Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaartje kapot??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaartje kapot??

    vraag van vriend , met een gewoon klein digitaal toestelletje, hij heeft aan het "spelen" geweest, en een cf kaartje dat uit een af ander toestel haalde, proberen te formateren op PC, en nu wil dit niet werken op zijn camera, de optie "formatteren" resulteerd in een melding "onbekende kaart...(of zoiets)
    is er nog iets aan te doen? of is kaartje voor de vuikbak? (= 1 giga)

  • #2
    Re: CF kaartje kapot??

    Ik heb dit ook eenmaal voorgehad. Meer concreet : mijn nonkel had het kaartje gebruikt, en was zo vriendelijk geweest om het te formateren ( met zijn camera ) voor hij het terug gaf. Nadien wou het niet meer op mijn camera werken ( toen nog een compact ). Op straat kwam ik een gast tegen met een professionele camera die heeft hem dan nogmaals geformateerd en het probleem was weg.

    misschien dit eens proberen.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: CF kaartje kapot??

      Ik heb mijn CF-kaartjes allemaal al geformatteerd op de pc, en die werken toch allemaal perfect.

      Ik moest ze wel formatteren omdat ik anders de bestandsnummering van de 300D zou overnemen naar de 20D.

      Een nieuw kaartje zal ook wel op één of andere manier geformatteerd zijn, want dat werkt van zodra je het in een toestel steekt, zonder dat je het in dat toestel hoeft te formatteren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X