PDA

Volledige versie bekijken : RAW bestanden

ddenolf
13 november 2006, 18:28
Beste,

misschien een eigenaardige vraag maar ik had graag eens "geexperimenteerd" met een RAW bestand. Voor mij is dit volledig nieuw en in functie van de aankoop van een nieuw toestel had ik hieromtrent graag eens wat geprobeerd. Moest er soms iemand op het forum zijn die me een RAW bestand kan doormailen (enkel om thuis wat te experimenteren) dan hoor ik dit graag.

Bedankt alvast op voorhand

jr52
13 november 2006, 18:32
Denk er aan dat RAW bestanden vaak HEEL groot zijn. Ik kan je wel iets sturen maar die zijn allemaal 12 MB. Kun je dat aan? (je mailbox bedoel ik)?

ddenolf
13 november 2006, 18:52
@jr52 : beste, heb mijn e-mail adres aangepast zodat het een gmail adres betreft, zal dan waarschijnlijk geen probleem geven met 12MB.

Dank

jr52
13 november 2006, 19:00
Dit is wat ik zie als je een mail wil sturen:

Systeembericht
Deze gebruiker heeft aangegeven geen e-mails te willen ontvangen. Als je hem/haar toch een e-mail wil sturen, neem dan contact op met de beheerder.

Franciskine
13 november 2006, 19:59
Beste,

misschien een eigenaardige vraag maar ik had graag eens "geexperimenteerd" met een RAW bestand. Voor mij is dit volledig nieuw en in functie van de aankoop van een nieuw toestel had ik hieromtrent graag eens wat geprobeerd. Moest er soms iemand op het forum zijn die me een RAW bestand kan doormailen (enkel om thuis wat te experimenteren) dan hoor ik dit graag.

Bedankt alvast op voorhand
Van welke cameratype wil je een RAW bestand juist hebben?

ddenolf
14 november 2006, 12:49
@franciskine : het is de bedoeling om een Pentax K100 aan te schaffen(heel waarschijnlijk dan toch)

Franciskine
14 november 2006, 13:40
@franciskine : het is de bedoeling om een Pentax K100 aan te schaffen(heel waarschijnlijk dan toch)
Hier kan ik helaas niet aan voldoen, ik heb wel RAW bestanden van een D70, D200, Fuji S3 Pro en de D2XS.