Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 30mm f/1.4 EX DC HSM Canon gebruikservaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 30mm f/1.4 EX DC HSM Canon gebruikservaring?

    ik zou mij deze lens willen kopen ter vervanging van mijn 50mm 1.8 (canon) omdat die 50 mm mij iets te veel mm's is en een stopje lichtsterker altijd welkom is. en hetgeen mij het meest stoort aan de canon 50mm is de trage AF...heeft iemand al ervaringen met deze lens? belangrijk is voor mij de scherpte en het contrast, maar ja, voor wie niet...
    ik heb wel al ergens gelezen dat ze last zou hebben van frontfocus, wat wordt hier juist mee bedoeld?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Sigma AF 30mm f/1.4 EX DC HSM Canon gebruikservaring?

    Ik heb deze lens gebruikt op mijn Nikon D200. Als je de lens gebruikt waar ze voor bedoeld is (fotografie bij weinig licht), dan is het een prima lens, scherp, met nauwelijks merkbare vertekening. Gebruik je ze daarentegen in open lucht overdag, dan geeft ze te weinig contrast. Verder is het een prima afgewerkte lens, de scherpstelling werkt prima (zij het niet zo snel en zacht als Nikon-lenzen) en ik had geen enkele last van back/frontfocus.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment

    Working...
    X