Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen tweedehandslenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen tweedehandslenzen

    Hoeveel bedraagt de gangbare prijs in feite bij de aankoop van een tweedehandse lens ? Ergens hier op BD las ik dat je max. 60 % mag geven, klopt dit ? Welke regel geldt hiervoor ? - x % per jaar ?
    Hilde

  • #2
    Re: Prijzen tweedehandslenzen

    Daar is weinig logica in (of toch wel)
    Kijk een vb

    de canon 17-40 4L kost nieuw ongeveer 650-700 euro
    tweedehands 550-575
    de canon 17-85 IS kost nieuw ongeveer 550 euro
    tweedehands 300-350

    Het hangt voornamelijk af van hoeveel mensen zo'n lens willen...

    Mijn gedacht he

    Grts JVG
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

    Comment


    • #3
      Re: Prijzen tweedehandslenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
      Hoeveel bedraagt de gangbare prijs in feite bij de aankoop van een tweedehandse lens ? Ergens hier op BD las ik dat je max. 60 % mag geven, klopt dit ? Welke regel geldt hiervoor ? - x % per jaar ?
      Ik heb al dikwijls 2de hands gekocht, en mijn ervaring is dat zelfs lenzen van meer dan 5 jaar nog altijd 40 à 50 % van hun waarde behalen. Hangt er ook veel vanaf hoe graag de verkoper centen wil zien, en hoeveel jij bereid bent te betalen.

      Comment


      • #4
        Re: Prijzen tweedehandslenzen

        Er zal dan ook nog wel een verschil zijn tussen bvb een Canon en een Sigma zeker ? Ik wil natuurlijk liefst zo weinig mogelijk betalen en de verkoper (veronderstel ik toch) zo veel mogelijk ontvangen !
        Hilde

        Comment


        • #5
          Re: Prijzen tweedehandslenzen

          vraag en aabod bepalen de prijs:
          aanbod van zowel tweedehands en nieuw
          vraag van voornamelijk het prijsbewuste deel van de markt

          een kitlens gaat bv. tweedehands slechte prijzen halen, omdat net die mensen die tweedehandslenzen zoeken vaak zelf een upgrade doen van een basic lens naar een betere (lichtsterkere) er is dus een ruim aanbod, en een geringe vraag.

          toplenzen van pakweg 15 jaar terug, aan de andere kant gaan vandaag nog voor een aardig bedrag over de toog (vb. 80-200 f2,8 schuifzoom gaat courant 450 euro, en kostte destijds omgerekend 1500 euro) Er is blijkbaar nog redelijk wat vraag naar betaalbare kwaliteitslenzen, en dan kom je op die oudere lenzen uit.

          de bradageprijzen van sommige nieuwe lenzen bij sommige online-winkels hebben zeker hun invloed gehad op de tweedehandsprijzen van gelijkaardige lenzen.

          De slechte beschikbaarheid van sommige lenzen in de nieuwmarkt (vb. 18-200 VR bij Nikon is zeer moeilijk leverbaar) zorgt ervoor dat die lenzen tweedehands (minder dan een jaar oud) vaak tegen inkoopprijs konden verkocht worden

          Comment


          • #6
            Re: Prijzen tweedehandslenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
            De slechte beschikbaarheid van sommige lenzen in de nieuwmarkt (vb. 18-200 VR bij Nikon is zeer moeilijk leverbaar) zorgt ervoor dat die lenzen tweedehands (minder dan een jaar oud) vaak tegen inkoopprijs konden verkocht worden
            En een pak duurder ook heb ik al gezien.

            Comment

            Working...
            X