Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"showcase" wordt "display" ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "showcase" wordt "display" ??

    ik heb de indruk dat de toevloed aan BD-geregistreerden
    twee belangrijke gevolgen heeft voor de showcase:

    1. enkele nieuwe posters trekken het nivo van de geplaatste foto's
    heel fel omhoog! het zijn dan ook niet de minste, en van enkele daarvan
    konden we o.a. reeds werk zien op andere zusterfora.
    dit zie ik als een heel positieve evolutie die mij ondertussen al niet tweemaal
    maar drie- tot viermaal doet nadenken vooraleer ik hier foto's plaats.

    2. enkele nieuwe posters trekken het nivo van de geplaatste foto's
    heel fel omlaag! dikwijls zijn het posts van mensen die net een (nieuwe)
    digitale camera hebben gekocht en (terecht of onterecht) fier zijn op de
    resultaten die ze daarmee boeken. snapshots van familiefeestjes, de hond op
    wandeling, zicht vanuit mijn toilet-raampje, ... en zo meer. dit laat het nivo
    van de showcase soms tot een bedenkelijk nivo zakken.

    naast showcase is er het discussieforum, opgedeeld in het "gematigde"
    onderdeel en in het hardere "extra" onderdeel. vroeger heette dit "beginners"
    en "gevorderden". af en toe (vooral sedert de hervorming van het
    gedeelte "nieuwe berichten") bekijk en becommentarieer ik foto's uit dat
    onderdeel. daarbij moet ik soms heel goed opletten of ik in zachte of harde
    discussie zit, en eventueel mijn bewoording of opmerkingen aanpassen.

    nu gebeurt het echter ook dat ik een topic aanklik en commentaar geef in de
    veronderstelling dat ik op het discussieforum zit, terwijl de foto (uit categorie
    2 hierboven) blijkt op de "showcase" te staan.
    dit geeft me soms de goesting om de commentaar als "extra in het kwadraat"
    te schrijven, maar dit heeft al eerder voor pijnlijke tenen gezorgd bij de
    (nietsvermoedende) posters.

    eigenlijk is mijn vraag nu:

    is het gepermitteerd keiharde commentaar te geven bij foto's in het showcase-gedeelte
    geplaatst die daar (volgens mijn/jouw bescheiden mening) niet in thuishoren?
    (in zoverre dit beschaafd gebeurt)





    mm
    Last edited by mm; 14 november 2006, 12:54. Reden: bijgevoegd: "jouw" bescheiden mening
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

  • #2
    Re: "showcase" wordt "display" ??

    Persoonlijk vind ik van wel, maar of iedereen dat in dank gaat afnemen ?
    Ik denk dat een beetje voorzichtigheid gemoeid is als het om 'echte' beginners gaat
    Anderzijds wordt Showcase dikwijls (meestal) gebruikt om de beperkingen van het discussieforum te omzeilen en dan vind ik zeker dat je 'hard' moet kunnen gaan
    Mijn idee hierover is trouwens dat je niet elke dag een meesterfoto maakt, dus waarom niet maximaal 1 per dag in de volledige Showcase (en niet 1 per rubriek) en 3 per dag in Beoordeling (in Showcase om of vragen is toch eigenlijk hetzelfde als om een beoordeling vragen)
    Last edited by mexicano; 14 november 2006, 11:56.
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: "showcase" wordt "display" ??

      De poster zet z'n foto's waar hij wil maar je kan hem idd vertellen over fotodiscussie en extra en wat de bedoeling daarvan is.Dit staat wel ergens in het reglement maar wie van de beginners leest dat hé
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: "showcase" wordt "display" ??

        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        eigenlijk is mijn vraag nu:
        is het gepermitteerd keiharde commentaar te geven bij foto's in het
        showcase-gedeelte geplaatst die daar (volgens mijn bescheiden mening) niet
        in thuishoren? (in zoverre dit beschaafd gebeurt)

        mm
        Mij is het in ieder geval nooit in dank afgenomen met PM's à la "mensen als jij maken het forum kapot" als gevolg .

        Comment


        • #5
          Re: "showcase" wordt "display" ??

          Ik ben hier nog maar een beginner en ik geef toe dat ik niet alles tot in detail gelezen had voor ik mijn eerste post hier gedaan heb, maar ik heb toch eerst voldoende rondgekeken voor ik de plek koos waar ik hem neerzette. Ik vind dat je pas iets in showcase kunt posten als je er zelf van overtuigd bent dat het één van je beste foto's is én ook anderen het daarover eens zijn met je.
          Maar ik heb begrepen dat je een foto die je bij fotodiscussie plaatst, niet meer bij showcase mag plaatsen, klopt dat?
          Canon 350D
          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: "showcase" wordt "display" ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
            Ik ben hier nog maar een beginner en ik geef toe dat ik niet alles tot in detail gelezen had voor ik mijn eerste post hier gedaan heb, maar ik heb toch eerst voldoende rondgekeken voor ik de plek koos waar ik hem neerzette. Ik vind dat je pas iets in showcase kunt posten als je er zelf van overtuigd bent dat het één van je beste foto's is én ook anderen het daarover eens zijn met je.
            Maar ik heb begrepen dat je een foto die je bij fotodiscussie plaatst, niet meer bij showcase mag plaatsen, klopt dat?
            ja dat klopt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: "showcase" wordt "display" ??

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Mij is het in ieder geval nooit in dank afgenomen met PM's à la "mensen als jij maken het forum kapot" als gevolg .
              Dat kan ik wel geloven. Hoe zou je zelf reageren als je zo een pmeke krijgt?

              Je kan forum splitsen in: "Sukkelaars" en "Fotografen" dan is dit opgelost niet?
              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
              debruri.be

              Comment


              • #8
                Re: "showcase" wordt "display" ??

                Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                Dat kan ik wel geloven. Hoe zou je zelf reageren als je zo een pmeke krijgt?
                IK kreeg die PM's als ik durfde zeggen dat die post niet in showcase thuishoorde

                Comment


                • #9
                  Re: "showcase" wordt "display" ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  IK kreeg die PM's als ik durfde zeggen dat die post niet in showcase thuishoorde
                  Sorry dacht het omgekeerde
                  Ja das dan toch wel grof
                  EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                  debruri.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: "showcase" wordt "display" ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                    Je kan forum splitsen in: "Sukkelaars" en "Fotografen" dan is dit opgelost niet?
                    Zonder kritiek te (mogen) geven kunnen de 'Fotografen' de 'Sukkelaars' niet vooruithelpen
                    Ik zie mezelf trouwens nog altijd als een 'gevorderde sukkelaar' behalve als het op croppen aankomt
                    Last edited by mexicano; 14 november 2006, 12:38.
                    Canikon 40D - D200, D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: "showcase" wordt "display" ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      ja dat klopt.
                      grt,bouk.
                      Dan blijf ik nog wel even in fotodiscussies posten

                      Trouwens, is het geen idee om het onderdeel "showcase" pas beschikbaar te maken na x-aantal posts? Of na keuren van een mod van je eerdere fotoposts op het forum? Alhoewel, dat zal ook wel weer onhandig zijn.
                      Canon 350D
                      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: "showcase" wordt "display" ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                        Zonder kritiek te (mogen) geven kunnen de 'Fotografen' de 'Sukkelaars' niet vooruithelpen
                        Ik zie mezelf trouwens nog altijd als een 'gevorderde sukkelaar'
                        Das waar, behoor zelf ook nog bij die categorie

                        Maar hoe "hoog" moet je dan de lat leggen als je met "gewoon" glas werkt?
                        imo ligt de lat dan altijd te hoog.... en heb je maar een forumonderdeel meer over.... en als je geluk hebt krijg je veel respons.
                        Is er geen spreekwoord?: Kleuren en smaken....
                        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                        debruri.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: "showcase" wordt "display" ??

                          Discussie is al vaker gevoerd en het is gewoon moeilijk !
                          Wie kan hier over oordelen ? Als een poster overtuigd is van zijn foto, wie gaat hem dan het tegendeel influisteren ?
                          Je kan dit trouwens door trekken naar de HOF, wie oordeelt daar over ? Is dat altijd correct ? Is en blijft nu eenmaal subjectief hé

                          herorienteren kan wel nuttig zijn, sommigen zijn idd een beetje de weg kwijt. Vooral als ze zelf al openen met "ik ben een beginneling en weet niet dat dit wel een goeie is... of dit is mijn eerste foto met een dslr... " en dan direct in showcase posten ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: "showcase" wordt "display" ??

                            Ik vind dat de harde commentaar zeker toegelaten zou moeten zijn, met harde bedoel ik dan wel, commentaar die me duidelijk op mijn fouten drukt. Als iemand onbeschoft wordt zal ik dit ook niet in dank afnemen. Maar ik heb hier nog maar zelden echt onbeschofte commentaar gelezen, het gebeurt natuurlijk, dat kan niemand verhinderen, maar toch niet veel.Ik ben zelf ook een beginner in het fotografie gebeuren en ik durf eerlijk gezegd nog niet eens een foto in showcase plaatsen omdat zo goed als alleen negatieve commentaar krijg op mijn foto's, wat natuurlijk volledig normaal is. Je komt hier als piepkuiken aan en beland tussen mensen die al 20-30 jaar in de branche zitten. Ik zou het veel erger vinden als iemand me goede commentaar geeft op een foto die totaal niet gemeend is, dan harde (maar eerlijke) kritiek op een foto waar ik tenminste iets aan heb.
                            EN als je meestal harde commentaar krijgt, doet het eens te meer plezier als iemand je positieve commentaar op je foto's geeft.

                            dus laat maar komen die harde commentaar

                            Comment


                            • #15
                              Re: "showcase" wordt "display" ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
                              Trouwens, is het geen idee om het onderdeel "showcase" pas beschikbaar te maken na x-aantal posts?
                              Zou dat beter zijn? Sommigen gaan misschien x-aantal waardeloze foto's posten om aan het gewenste aantal te komen.
                              Of na keuren van een mod van je eerdere fotoposts op het forum? Alhoewel, dat zal ook wel weer onhandig zijn.
                              Spaar ons daarvan.
                              Soms zijn strikte regeltjes al zo moeilijk om op te volgen. Wat dan, als we volgens onze mening moeten (be)oordelen.
                              Zouden de Mods dan nog foto's durven posten?
                              Laat voor ons ook nog wat fotofun over.

                              Mod Lut

                              Comment

                              Working...
                              X