Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipod gebruiken als foto opslag.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipod gebruiken als foto opslag.

    Is er iemand die ervaring heeft met het gebruiken van zijn Ipod als foto opslag naast het afspelen van MP3.

    leo
    Pentax K10D

  • #2
    Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

    Dat heb ik en kan je het ten sterkste afraden. Het gaat langzaaaaaaaaaaaaaaaaam en het is niet bedrijfszeker. Als je wilt kijken of het proces al klaar is dan is het zo afgebroken en lijkt het klaar.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Ipod gebruiken als foto opslag.

      Als je beschikt over één van de nieuwe ipod's (kleurenscherm) dan kun je een iPod Camera Connector (30euro) aanschaffen. Daar kan je de USB kabel van uw camera inpluggenen vervolgens de data kopiëren. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar naar verluid is deze methode behoorlijk traag & iets onstabiel.

      Ik herinner me ook een soort kaartlezer die je op uw iPod kon aansluiten, maar die was ontzettend duur (150euro) en ook niet bepaald snel. Dus ook niet aan te raden.

      Bovendien is een iPod ontworpen om bestanden te lezen, niet te schrijven. Bijgevolg zal de batterij van uw iPod ook snel leeg zijn met deze methodes. Met de eerste optie moet ook uw camera aan staan, waardoor ook die batterij zal leeg lopen..

      Ik zou dus gewoon uitkijken naar ofwel enkele extra geheugenkaartjes, ofwel een toestel speciaal voor het overzetten van fotodata. Image Tank ofzo, noemen die.

      Michiel
      Last edited by MichielBrugge; 13 november 2006, 08:33.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

      Comment


      • #4
        Re: Ipod gebruiken als foto opslag.