Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kopen via B&H America

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kopen via B&H America

    Ik dacht voor mijn Elinchrom flashen een complete gridset op www.bhphotovideo.com/ te kopen. Raden jullie dit aan?
    Heeft iemand daar al gekocht?



    Moet je dan nog invoertaxen bij de prijs bijtellen?
    Last edited by PSG; 14 november 2006, 21:54.

  • #2
    Re: kopen via B&H America

    Ik heb er ooit al gekocht, is te betrouwen ... ik zou toch rekening houden met mogelijke extra taxen (zeker naarmate het pakje groter wordt)

    Comment


    • #3
      Re: kopen via B&H America

      Hoe zit het met de netspanning in Amerika?
      Kunnen die apparaturen hier op het net van 220V gebruikt worden?
      En hoeveel zouden ongeveer de extra taxen kosten?

      Comment


      • #4
        Re: kopen via B&H America

        Ik heb daar een paar jaar geleden zelf een deel gekocht.
        Het is zekers aan te raden om er te kopen maar vergeet de invoertaksen niet als je het laat verzenden.
        Best is natuurlijk om er te kopen als je ter plaatse bent. ( en hopen dat je door de douane glipt

        Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: kopen via B&H America

          Oorspronkelijk geplaatst door Boualy Bekijk bericht
          Hoe zit het met de netspanning in Amerika?
          Kunnen die apparaturen hier op het net van 220V gebruikt worden?
          In 't geval van stefken gaat dat niet veel uitmaken want het gaat hier over een reflector en gridjes. Voor andere apparatuur best eens navragen denk ik, want ik vrees dat die op 110V gaan werken!?

          Comment


          • #6
            Re: kopen via B&H America

            Ik weet uit ondervinding dat het kopen op internet buiten europa heel wat risico's inhoud. Eerst heb ik al enkele keren maanden moeten wachten op een pakket (ter controle bij douane ) . Dan komt er nog bij dat je een betalingsbewijs moet kunnen voorleggen , de inhoud van het pakket word ook geschat op de marktwaarde hier en daarop betaal je dan invoerrechten e.d.

            Ik weet nu niet hoe dit zit op de site van B&H maar zou er toch rekening mee houden of het verschil echt heel groot is en dus het risico waard en anders zou ik toch eens uitkijken in Duitsland...

            Mvg Snipes

            Comment


            • #7
              Re: kopen via B&H America

              Zelf heb ik heel slechte ervaring met de aanbod van een basgitaar vanuit Amerika. De bas heeft ongeveer 'ergens' 7 maanden bij de douane gelegen. De verkoper had zelfs al de verzekeringsprocedure opgestart van de vervoermaatschappij.
              Dan komt er nog 21% btw bij plus 6% invoertaksen. Met als gevolg dat de basgitaar niet meer echt voordelig was, als je er dan ook nog eens de vervoerskosten bijtelt en 't lange wachten, al de telefoontjes naar de verschillende douanediensten en zelfs een trip naar een douanekantoor in Brussel.
              Er zijn wel allerlei truukjes, zoals een lager bedrag als waarde op de verzendingsdocumenten zetten (Amerikaan kan hiervoor deftige boetes krijgen en bij verlies geld dit bedrag uiteraard als terugbetlaing), 't verzenden als kadoo (werkt met bijv cd's, boeken maar niet met grotere pakketten) of de boel uit elkaar draaien en als onderdelen laten versturen.

              Best is inderdaad iemand het laten meebrengen als gewone bagage: laat je materiaal er 'gebruikt' uit zien: een stickertje hier of daar, wat vettige vingers enzo.
              www.YourConcertShots.com

              Comment

              Working...
              X