Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-135mm f2.8-4.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-135mm f2.8-4.5

    Ik kan deze lens aan een niet zo dure prijs aankopen, maar ik heb al de Canon 17-85/4-5,6 EF-S IS USM. Is het nog nuttig om deze lens dan aan te kopen, hij is wel lichtsterker dan de canon en het bereik is iets anders. Mijn vraag is dus zouden jullie die lens erbij kopen of niet?

    mvg

    white

  • #2
    Re: Sigma 24-135mm f2.8-4.5

    Of dit interessant voor je is kan ik niet beoordelen : moet je zelf uitmaken aan de hand van het bereik : 135mm is niet echt tele in mijn ogen en 24mm is geen breedhoek meer. Wel is dit een interessant bereik voor de "verplichte nummers" :
    de jaarlijkse barbeque, het smeerfeest van de vereniging, de jubilée van bompa, ge snapt wat ik bedoel. Daarvoor gebruik ik ze dan ook. De lichtstekte is dus vrij behoorlijk en de scherpte valt best mee, al is ze vooral zeer scherp vanaf een F8 tot een F13. Nadeel is dat ze eerder traag is, voor sport is ze niet zo geschikt vind ik. Het is nogal een wispelturige lens,ik heb er al prachtige resultaten mee gehaald, maar ook complete miskleunen : telkens er wat veel beweging in je onderwerp zit, gaat het mis. Nu al bij al is het een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, maar Sigma heeft zeker betere en ik overweeg dan ook ze op termijn te vervangen door bv. een 24-70 2.8 (combineert beter met de 70-200 2.8)
    fotosite

    Comment

    Working...
    X