Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipod gebruiken als foto opslag.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipod gebruiken als foto opslag.

    Is er iemand die ervaring heeft met het gebruiken van zijn Ipod als foto opslag naast het afspelen van MP3.

    leo
    Pentax K10D

  • #2
    Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

    Dat heb ik en kan je het ten sterkste afraden. Het gaat langzaaaaaaaaaaaaaaaaam en het is niet bedrijfszeker. Als je wilt kijken of het proces al klaar is dan is het zo afgebroken en lijkt het klaar.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

      Als je beschikt over één van de nieuwe ipod's (kleurenscherm) dan kun je een iPod Camera Connector (30euro) aanschaffen. Daar kan je de USB kabel van uw camera inpluggenen vervolgens de data kopiëren. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar naar verluid is deze methode behoorlijk traag & iets onstabiel.

      Ik herinner me ook een soort kaartlezer die je op uw iPod kon aansluiten, maar die was ontzettend duur (150euro) en ook niet bepaald snel. Dus ook niet aan te raden.

      Bovendien is een iPod ontworpen om bestanden te lezen, niet te schrijven. Bijgevolg zal de batterij van uw iPod ook snel leeg zijn met deze methodes. Met de eerste optie moet ook uw camera aan staan, waardoor ook die batterij zal leeg lopen..

      Ik zou dus gewoon uitkijken naar ofwel enkele extra geheugenkaartjes, ofwel een toestel speciaal voor het overzetten van fotodata. Image Tank ofzo, noemen die.

      Michiel
      Last edited by MichielBrugge; 13 november 2006, 08:33.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

      Comment


      • #4
        Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

        Kaartlezers aansluiten op een ipod via de cameraconnector gaat enkel met de vorige modellen met firewire.
        de 5G heeft enkel nog USB en ondersteund blijkbaar geen kaartlezers meer.

        in elk geval heb ik het maar 1 keer geprobeerd als test en nadien nooit meer.
        camera en ipod batterij waren beide ongeveer 50% vol, had een 160 mb aan foto's op mijn kaartje staan en halverwege het copieren zijn beide toestellen uitgevallen omdat de batterijen leeg waren.

        na het opladen opnieuw geprobeerd en hij wilde de 'oude' foto's niet meer overcopieren om een of andere reden.

        Dus als enige oplossing voor je vakantie foto's leek het me niet verantwoord, dus ik heb mijn laptop dan maar meegenomen naar spanje
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

          In principe hoef ik de foto's ( Raw bestanden van ca 11 mb )niet te zien , ik moet ze alleen maar kwijt en dat gaat dus vrij traag begrijp ik, dan maar een laptop mee?

          leo
          Pentax K10D

          Comment


          • #6
            Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

            Laptop of imagetank.

            Indien het een vliegreis is in vast hotel zou ik mijn laptop meenemen. Als je te voet gaat trekken zou ik kijken naar ofwel een ImageTank ofwel verschillende geheugenkaartjes.
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

              Imagetank of genoeg geheugenkaartjes lijken mij ook de beste oplossingen. Ipod zeker niet doen: duur in batterijverbruik, traag en instabiel. Wel de beste manier om achteraf weinig werk met je fotos te hebben: een goeie kans dat je er veel kwijt bent

              Comment


              • #8
                Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

                Ik gebruik de Gmini 400 van Archos voor opslag, deze werkt snel en perfect.
                Liefhebbers kunnen hem ook gebruiken als MP3 speler. Je kan ook jpeg bestanden bekijken op het schermpje. Als het gebruik als imagetank voorop staat kun je beter deze nemen dan de Ipod. Hij wordt compleet geleverd met kabels en lader.

                Comment


                • #9
                  Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

                  Weet iemand bij welke opslagmedia je ook Raw bestanden kan bekijken?

                  leo
                  Pentax K10D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

                    Ik gebruik mijn ipod alleen maar (naast de muziek natuurlijk) als foto-album om mijn laatste foto's te tonen. Maw, eerst verkleinen en dan overbrengen. En daarvoor is die heel goed geschikt. Maar zoals aangegeven, als "imagetank" zou ik hem ook niet durven gebruiken.
                    ViV - Mijn foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

                      zie dit niet als spam ofzo hoor,
                      maar ik heb zo'n belkin kaartenlezer (zelf gevoed door batterijen)
                      had dit gekocht voor mijn ipod video,
                      ik plug hem in en er kwam tevoorschijn dat dit niet compatibel is met mijn ipod...

                      dus als je een 4G hebt kan je hem wel gebruiken (en ev. kopen van mij )
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

                      FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

                        Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen Bekijk bericht
                        dan maar een laptop mee?

                        leo
                        Goh, er bestaan tegenwoordig zoveel mooie fotoviewers dat een laptop meesleuren echt niet meer hoeft hoor.

                        Desnoods 2dehands van mensen die upgraden naar een nieuwer model of zo. Persoonlijk heb ik zo ooit een Epson P-2000 (40GB) gekocht van iemand van BD.

                        Comment

                        Working...
                        X