Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elke

    Hey mensen,

    Mijn eerste poging mbt mensen. NIET gemakkelijk heb ik al ondervonden, zeker niet in kunstlicht, zonder studio, ...

    Alle opmerkingen zijn welkom. Vond deze omgezet nr z/w ook wel wat hebben.
    Jammer dat de scherpte niet op het oog ligt helemaal, maar eerder op de haren links.

    greetz,
    Luc


  • #2
    Re: Elke

    Een beetje moeilijk vind ik...

    Model veel potentieel.
    Licht en ook scherpte

    Maar de benadering vind ik minder, je zit er kort op met een standaard, groothoek ? objectief en dat geeft een perspectiefvervorming die (haar) niet flatteert. Vooral mond en tanden worden hier wat karkaturaal vervormd IMO.

    Comment


    • #3
      Re: Elke

      meestal moet het haar uit het gezicht, hier niet en das nou eens leuk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Elke

        Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
        Een beetje moeilijk vind ik...

        Model veel potentieel.
        Licht en ook scherpte

        Maar de benadering vind ik minder, je zit er kort op met een standaard, groothoek ? objectief en dat geeft een perspectiefvervorming die (haar) niet flatteert. Vooral mond en tanden worden hier wat karkaturaal vervormd IMO.
        Euhmmm... this mijn vriendin en geloof me.. er zit geen vervorming op deze knappe dame

        Comment


        • #5
          Re: Elke

          Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          Een beetje moeilijk vind ik...

          Model veel potentieel.
          Licht en ook scherpte

          Maar de benadering vind ik minder, je zit er kort op met een standaard, groothoek ? objectief en dat geeft een perspectiefvervorming die (haar) niet flatteert. Vooral mond en tanden worden hier wat karkaturaal vervormd IMO.
          Ter info, heb foto gemaakt met een 17 - 70 mm lens van Sigma, en andere foto's die ik er mee heb gemaakts van haar zijn te vinden op

          Last edited by lucky_goe; 8 november 2006, 14:03.

          Comment


          • #6
            Re: Elke

            Kvind elke een mooi meisje, maar deze foto doet haar geen eer aan vind ik persoonlijk. Kvind DEZE veel geslaagder persoonlijk. Volgens mij zit er inderdaad vervorming in. Ik kan momenteel niet zien op welke brandpuntsafstand je deze hebt genomen, maar je zegt zelf dat het genomen is met een 17-70mm lens, dus het zou me niet verbazen dat hij op 17mm ofzo genomen is en dat is wel degelijk groothoek.
            http://www.dennisclaes.be

            Comment


            • #7
              Re: Elke

              Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
              Kvind elke een mooi meisje, maar deze foto doet haar geen eer aan vind ik persoonlijk. Kvind DEZE veel geslaagder persoonlijk. Volgens mij zit er inderdaad vervorming in. Ik kan momenteel niet zien op welke brandpuntsafstand je deze hebt genomen, maar je zegt zelf dat het genomen is met een 17-70mm lens, dus het zou me niet verbazen dat hij op 17mm ofzo genomen is en dat is wel degelijk groothoek.
              Welke vervorming zien jullie daar in dan ? ik kan er geen terug vinden...maar ben dan ook nog relatief nieuw..

              Comment


              • #8
                Re: Elke

                Oorspronkelijk geplaatst door lucky_goe Bekijk bericht
                Welke vervorming zien jullie daar in dan ? ik kan er geen terug vinden...maar ben dan ook nog relatief nieuw..
                Zoals ik al zei "Vooral mond en tanden worden hier wat karikaturaal vervormd IMO."
                Zal thuis de exif eens bekijken

                Comment


                • #9
                  Re: Elke

                  Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                  Zoals ik al zei "Vooral mond en tanden worden hier wat karikaturaal vervormd IMO."
                  Zal thuis de exif eens bekijken
                  Ik denk dat jij bedoelt met vervorming de hoektandjes, ... kijk es goed...die zijn er niet (meer)
                  Helaas is het trouwens de enige lens die ik heb buiten de standaard lens van mijn canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elke

                    Een gouden tip: als je die groothoek van 17mm niet nodig hebt, verkoop deze lens dan en schaf je een Sigma 28-70 met F2.8 lichtwaarde over het hele bereik. De beste beslissing die ik als beginner ooit gemaakt heb ...
                    http://www.dennisclaes.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elke

                      het is een zeer mooi model, en het is idd niet makkelijk om mooie fotos te verkrijgen als je een hobbyist bent zonder studio, deftige belichting e.d.
                      ik heb dit ook niet en ook niet genoeg ervaring met mensen dus post ik hier ook nog niets van mezelf voorlopig.
                      ik vind het wel tof dat jij dit wel aandurft met beperkte mogelijkheden...
                      heb de fotos op je link eens bekeken en moet zeggen dat de andere die daar opstaan stukken beter zijn....
                      vooral de laatste 2 in het rijtje (zowel kleur als ZW) zijn mooi geposeerd en doen haar veel meer eer aan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elke

                        Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                        Een gouden tip: als je die groothoek van 17mm niet nodig hebt, verkoop deze lens dan en schaf je een Sigma 28-70 met F2.8 lichtwaarde over het hele bereik. De beste beslissing die ik als beginner ooit gemaakt heb ...
                        lol, ik heb ze pas drie dagen :-). Maar ga mij er op termijn zerke nog eentje bij halen ! Thanx voor de tip

                        Comment


                        • #13
                          Re: Elke

                          Oorspronkelijk geplaatst door lucky_goe Bekijk bericht
                          Welke vervorming zien jullie daar in dan ? ik kan er geen terug vinden...maar ben dan ook nog relatief nieuw..
                          Ik vind de exif niet meer terug in de foto, maar ik vermoed inderdaad ook dat deze getrokken is van zeer dicht bij, met de lens op breedbeeld gedraaid. Als je mensen fotografeert is het (over het algemeen) beter vanop een afstand te fotograferen en in te zoomen met de lens.

                          Verder stel je best scherp op de ogen. Hier is er op het haar scherp gesteld. Misschien ook diafragma iets kleiner zetten (iets meer scherptediepte).

                          En last but not least... voor je op het knopje drukt... uw hoofdonderwerp is belangrijk, maar de rest is veel belangrijker. Maw zorg ervoor dat je geen storende elementen hebt in de achtergrond. Hier kan je dit nog wegshoppen.

                          Ge hebt in alle geval een knap model in huis... so it's all up to you.
                          _______________________________________
                          Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                          Comment


                          • #14
                            Re: Elke

                            Ik denk dat je gelijk hebt !
                            Daar ga ik zeker op letten volgende keer...bedankt van de tips !!


                            Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                            Ik vind de exif niet meer terug in de foto, maar ik vermoed inderdaad ook dat deze getrokken is van zeer dicht bij, met de lens op breedbeeld gedraaid. Als je mensen fotografeert is het (over het algemeen) beter vanop een afstand te fotograferen en in te zoomen met de lens.

                            Verder stel je best scherp op de ogen. Hier is er op het haar scherp gesteld. Misschien ook diafragma iets kleiner zetten (iets meer scherptediepte).

                            En last but not least... voor je op het knopje drukt... uw hoofdonderwerp is belangrijk, maar de rest is veel belangrijker. Maw zorg ervoor dat je geen storende elementen hebt in de achtergrond. Hier kan je dit nog wegshoppen.

                            Ge hebt in alle geval een knap model in huis... so it's all up to you.

                            Comment

                            Working...
                            X