Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op uw laptop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op uw laptop.

    Ben van plan een laptop te kopen, misschien een "Dell" ,nu is mijn vraag , hoe belangrijk is de grafische kaart , ik doe geen spelletjes of video bewerkingen op de laptop maar wil wel dat mijn foto's in heel goede kwaliteit en mooi op dat scherm verschijnen,foto bewerkingen ga ik ook niet op de laptop doen,dat zal ik wel op mijn desktop doen, heb ik dan genoeg aan de gewone Video kaart of heeft het zin om een duurdere nemen ?
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Foto's op uw laptop.

    Bij mijn weten kan je de grafische kaart in een laptop niet veranderen. Los daarvan maakt de grafische kaart niets uit mbt de kwaliteit van het tonen van uw fotos. Het is het lcd scherm van de laptop dat dat bepaalt.

    De laptop van mijn werk is 2 jaar oud (compaq nc6000) en dat scherm geeft een blauwe zweem. Ik vermoed wel dat de kwaliteit van lcd scherm er in die 2 jaar sterk op vooruit is gegaan. Het TFT scherm dat ik voor mijn desktop heb gekocht is in alle geval van zeer goede kleurkwaliteit.

    In de Fnac staan er vaak veel laptops naast elkaar. Daar kan je de kleurkwaliteit van de schermen goed vergelijken.
    _______________________________________
    Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op uw laptop.

      Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
      Bij mijn weten kan je de grafische kaart in een laptop niet veranderen. Los daarvan maakt de grafische kaart niets uit mbt de kwaliteit van het tonen van uw fotos. Het is het lcd scherm van de laptop dat dat bepaalt.

      De laptop van mijn werk is 2 jaar oud (compaq nc6000) en dat scherm geeft een blauwe zweem. Ik vermoed wel dat de kwaliteit van lcd scherm er in die 2 jaar sterk op vooruit is gegaan. Het TFT scherm dat ik voor mijn desktop heb gekocht is in alle geval van zeer goede kleurkwaliteit.

      In de Fnac staan er vaak veel laptops naast elkaar. Daar kan je de kleurkwaliteit van de schermen goed vergelijken.
      "Bij mijn weten kan je de grafische kaart in een laptop niet veranderen"

      Er is bij de aankoop van die "Dell" wel keuze tussen drie verschillende kaarten,wat ook de prijs bepaald, vandaar mijn vraag, maar die tip om te gaan vergelijken b.v. bij fnac is wel goed.
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op uw laptop.

        Wat ik kan aanraden : laptops WXGA CrystalBrite of Brightview LCD scherm.
        Bvb : Acer Aspire 1642WLMi met 15.4" scherm WS CB = Cristalbrite


        Dit geeft een extra glans aan foto's en is niet zo mat zoals andere laptop schermen..
        maar dit is een persoonlijke mening.. smaken verschillen..
        maar geef mij toch maar een cristalbrite scherm !
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

        Comment


        • #5
          Re: Foto's op uw laptop.

          Video kaart, gaat niet veel uitmaken, bij het vertonen van foto's. Maar de kwaliteit van de laptop lcd's, is meestal toch behelpen. Laptops zijn en blijven een compromis.
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Foto's op uw laptop.

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Video kaart, gaat niet veel uitmaken, bij het vertonen van foto's. Maar de kwaliteit van de laptop lcd's, is meestal toch behelpen. Laptops zijn en blijven een compromis.
            LCD van laptop is inderdaad zus en zo..
            maar door de komst van crystalbrite is er veel veranderd vind ik!
            ga dit zeker eens bekijken en zet een laptop met en zonder crystalbrite naast elkaar !
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

            Comment


            • #7
              Re: Foto's op uw laptop.

              Die videokaart zal om foto's weer te geven niet veel uit maken hoor. Het standaard kaartje zal meer dan voldoende zijn. Maar hou er wel rekening mee dat je die niet kan "upgraden", dus denk ook even aan de toekomst.

              mvg,
              Michiel
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

              Comment


              • #8
                Re: Foto's op uw laptop.

                Hi,

                Vooraleer te beslissen, scherm van de Sony Vayo eens bekijken.

                Paul.
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's op uw laptop.

                  Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                  Hi,

                  Vooraleer te beslissen, scherm van de Sony Vayo eens bekijken.

                  Paul.
                  Die zijn idd heel goed!!!
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's op uw laptop.

                    idd, de beste schermen voor laptop die ik ooit al heb gezien.

                    Ik zelf heb Apple Powerbook,
                    maar kan niet tippen aan het X-Black scherm van de Sony Vaio van mijn vriendin.
                    Fotogallery
                    My Pictureblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's op uw laptop.

                      Je zal toch voor de duurdere Sony's moeten gaan voor een echt goed scherm. Ik heb twee jaar geleden een goedkope Sony Vaio gehad, en het scherm van mijn huidige laptop (Fujitsu Siemens, ook een goedkope laptop) is werkelijk véél beter dan dat van de Vaio die ik daarvoor had. De Kleuren en contrasten zijn veel beter.

                      Maar in de duurdere Vaio's zal er natuurlijk wel een beter scherm zitten .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's op uw laptop.

                        Maar ik meende dat 2 jaar geleden het X-Black scherm er nog niet op allemaal was.



                        In ieder geval, dat is de juiste aanduiding van het type scherm, ze
                        werken met een andere (zwarte ipv ...?) background om de kleuren intenser en levendiger voor te stellen.
                        Fotogallery
                        My Pictureblog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's op uw laptop.

                          Ik heb me onlangs een Dell met een Ultrasharp W Screen SXGA + TFT 1680 x 1050 met Truelife scherm (15.4 inch) gekocht en ben daar enorm content van.
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's op uw laptop.

                            Juist even de "Carrefour" binnen gestapt om prijzen te gaan zien, daar zag ik de nieuwe folder voor volgende week met een uitzonderlijk aanbod van 1000 stuks aan 699 euro "HP DV6109EA" ,ben even op internet gaan zien , en die heeft ook een "WXGA High Definition BrightView Widescreen" .
                            Dit toestel zal wel niet op kunnen tegen die Sony, maar die is wel even te duur voor mij.
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's op uw laptop.

                              Geef mij dan maar de Dell 30" monitor
                              Wel "een beetje" duur
                              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                              MySite - All your base are belong to us - What you say

                              Comment

                              Working...
                              X