Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Homeless

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Homeless

    Op deze site staat een reeks indrukwekkende foto's genomen door dakloze kinderen uit diverse steden over de hele wereld.
    Om kippenvel van te krijgen, vooral als je hun eigen commentaar erbij leest.



    Jacki
    Meer foto's op Mukblog

  • #2
    er zijn sterke prenten bij !
    we mogen ons telkens weeral gelukkig achten

    Comment


    • #3
      Jacki, bedankt voor deze link.
      Deze foto's raken me. Niet zozeer door hun kwaliteit, maar door hun directheid en hun documentaire waarde. De bijhorende teksten zijn eenvoudig maar recht uit het hart.
      Dergelijke beelden en commentaren helpen ons weer een tijdje om onze eigen (pietluttige) problemen te relativeren.

      Hier, op de school van mijn vrouw, hebben ze verleden jaar een dergelijk experiment geprobeerd. Ieder kind kreeg een wegwerpcamera en mocht zijn omgeving/dorp vastleggen. Met de betere beelden werd dan een tentoonstelling opgezet. Het resultaat was verrassend !!! Honderden boeiende beelden leverde dit op. Niet altijd technisch in orde, maar meestal sprekend en getuigend van een eenvoudige directheid, zo eigen aan kinderen...

      Voor wie kinderen heeft kan het enorm plezant zijn hen bv. op reis een (wegwerp)fototoestel te geven en hen de vrije loop te laten. Je krijgt gegarandeerd adembenemende beelden...

      Gegroet, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Inderdaad Kariboe.
        Het gaat hier uiteraard niet om de technische perfectie maar om de manier waarop die kinderen hun wereld beleven. Ondanks armoede zien ze toch mooie dingen in hun omgeving, of juist mensen die het nóg slechter hebben dan zijzelf.
        Juist kinderen maken zo denk ik ontroerende foto's.

        Jacki
        Meer foto's op Mukblog

        Comment

        Working...
        X