Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaders rond foto : ook laten ontwikkelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kaders rond foto : ook laten ontwikkelen

    Een klein vraagje over kaders.
    Dikwijls kun je in de winkels posters kopen waar er een kader + text rond de foto is. Kan ik dit effect ook krijgen door zelf een kader aan mijn fotos toe te voegen (+text) (hier een goed voorbeeld van wat ik wil zeggen : kan ik dit laten ontwikkelen (poster grootte) ? Wat zal het resultaat zijn . Kwaliteit van text ?...). Deze foto is niet van mij en is alleen om een voorbeeld van kader + text te geven.
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Re: Kaders rond foto : ook laten ontwikkelen

    Aangezien foto + kader + tekst 1 geheel vormen om te laten afdrukken, is de drukkwaliteit van de tekst zo goed of zo slecht als de afdruk van de foto.
    Ik heb al foto's met kader en tekst er rond laten afdrukken, weliswaar op klein formaat (11.5x15) en de tekst zag er perfect uit. Als een echt postkaartje...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Kaders rond foto : ook laten ontwikkelen

      Kan prima, al heb ik alleen ervaring met 10 x 15. Zag er prima uit.

      Comment


      • #4
        Re: Kaders rond foto : ook laten ontwikkelen

        Oorspronkelijk geplaatst door BartZ Bekijk bericht
        Kan prima, al heb ik alleen ervaring met 10 x 15. Zag er prima uit.

        ik kan het niet beter verwoorden,heb dit onlangs zelf geprobeerd en ze zijn enorm goed gelukt,welliswaar 10x15.Bij grotere formaten weet ik het niet.
        Canon EOS 300D + 18-55MM kitlens, sigma 28-70 F2.8EX,.

        Comment


        • #5
          Re: Kaders rond foto : ook laten ontwikkelen

          Ik heb een foto in het groot laten afdrukken (was iets van een 30cm lang)
          wel zonder kader, maar er stond tekst op,
          en die tekst ziet er perfect uit!

          heb ik laten doen bij photobox, en één dezer dagen bestel ik opnieuw foto's waaronder terug één in het groot met tekst op
          You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
          www.koendd.be

          FZ50

          Comment


          • #6
            Re: Kaders rond foto : ook laten ontwikkelen

            Als bij het inzoomen de afzonderlijke pixels van de tekst niet sneller te zien zijn dan die van de foto, mag je gerust zijn

            Comment


            • #7
              Re: Kaders rond foto : ook laten ontwikkelen

              Voor een tentoonstelling in verband met 100 jaar Sint-Jozef Rijkevorsel heb ik begin dit jaar een serie foto's laten afdrukken die in 30x40cm kaders moesten passen. Omdat het opkleven van foto's op (of achter) een passe-partout niet echt mijn hobby is, heb ik er de kaders vooraf al rondgezet.


              De foto's zijn dus zo afgedrukt, en ik moest er alleen een paar millimeter afsnijden om ze in de kaders te steken .

              Of er nu tekst in de kader of op de foto zelf staat, dat maakt niets uit. Hou er wel rekening mee dat er bij het afdrukken een deeltje van de rand wegvalt (zo'n 3% meestal). Zet de tekst dus niet vlak tegen de kant aan, anders ben je daar ook een deel van kwijt.
              Bereken ook de juiste verhouding van de afdruk, voor bijvoorbeeld een 30x40 zet je er een rand rond waardoor je een 3:4 beeldverhouding krijgt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X