Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

    Ik kan voor leuk prijsje een Bigma kopen, nu heb ik een 1.7 converter van Nikon liggen, kunnen die 2 samenwerken???
    Ik begrijp dat de AF niet meer werkt.
    www.sportactiefoto.nl

  • #2
    Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

    ja hoor maar zoals je al aangeeft werkt je AF niet meer.
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

    Comment


    • #3
      Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

      zeg je dat uit ervaring of denk je het ????
      www.sportactiefoto.nl

      Comment


      • #4
        Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

        Mijn ervaring is dat je een converter eerst best eens probeert op je lens, ik heb al teveel verschillende resultaten gezien van diverse combinaties om daar zomaar iets over te durven zeggen.
        De enige converters waarvoor ik mijn hand in het vuur durf steken voor gebruik met de 50-500 zijn de Sigma EX converters en da's ook MF.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

          Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
          Ik kan voor leuk prijsje een Bigma kopen, nu heb ik een 1.7 converter van Nikon liggen, kunnen die 2 samenwerken???
          Ik begrijp dat de AF niet meer werkt.
          Die nikon TC's (1.4,1.7 & 2.0) werken enkel op AF-S Nikkor Tele's
          Op alle andere kan je hem gewoon niet monteren, zonder iets te forceren of stuk te doen.




          Nu iets anders, een Bigma heeft op 500mm een F/6.3, als je daar nog een TC tss zet heb je een F/11 of zoiets.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

            Uit eigen ervaring weet ik dat Sigma HSM lenzen bijzonder kritisch zijn op vlak van TC-compatibiliteit.
            Voor zover ik heb kunnen vaststellen, werken idd. enkel de Sigma TC's op deze lenzen.
            De Nikon TC's heb ik (nog) niet kunnen uittesten, maar wat ik zéker weet is dat Kenko, Tamron en Soligor niet werken tussen de Sigma HSM lenzen en Nikon D70, D80 en D200.
            Dus idd. altijd eerst zélf uittesten met eigen materiaal alvorens aan te kopen!

            Comment


            • #7
              Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

              Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Uit eigen ervaring weet ik dat Sigma HSM lenzen bijzonder kritisch zijn op vlak van TC-compatibiliteit.
              Voor zover ik heb kunnen vaststellen, werken idd. enkel de Sigma TC's op deze lenzen.
              De Nikon TC's heb ik (nog) niet kunnen uittesten, maar wat ik zéker weet is dat Kenko, Tamron en Soligor niet werken tussen de Sigma HSM lenzen en Nikon D70, D80 en D200.
              Dus idd. altijd eerst zélf uittesten met eigen materiaal alvorens aan te kopen!
              Ten bewijze hiervan : mijn 50-500 werkt dus wel met een Tamronconverter (de 2.0 met zeven elementen) en nog straffer : hij behoudt daarmee zelfs de AF, zowel op D50 als op D200, en dat doet de EX converter van Sigma niet
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Ten bewijze hiervan : mijn 50-500 werkt dus wel met een Tamronconverter (de 2.0 met zeven elementen) en nog straffer : hij behoudt daarmee zelfs de AF, zowel op D50 als op D200, en dat doet de EX converter van Sigma niet
                Da's wel héél straf!...

                Vorige week heb ikzelf bij Konijnenberg alles uitvoerig getest en mijn conclusies staan hierboven...
                Ik had er een Kenko 300 PRO DG 1.4 en 2.0TC besteld en deze werkten dus helemaal niet met de Sigma HSM's 50-500 en 150 Macro op Nikon D70, D80 en D200 (elektronisch incompatibel).
                Vervolgens de Soligor en Tamrons geprobeerd, doch met precies zelfde resultaat....
                Alleen de dedicated Sigma TC's werken met deze lenzen (natuurlijk MF bij de Bigma).

                Nadien heb ik thuis nog wat gegoogled en mijn bevindingen werden op meerdere plaatsen bevestigd.

                Zoals ik reeds zei, het is dus toch altijd kwestie om eerst zelf de combinaties uit te testen alvorens aan te schaffen.

                Uw ervaring vormt voor mij dus een groot raadsel!...
                Is dit een recent model van Tamron TC?
                Als ik een dergelijke TC in 1.4x zou kunnen kopen, dan doe ik het direct, maar het is me niet duidelijk welk type (benaming) het precies betreft. Waar en wanneer heb je deze TC gekocht? De door mij geteste exemplaren waren allen de meest recente PRO types.

                BTW, met lenzen van Nikon gaan deze TC's dus wél.
                Ik vermoed ook dat Canon minder kritisch is op vlak van TC compatibiliteit.

                Comment


                • #9
                  Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

                  Kijk dat bedoel ik, werd wel echt makkelijk gezegd, ja dat werkt.
                  Ook ik had gehoord dat de 1.7 converter , trouwens de 1.4 en 2.0 ook , van Nikon alleen werkte met de Nikon AFs lenzen, maar wilden het even zeker weten.
                  Die Bigma gaat dan dus gewoon niet door, ik kijk weer even verder naar iets van Nikon.
                  www.sportactiefoto.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

                    @LucD : Tamron-F AF tele converter 2 X N-AFn BBAR MC7

                    Werkt naar behoren en met behoud van AF (zei het traag) op de 50-500.
                    Kunt ge bij komen testen als ge wilt
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

                      @Marbico : ik zou daarvoor niet laten een 50-500 te kopen. Met converter wordt het sowieso moeilijk werken, zowel qua licht als qua handelbaarheid.
                      Maar zonder converter blijft het een dijk van een lens met uitzonderlijke kwaliteiten voor dergelijke lenzen : bereik, scherpte, draagbaarheid, snelheid.
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                        @LucD : Tamron-F AF tele converter 2 X N-AFn BBAR MC7

                        Werkt naar behoren en met behoud van AF (zei het traag) op de 50-500.
                        Kunt ge bij komen testen als ge wilt
                        Thx elsan voor je snel antwoord en je aanbod!
                        Vroeg of laat moeten we idd. eens afspreken.
                        Mss. eens aan het Molsbroek of zo? Want dat staat al enige tijd op mijn wishlist...
                        mvg,
                        Luc

                        PS: Ik heb nog even specifiek verder gezocht op basis van het type TC dat jij hebt.
                        Deze link (http://www.nikonlinks.com/articles_t...rall%20results ) leert dat jouw TC van een iets ouder type is (MC7 benaming), maar daarom niet minder goed dan de nieuwe, wel integendeel blijkbaar, want beter compatibel!...

                        Ik zal dus per objectief(-type) een specifieke compatibele TC moeten kopen vrees ik... tenzij ik ergens een Tamron van de oudere serie kan kopen?
                        Last edited by LucD; 12 november 2006, 22:41. Reden: additional info in PS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

                          @elsan: werkt die tamron converter ook met je sigma 70-200 2.8?

                          Dan wil ik die ook wel eens gaan testen

                          Pieter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door pieterK Bekijk bericht
                            @elsan: werkt die tamron converter ook met je sigma 70-200 2.8?

                            Dan wil ik die ook wel eens gaan testen

                            Pieter
                            Die Tamron werkt met alle lenzen die ik heb. Om god weet welke reden wordt de diafragmameting niet aan de body doorgegeven zodat die converter met alles blijft autofocussen. Wat ge wel hebt is dat hij wat gaat hunten, maar dat pak ik er maar bij.
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Werkt de 1.7 converter van Nikon ook met Sigma ??

                              Het probleem zal zijn om dergelijke (met Sigma HSM-)compatibele Tamron/Kenko TC's nog nieuw te vinden!?...

                              Comment

                              Working...
                              X