Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto op homepage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto op homepage

    Wat stelt dit voor? Ik zie precies een boot door water. Is er ergens een grotere versie van te zien?
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

  • #2
    Re: Foto op homepage

    Vroeg het mijn eigen ook af... de url staat er niet bij.

    Comment


    • #3
      Re: Foto op homepage

      Oorspronkelijk geplaatst door rept Bekijk bericht
      Wat stelt dit voor? Ik zie precies een boot door water. Is er ergens een grotere versie van te zien?
      Ik denk zo'n draai ding (schroef?) waardoor de boot vooruit (of achteruit?) gaat.

      Comment


      • #4
        Re: Foto op homepage

        Dit is een foto genomen vanop de boeg van een schip, onder water (rechts) zie je de typische "bult" om de boeggolf te breken. De juiste benaming is me onbekend. Dit is de topic.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Foto op homepage

          De benaming is: bulb.
          Maar ik zie het nog steeds niet
          Ik weet maar niet hoe ik deze foto moet bekijken of uit welk standpunt ie genomen is.

          Ow ok ik heb hem, er leek mij een put in het water te zijn...
          Last edited by CaHoR; 13 november 2006, 18:49.

          Comment


          • #6
            Re: Foto op homepage

            Dis is gewoon de bulb, de voorkant van het schip, van bovenaf getrokken...

            Normaal gezien staat altijd de link naar het topic erbij, dit keer niet... Iets fout gelopen?

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Foto op homepage

              Als je klikt op de foto komt er een grotere versie. Onderaan in het kader staat iets van Boeg van de *** aan 15 knopen. Het is dus de boeg van het schip, naar beneden gekeken.

              Inderdaad wel een boeiende foto als je neit weet wat het is.

              Michiel
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

              Comment


              • #8
                Re: Foto op homepage


                Het is inderdaad de boeg van de LPD2. een nieuw schip voor de Nederlandse Marine, genomen tijdens de proeftocht.
                Hier een plaatje van het hele schip



                Het deel in het water is de bulb of te wel het voorsteven. Links onder zie je nog net een deel van het anker.
                Ik lag op mijn buik in een van de kluisgaten op het voorschip met de camera en hoofd buitenboord en heb zo de foto genomen, naar beneden gericht. Links boven het anker zie je 3 langwerpige gaten. Het was het achterste. een rare ervaring trouwens, had het gevoel dat de camera de golven in verdween met mij eraan maar dat was niet zo.

                Ik hoop dat de foto ook boeiend is al je het nu wel weet.
                ____________________________________________
                Met vriendelijke groet. Nico H
                Mijn vliegtuig foto site

                Comment


                • #9
                  Re: Foto op homepage

                  Dank voor de extra info Nico en al mijn respect voor de halsbrekende fotografie.
                  Kan je me ook nog vertellen wat het doel is van dit schip? De eigenaardige balkvormige bovenbouw doet me meer denken aan een building dan aan een schip. Wat zit daar achter?
                  Nogmaals hoedje af voor je opname.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto op homepage

                    Bedankt voor de uitgebreide uitleg Nico, nu is het volledig duidelijk, je kon er bijna een rara van maken

                    En moest de foto niet boeiend zijn had ik de vraag niet gesteld hoor
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto op homepage

                      Dank voor de reacties.
                      LPD staat voor Landing Platform Dock en is een troepentransportschip geschikt voor amphibi transport, operations command en helicopter operaties.
                      "Landing" houdt in, dat het schip helicopter faciliteiten heeft. De reden van het grote platte achterschip waar heli's kunnen landen en stijgen. Daar zit ook een grote hangaar voor het onderhoud. Er kunnen 2 buiten op dek, formaat Westland NH60 of Chinook's(een nieuwe heli ongeveer zo groot als de cougar) en in de hangaar 6 NH90 heli's.
                      Verder heeft het schip alle mogelijke comando faciliteiten en heeft een compleet ziekenhuis aan boord. Aan de achterzijde zit een groot luik (de zg. ramp), waardoor landingsvaartuigen het schip in kunnen varen en daar voertuigen op kunnen pikken wie dan weer naar de wal gevaren kunnen worden. In het dok kunnen 2 zg. LCU's of 4 LCA's. De LCU is een landingsvaartuig waar voetuigen in passen tot formaat leopard. Er is een afbeelding van te zien op toegevoegde link, zie laatste regel.
                      Er zit binnenin een heel grote ruimte voor opslag van voertuigen, van leopard tanks tot jeep achtige voertuigen toe.
                      In de opbouw bevinden zich het grootste deel van de verblijven en hutten voor bemanning en troepen die overal in de wereld kunnen worden ingezet. Er gaan 151 man mee als bemanning en indien nodig 548 man om ingezet te worden. Het schip heeft dehalve nog al wat voorzieningen op gebied van water maken, eten en opslag van voeding.
                      Groet, nico
                      Edit 1
                      Nog even wat algemene gegevens toevoegen:
                      Het schip heet straks Hr. Ms Johan de Witt en behoort tot de Schelde Enforcer Series.
                      Lengte 176,35 breedte 29,2 en diepgang 5,55 meter. displacement is 16.680 ton.
                      Snelheid, 19,5 knopen. Voor meer details, zie deze link
                      Last edited by Nico H; 14 november 2006, 07:58. Reden: toevoeging
                      ____________________________________________
                      Met vriendelijke groet. Nico H
                      Mijn vliegtuig foto site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto op homepage

                        Thanks Nico.
                        Hou me aanbevolen bij een eventuele "open deur dag"

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment

                        Working...
                        X