Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Freelance

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Freelance

    Hallo

    IK had graag eens geweten wat er allemaal moet gedaan worden zodat je zelfstandig (freelance) fotograaf kan worden ook met BTW nummer en zo verder naar de belastingen toe.

    Weet iemand wat je allemaal moet doen en wat er vereist is van diploma's indien je dit wil doen .

    mvg
    Frederik

  • #2
    Re: Freelance

    als je je deze vragen stelt,
    denk ik dat je best:

    1. een boekhouder neemt
    2. een spoedcursus fotografie volgt

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Freelance

      als je je deze vragen stelt,
      denk ik dat je best:

      1. een boekhouder neemt
      2. een spoedcursus fotografie volgt
      De vestiging als zelfstandige dient te gebeuren door toedoen van een ondernemingsloket die de formaliteiten in verband met BTWnummer en KBO
      zal moeten vervullen. Zij en zij alleen zijn bevoegd om inschrijvingen of wijzigingen bij de KruispuntBank Ondernemingen te doen.
      De bevoorrechte partners van de ondernemingsloketten zijn idd de erkende boekhouders en accountants.
      Een paar vorige posts in gedachten ( no offence hoor) denk ik dat je ook best de tweede raad van MM in overweging neemt.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Freelance

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        De vestiging als zelfstandige dient te gebeuren door toedoen van een ondernemingsloket die de formaliteiten in verband met BTWnummer en KBO
        zal moeten vervullen. Zij en zij alleen zijn bevoegd om inschrijvingen of wijzigingen bij de KruispuntBank Ondernemingen te doen.
        De bevoorrechte partners van de ondernemingsloketten zijn idd de erkende boekhouders en accountants.
        Een paar vorige posts in gedachten ( no offence hoor) denk ik dat je ook best de tweede raad van MM in overweging neemt.
        ben dat ook van plan om fotografie dan in avond school te volgen dit intereseert mij , en is een heel leuke hobby. ben daarom ook nog wat info aan het verzamelen over fotografie cursussen.

        Comment


        • #5
          Re: Freelance

          Om zelfstandige te zijn in hoofdberoep moet je dacht ik een diploma bedrijfskunde hebben. Je kan dit bekomen in avondschool, maar als ik me niet vergis zit dit standaard in alle bachelor opleidingen (alvast in de mijne).

          Ik zou in jouw plaats toch eerst leren fotograferen vooraleer het op een professionele manier te gaan doen. En ook dan zou ik eerst beginnen in bijberoep (minder sociale lasten etc.).

          Voor meer gedetailleerde informatie kan je ongetwijfeld langs in de ondernemingsloketten.
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: Freelance

            Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
            Om zelfstandige te zijn in hoofdberoep moet je dacht ik een diploma bedrijfskunde hebben. Je kan dit bekomen in avondschool, maar als ik me niet vergis zit dit standaard in alle bachelor opleidingen (alvast in de mijne).

            Ik zou in jouw plaats toch eerst leren fotograferen vooraleer het op een professionele manier te gaan doen. En ook dan zou ik eerst beginnen in bijberoep (minder sociale lasten etc.).

            Voor meer gedetailleerde informatie kan je ongetwijfeld langs in de ondernemingsloketten.
            bedankt om info , het zou idd in bijberoep zijn , maar er staat nog geen termijn op uiteraard, eerst nog wat amateur verder doen, en alle kneepjes van het vak leren want het zijn er nogal

            Comment

            Working...
            X