Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huwelijksfotografie

    Hoi, wij houden op 22 juni 2007 een portemoneevriendelijke trouwpartij in Leuven. Wie kent een fotograaf die notie heeft van huwelijksfotografie of durft zichzelf misschien wel aanprijzen?

  • #2
    Re: Huwelijksfotografie

    Spijtig genoeg zijn hier nog niet veel reacties op gekomen.

    Want ik heb een gelijkaardige vraag. Mijn vriendin en ik trouwen op 9 juni 2007 (Roosdaal, Vlaams-Brabant).

    Is er iemand die occasioneel een trouwreportage maakt en die dat ziet zitten?

    Of, wat zijn de redenen om dit toch niet te doen? De meesten zijn hier meer dan serieus met fotografie bezig...

    Comment


    • #3
      Re: Huwelijksfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door jvdbroec Bekijk bericht
      Spijtig genoeg zijn hier nog niet veel reacties op gekomen.

      Want ik heb een gelijkaardige vraag. Mijn vriendin en ik trouwen op 9 juni 2007 (Roosdaal, Vlaams-Brabant).

      Is er iemand die occasioneel een trouwreportage maakt en die dat ziet zitten?

      Of, wat zijn de redenen om dit toch niet te doen? De meesten zijn hier meer dan serieus met fotografie bezig...
      Beste,

      Wat veel mensen afschrikt is het geval dat het er enorm hectisch kan aan toegaan op een trouw.. heb dit nog maar één keer gedaan en moet zeggen, was niet met goed gevoel dat ik eraan begon, maar was omdat het koppel anders geen foto's had dat ik dit ging doen,
      deze mensen wouden geen 100den euro's geven aan een reportage.
      (had toen nog zelf geen toestel, was met DSLR van schoonpa dat ik dit diende te doen).
      Over het resultaat was ik niet tevreden echter het koppel wel..
      Voor mij was het nogal chaotisch verlopen.. geen structuur in de trouw, geen organisator welke alles in goed banen kon leiden.. (bvb koppel per koppel trouwzaal laten binenngaan).
      Dus besef goed als je 'amateurs zoals ik' dit doen, je ook niet het resultaat mag verwachten van een PRO.. maar je zult er ook 10x minder voor betalen, sommigen zullen zelfs tevreden zijn met een goeie pint !

      Wat ik wel kan aanraden, zoek bvb enkele 'amateurs'.. zal hoop foto's opleveren waar er zeker mooie plaatjes tussen zitten..

      Mocht je enkele mensen hebben mag je mij steeds contacteren..
      indien ik niet alleen ben wil ik dit opnieuw doen.. is zeker leerrijke ervaring + roosdaal is niet ver ..
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

      Comment


      • #4
        Re: Huwelijksfotografie

        Hey,
        Ik kan u enkele tips geven.
        Vraag steeds aan de fotograaf of je een Cd-Rom ontvangt met de foto's op. Zo moet je achteraf geen dure rekeningen betalen voor nabestellingen.
        Zorg voor wegwerptoestellen ( met flits ) op de tafels van het feest.
        Maak de dag nadien of 2 dagen nadie de eigenlijke trouwfoto's.
        Want tussen de recepties door is er toch te weinig tijd en moet de fotograaf zich haasten en is alles rap-rap.
        Als je een fotograaf hebt die nog niet zo veel ervaring heeft met "model" ( want dat is het eigenlijk ) fotografie zeg maar. Dan leg je hem best uit welke foto's je van hem verwacht ( qua poses of juist niet ).
        Durf te praten met de fotograaf !!!
        Laat de fotograaf meegaan ( met de bruid ) bij de kapper.
        Als je uw handtekening zet ( kerk of gemeente ), doe dit dan traag. Zo kan de fotograaf zijn tijd pakken.
        Vraag op voorhand aan de pastoor om het deurke om naar boven te gaan, open te laten. Zo kan de fotograaf van boven enkele mooie opnamen maken ( in breedhoek ). Vraag aan de pastoor om al het licht te laten branden in de kerk ( ook al is het goed weer ).
        Vraag aan de fotograaf om zijn lichtsterke zoom op te schroeven op de receptie en portretjes te schieten zonder dat de genodigden hem in de gaten hebben. Vraag hem ook voor familie foto's te maken op de receptie ( des noods in geeft 8 houding ).
        Laat de fotograaf binnen gaan in de feestzaal zodat hij de gedekte tafels kan fotograferen zonder dat er iemand aan tafel zit.
        Voila, enkele tips van nokel Lieven !!

        enkele voorbeelden staan er op mijn site ( of het goeie voorbeelden zijn, laat ik aan u over )
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Huwelijksfotografie

          Om meteen als "hoofdfotograaf" een bruidsreportage te doen is toch een hele stap hoor. Ik heb zelf de reportage (als enige fotograaf) gedaan van het huwelijk van onze dochter en schoonzoon en moet eerlijk bekennen dat ik er wakker van heb gelegen. Het was dan wel een huwelijk in een kleine kring, maar toch.....
          Maar ja zij stonden daarop en als pa laat je jezelf dan toch ompraten om het te doen, maar ik zou het nooit willen doen voor "onbekenden".
          Heb me toen in mijn ogen wel goed voorbereid door bijv. de locaties te bezoeken en daar ook wat testfoto's te maken in verband met het licht, veel op websites gekeken om ideën op te doen enz.
          Al met al was ik en het bruidspaar achteraf dik tevreden en dat was weer fijn om te horen.
          Hier staat een albumke om u een idee te geven van mijn album : http://www.pixagogo.com/9194535110
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: Huwelijksfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Zorg voor wegwerptoestellen ( met flits ) op de tafels van het feest.

            op het avondfeest is er weinig licht, en lopen zelf geavanceerde camera's tegen de grenzen van hun kunnen .. zelf een goede fotograaf zal er het op het avondfeest moeilijk mee hebben om met een wegwerpcamera een goede foto te maken in die omstandigheden. de ingebouwde flits van die wegwerpcamera is al helemaal om mee te lachen (tot je de foto's ziet, dan ween je ermee) De kostprijs van wegwerptoestellen, en hun ontwikkeling zal relatief hoog zijn voor het zeer lage slagingspercentage foto's. Besteed dit budget liever aan de fotograaf opdat die iets langer blijft, en je zal meer goede foto's overhouden voor eenzelfde budget

            Comment


            • #7
              Re: Huwelijksfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door jvdbroec Bekijk bericht
              Of, wat zijn de redenen om dit toch niet te doen? De meesten zijn hier meer dan serieus met fotografie bezig...
              In mijn geval: niet graag mensen fotograferen.
              Ik probeer ook m'n fotos altijd zo "mensvrij" mogelijk te maken. (in de mate van het mogelijke natuurlijk, .... street )

              (en voor hier iemand m'n site checked, ja, er staan er enkele op met modellen, maar da's dan ook weer andere fotografie)
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

              Comment


              • #8
                Re: Huwelijksfotografie

                @ an, jvdbroec: heb u private msg gestuurd.

                Koen
                http://stuutekeer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Huwelijksfotografie

                  @ an, jvdbroec: Heb jullie ook een PM gestuurd...

                  Greetz
                  Jo
                  How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

                  Portfolio Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huwelijksfotografie

                    Heb even kleine selectie van mijn trouwwerk online geplaatst, te vinden op:



                    Koen
                    http://stuutekeer.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huwelijksfotografie

                      heb 't zelf nog maar 1 keer gedaan
                      en dan als 2de fotograaf naast een pro
                      en ook alleen maar omdat ik een persoonlijke band had met 't koppel (vrienden)
                      de dag zelf is het inderdaad hectisch
                      zo nen burgerlijken trouw duurt maar 10 minuten
                      de shoot op een of andere domein hangt af van 't weer
                      't avondfeest is ook al ni simpel om goed vast te leggen

                      en vooral veel werk achteraf bij de processing


                      't is daarom dat ne pro veel kost
                      't zit em ergens hé
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huwelijksfotografie

                        Allen,

                        een pro kost inderdaad veel. De eerste prijzen die we hoorden was rond de 1500 € en geen sprake van de foto's op CD te krijgen.

                        Dat een fotograaf graag verdiend op de bijbestellingen, ok. Maar liefst geen filosofische discussies over auteursrechten. Als programmeur heb je ook nooit rechten op de source code die je schrijft voor iemand anders die jou betaalt.

                        Eén van mijn belangrijkste drijfveren om een niet pro te vragen was dat ik achteraf de foto's op CD wil.

                        Bij sommige fotografen valt er blijkbaar toch over te praten en we gaan vanavond naar iemand wiens prijs al wat beter mee valt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huwelijksfotografie

                          Bestaat er iets saaiers als het maken van huwelijksreportage's?
                          Veertigjaar geleden in mijn prillejaren heb ik het voor een bevriende fotozaak gedaan om wat bij te verdienen. En dat was dan ook de enige redenen.
                          Voor je lol als amateur moet je er nooit aan beginnen. Er is geen eer aan te behalen om te werken met modellen die niet kunnen of willen poseren. Als u zich toch laat overhalen foto te maken trek dan je de standdaard truckendoos maar open. Dat laatste doen de fotograven wiens broodwinning huwelijksreportage maken is ook. Zodoende lijkt dan ook ieder reportage evenals een bruiloft precies op elkaar.
                          Ik raad aanstaande koppels aan, zoals dat 60 jaar geleden nog gebeurden naar een studiofotograaf te gaan en een pose professioneel te laten vastleggen en laat een ladderzatte leuke oom de feestbeelden vastleggen dan kun er met geluk de komende twee jaar totdat de scheiding plaatsvind er van genieten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Huwelijksfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Bestaat er iets saaiers als het maken van huwelijksreportage's?
                            ...
                            Ach, dat is jou mening dan. Ik probeer elke reportage net wat anders te maken, zonder standaardposes.

                            Koen
                            Last edited by koenbeets; 25 september 2010, 11:29.
                            http://stuutekeer.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Huwelijksfotografie

                              Binnenuit,

                              Ik denk dan dat jij op héél saaie, onspontane huwelijke terrecht bent gekomen hoor. Het is helemaal niet zo dat die mensen niet willen poseren. Ja, op 't eerste zicht is het wel zo. Maar wie denkt er op zo'n drukke dag ook aan de fotograaf?
                              Het is ook de fotograaf zelf die dan moet pushen om vooral het koppels en ook de rest op de foto te krijgen. Achteraf gaat niemand je dat beklagen als ze het album zien. Op die manier is huwelijksfotografie toch wel een dankbaar onderwerp.

                              En een hintje misschien: laat op voorhand goed weten wat het allemaal inhoudt en hoeveel tijd er nodig zal zijn. Zo leer je ook direct de mensen kennen. Je hebt vlug door als zij graag veel foto's willen of als dat iets gaat zijn wat vlug tussendoor zal moeten gaan gebeuren. Indien dat laatste, kan ik erin komen dat het een saaie dag wordt. Dan zou ik er zelfs ook niet aan beginnen.

                              Het is ook goed dat die mensen niet kunnen poseren, zo kom je thuis met 1000x zoveel spontane beelden. Je mag ze wel niet missen natuurlijk.

                              Comment

                              Working...
                              X