Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel verzekeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel verzekeren

    Waar kan ik best een verzekering (diefstal/braak) nemen voor mn dig.fototoestel.
    In de winkel zelf kon het niet!
    Vinny
    Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

  • #2
    Re: Fototoestel verzekeren

    Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
    Waar kan ik best een verzekering (diefstal/braak) nemen voor mn dig.fototoestel.
    In de winkel zelf kon het niet!
    Zoekfunctie eens gebruiken, dit is al verscheidene keer aan bod gekomen.

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel verzekeren

      Ik heb mijn camera en lenzen verzekerd in een alles in één polis: brand, wa, glas ed.. Het is opgenomen als kostbaarhedenverzekering, waar normaal juwelen ed onder vallen. Diefstal, schade ed zijn allemaal meeverzekerd. Een keer gevallen met de camera in Argentinië en er werd zonder mankeren uitbetaald voor de schade aan de lens en camera.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel verzekeren

        Ik heb zojuist mijn verzekeringsadviseur gebeld en de camera valt onder de inboedelverzekering, maar hij ging nu uitzoeken wat het extra kost een zogenoemde buitenshuisdekking als ik de camera buitenshuis kwijt raak en hij denkt dat dit 2 euro per maand kost. 24 euro op jaarbasis.

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel verzekeren

          banken en verzekeringsinstellingen willen je wel verzekeren als je meerdere polissen hebt bij dezelfde instelling
          Vinny
          Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel verzekeren

            Oorspronkelijk geplaatst door stratovana Bekijk bericht
            Ik heb zojuist mijn verzekeringsadviseur gebeld en de camera valt onder de inboedelverzekering, maar hij ging nu uitzoeken wat het extra kost een zogenoemde buitenshuisdekking als ik de camera buitenshuis kwijt raak en hij denkt dat dit 2 euro per maand kost. 24 euro op jaarbasis.
            Een inboedelverzekering keert ook een deel van de schade uit als door inbraak overdag gestolen wordt uit een auto. De spullen mogen niet van buiten zichtbaar zijn en in een kofferbak liggen.

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel verzekeren

              Bij de Fortis hebben ze nog nooit dergelijke vraag gehad, dus bestaat het niet beweren ze
              zelfs niet bij een andere lopende verzekeringen kan niks bijgevoegd worden
              Ben nu wel verzekerd voor inbraak maar dat is enkel thuis en niet op verplaatsing of in wagen.

              Er zal niks anders opzitten dan naar een andere verzekeringsmaatschapij te stappen denk ik
              Vinny
              Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

              Comment


              • #8
                Re: Fototoestel verzekeren

                Hallo Vinny,

                Heb deze draad een beetje vanop afstand gevolgd, enkele maanden geleden met dezelfde vraag rondgelopen maar hier niet gesteld, zelfs met de zoekfunctie was het resultaat maar mager.

                Een tijdje geleden heeft iemand de vraag gesteld om een verzekering (BD) in de stijl op te starten zoals bij Nikonians (NikSecure), ik heb dat draadje niet meer teruggevonden?

                Ik denk dus dat veel mensen zoals ik heel angstig en (natuurlijk) voorzichtig met hun materiaal omgaan & rondlopen

                Uiteindelijk bij mijn eigen verzekeringsagent (KBC) de vraag gesteld en de eerste indruk was positief, viel mee onder inboedel, premie mits opleg naargelang de waarde v/h materiaal.
                Heb nogal wat verzameld de laatste jaren en dacht aan enkele honderden euri premie per jaar uiteindelijk kwam het op + - 500 € per jaar

                Dus ben nog even aan 't rondkijken naar andere alternatieven ( materiaal thuislaten Bv. ) grapje natuurlijk, maar toch niet simpel, hoe zouden pro's dit oplossen

                Greetz
                Leo

                Comment


                • #9
                  Re: Fototoestel verzekeren

                  Bij ethias kan je fotomateriaal verzekeren tegen een gunstig tarief-vragen wel de facturen en bieden geen waarborg als je je fotomateriaal onbeheerd in de wagen achterlaat.
                  groetjes camiel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fototoestel verzekeren

                    Niks te Ethias, je moet 2 verzekeringen lopen hebben voor ze dat willen verzekeren. Gisteren nog gebeld
                    Vinny
                    Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fototoestel verzekeren

                      Thanks Camiel,

                      Heb wel al gehoord dat je dan ook met je inboedel bij hun moet gaan?

                      Op de website van Ethias al gezocht, maar niks over inboedel of speciale verz.

                      Leo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fototoestel verzekeren

                        KBC was de enige die dat wou aanbieden (50 euro/jaar op een 1000 euro) met een nieuwe brand/familiale verzekering erbij
                        Vinny
                        Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fototoestel verzekeren

                          Nog eens mailke gestuurd naar Hoofdkantoor van Ethias, hou jullie op de hoogte
                          Vinny
                          Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fototoestel verzekeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
                            KBC was de enige die dat wou aanbieden (50 euro/jaar op een 1000 euro) met een nieuwe brand/familiale verzekering erbij
                            Hhhm, allemaal beetje raar, hoor.

                            Ben al 4 jaar bij Fortis AG voor mijn fotomateriaal. +/- 27euro / 1000EURO, all risks ! Met andere woorden wordt eender welke schade terugbetaald, zonder waardevermindering. Ik bepaal zelf voor welk bedrag ik een lens, de body etc. verzeker. (een groot deel van het verzekerde materiaal is 2dehands aangekocht). Geregeld laat ik de polis aanpassen om nieuw materiaal op te nemen, ander te schrappen.

                            Dit is overigens de enige polis die ik bij Fortis heb.

                            het heeft me wel heel wat moeite gekost alvorens die polis vast te krijgen daar ik eerst ook via de brandpolis van mijn verzekering een oplossing trachtte te vinden. die bleek uiteindelijk niet de gewenste formule te bieden voor een aanvaardbare prijs.

                            Grtn !
                            Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fototoestel verzekeren

                              en om welke polis gaat het dan, want in mijn kantoor hebben ze daar nog nooit iets over gehoord.
                              Vinny
                              Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

                              Comment

                              Working...
                              X