      Ik ben het volledig eens met "top"

      Comment


      • #4
        Re: Yulia collage

        yep, same here.

        Ik weet niet waarje het haalt, maar deze zijn heel goed
        ~TDN
        fotoblog: www.tdn9.be

        Comment


        • #5
          Re: Yulia collage

          Om ook eens eerlijk te zijn: ik vind ze weldegelijk geslaagd. Niet alleen qua techniek, maar ook qua 'uitstraling'. Het zijn geen zo'n 'matte' modellenfoto's.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Yulia collage

            Vind die 2e ook heel plezant... Face it

            Denk dat het artistieke gedeeltelijk ook een geheugenprobleem is. Als je voor je neus een lijstje hebt met allerlei ideetjes die je al eens gelezen of geoefend hebt, dan weet je snel of daaruit iets passend kan gekozen worden, en van het één komt het ander.

            Comment


            • #7
              Re: Yulia collage

              Volledig eens met hierboven. Misschien bij de eerste collage, de linker en rechter foto omwisselen zodat het model in de foto blijft kijken ?
              natwork.be

              Comment


              • #8
                Re: Yulia collage

                Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                'face it Sylvie, je kunt technisch leuke dingen neerzetten maar je mist alle artistieke inslag'
                Ik moet je hier (helaas) in bijtreden...

                Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                Njah, ik vrees dat je dat hebt of niet hebt, en ik ben wel al vaker tot de conclusie gekomen dat ik het NIET heb. 't Zal dus ook wel niet meer komen.
                Ja en nee. Het is - volgens mij althans - inderdaad zo dat sommigen HET écht wel hebben zonder dat ze er iets voor moeten doen. Maar de meesten hebben een helpende hand nodig als ze artistieke foto's willen maken, van een academie bijvoorbeeld.

                Ik zal je alvast op weg proberen zetten (op ongeveer dezelfde manier dat ik door deze jonge kunstenares op weg gezet ben). Je moet je realiseren dat het technisch gedeelte slechts een hulpmiddel is om iets over te brengen. Kunstfotografie gaat om kijken en om hoe scherp je kan observeren. Je moet een persoonlijk accent aan je observatie kunnen geven, je moet meer diepgang leren zoeken in wat je écht boeit. We zien bvb. allemaal graag de mooie belichting, het aardige snoetje en de leuke poses van dit meisje, maar boeit je dit écht?

                (PS: ik beschouw mezelf nog bijlange niet als een kunstenaar, maar ik timmer ondertussen vastberaden aan mijn weg verder )

                Comment


                • #9
                  Re: Yulia collage

                  Maar de meesten hebben een helpende hand nodig als ze artistieke foto's willen maken, van een academie bijvoorbeeld.
                  Bah 'k geloof dat niet echt. Je leert er misschien anders naar een foto of beeld kijken, dat wel. Maar een kunstenaar word je er niet als je dat niet al in je bloed zitten had. Ik kan naar de academie gaan en er wel wat opsteken maar ik kan net zowel naar de zangles gaan en er mijn stem wat bijscholen. Het maakt me geen sopraan. Bah, ben depri

                  het aardige snoetje en de leuke poses van dit meisje, maar boeit je dit écht
                  Het boeit gelukkig genoeg mensen (heren??), anders was ik werkloos lol en zouden P en Che zo goed niet verkopen. Daar staat ook bepaald geen kunst in hehe. Hey ik voel me ineens weer een pak beter

                  Misschien bij de eerste collage, de linker en rechter foto omwisselen zodat het model in de foto blijft kijken
                  Njah maar dan klopt het verhaaltje niet meer. Ze legt immers haar overjasje af.

                  If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                  www.sylviehuybrecht.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yulia collage

                    Alles gaat met ups en downs hé, je kan niet altijd evenveel inspiratie hebben... en je kan het ook niet forceren.
                    Ik vind dit wel leuk, maar wie weet wat je er volgende week van zou maken..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yulia collage

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht

                      Njah maar dan klopt het verhaaltje niet meer. Ze legt immers haar overjasje af.

                      fotootjes spiegelen en tis opgelost, maar mij stoort het naar buiten kijken hier niet.
                      Last edited by top; 15 november 2006, 22:50.
                      _______________________________________
                      Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yulia collage

                        Collages maken is niet moeilijk.
                        Mooie collages maken is heel moeilijk.
                        Ik heb gemerkt dat, wanneer je het eenvoudig houd, een collage het beste slaagt. Hier ook, de eerste is mooi in zijn eenvoud (= vijf op een rij). Zoals je zelf al aangeeft, het is een verhaal van het afleggen van een jasje. Niets meer en niets minder, en daarin ligt de kracht.

                        De tweede collage is een ander verhaal. De diepte is leuk, maar de symmetrie verpest het (om het weinig tactvol te zeggen). Je oog wordt naar het midden getrokken (je valt in een gat veroorzaakt door het groot buiten en klein binnen) En hoe je ook valt, in het midden blijft het klein en in zekere zin weinig interessant vanwege het ontbreken van detail.
                        Anders gezegt, je oog wordt aan de details onttrokken door het diepteeffect.
                        Draai het een om. Zet een of twee foto's in het midden, en laat ze in grootte aflopen naar de zijkant. Ik denk dat dit veel natuurlijker en aantrekkelijker oogt.

                        Al met al een verdienstelijke poging die met de eerste fotocollage zeer geslaagd is.
                        meer over mijn fotografie is te vinden op
                        http://www.nandoonline.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yulia collage

                          Ik ga met Azhrarn mee. De eerste vind ik het mooist door de eenvoud. De tweede is ook heel fraai door de diepte maar is net een tikkie te.

                          Al met al weer heel mooi gedaan
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yulia collage

                            sylvie,

                            ik weiger te geloven dat je geen artistiek inzicht hebt!
                            uit vorige posts is al genoeg gebleken van wel.

                            je vergelijking met de zang-academie: misschien maakt het je geen sopraan,
                            maar wat maakt dat uit als je een fantastische alt bent?

                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yulia collage

                              Ik denk dat ik hier nu tonnen kritiek ga krijgen (in het genre van "precies of je zelf beter/zo goed kan" --> is zeker (nog) niet zo), maar ik ga (deels) akkoord met Sylvie: het zijn, voor mij, niet zo'n boeiende collages...

                              Maar geloof maar niet dat je geen artistiek inzicht hebt ofzo... Volgende foto's (van jou) vind ik namelijk overlopen van de creativiteit: deze, deze, hier en ook nog deze hier, ...

                              Het klopt wel dat techniek te leren valt; het moeilijkste (voor mij dan) is het oog hebben om de foto's iets boeiends mee te geven. Ik durf met zekerheid te zeggen dat jij dat oog hebt!
                              1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

                              Comment

                              Working...
                              X