Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron versus Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron versus Sigma

    Hallo forumgenoten.

    Graag een vraagje, wij zouden opteren om een Tamron of Sigma lens 28-300 lens aan te kopen.Om te monteren op onze D 70

    Ik weet wel, dit zijn niet de echte meesterwerkstukken, maar ons budget reikt niet echt verder op dit moment.
    Wat is volgens jullie het beste alternatief tussen deze 2?

    Alvast bedankt
    Noël
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

  • #2
    Re: Tamron versus Sigma

    ik heb de 28-200mm XR versie van Tamron, en ben er heel tevreden over, dat betekent natuurlijk niet dat de Sigma slechter is...

    Heb je toevallig de prijzen voor beide lenzen?
    Ik denk dat er qua optische kwaliteit niet zó veel verschil op zal zitten als de prijs ongeveer gelijk is.

    Mijn gevoel zou me zeggen de Tamron XR te kiezen, maar mijn gevoel kan fout zijn...
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

    Comment


    • #3
      Re: Tamron versus Sigma

      Hallo

      Ik had destijds de Tamron 28-300 en dit was een uitstekende lens qua prijs/kwaliteit verhouding. Persoonlijk vond ik de zogenaamde "buildquality" van de Tamron beter dan van de Sigma (toch wanneer je de beide 28-300 vergeleek).
      Maar overweeg toch ook nog eens een 18-200 : sinds Nikon zijn 18-200 VR uitbracht, en nu ook Sigma met een gestabiliseerde 18-200 op de markt komt, zijn de prijzen van de "eerste" generatie 18-200 voor Nikon sterk aan het zakken. En dat verschil tussen 18 en 28 is op een Nikon (cropfactor x1.5) toch niet onbelangrijk ! Je zult veel meer plezier beleven aan die extra 18 tov 28mm als breedhoek, dan die 300 ipv 200 mm tele. Dit is toch zeker mijn ervaring.

      Groetjes

      Marc uit Brugge
      NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

      Comment


      • #4
        Re: Tamron versus Sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door mvdr1 Bekijk bericht
        ... dat verschil tussen 18 en 28 is op een Nikon (cropfactor x1.5) toch niet onbelangrijk ! Je zult veel meer plezier beleven aan die extra 18 tov 28mm als breedhoek, dan die 300 ipv 200 mm tele ...
        Dat is dan wel afhankelijk van het soort fotografie dat je wil bedrijven. Als
        je vooral natuurfotografie (beestjes) wil doen, dan heb je nooit genoeg tele
        en dan is de 300 tov 200 wel een zegen.

        Als je bijvoorbeeld hoofdzakelijk landschappen wil doen, dan heb je wel
        gelijk.

        Mvg,
        TravelToy
        www.christian-bailleul.be | Blog

        Comment


        • #5
          Re: Tamron versus Sigma

          An TDN, mvdr1, TravelToy,

          graag geef ik jullie wat meer info, Wij hebben een D70 met een lenskit 18-70 en 70-300.
          Wij trekken voor de 2e maal naar Zuid-Afrika en hadden gedacht om een 28-300 lens aan te kopen, dit om het steeds weer wisselen van lens te voorkomen, daar dit niet altijd in de beste omstandigheden kan verlopen( zand, stof enz...) we zijn bang dat er vanalles in de camera vliegt tijdens de wisseling, vogels, olifanten enz...

          Het probleem van de ontbrekende groothoek stelt zich dus niet, in geval van monteren we onze 18-70, we gebruiken wel vaak de max.zoom, dus 300 moet zeker blijven

          Oja, deze types zag ik bij Konijnenberg,

          Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di 299 Euro
          Sigma 28-300/3,5-6,3 DG MACRO 276 Euro

          Zo, graag feedback hierover indien mogelijk, waarvoor mijn dank
          Noël
          Last edited by buzzydriver; 8 november 2006, 18:53.
          Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

          Comment


          • #6
            Re: Tamron versus Sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door buzzydriver Bekijk bericht
            An TDN, mvdr1, TravelToy,

            graag geef ik jullie wat meer info, Wij hebben een D70 met een lenskit 18-70 en 70-300.
            Wij trekken voor de 2e maal naar Zuid-Afrika en hadden gedacht om een 28-300 lens aan te kopen, dit om het steeds weer wisselen van lens te voorkomen, daar dit niet altijd in de beste omstandigheden kan verlopen( zand, stof enz...) we zijn bang dat er vanalles in de camera vliegt tijdens de wisseling, vogels, olifanten enz...

            Het probleem van de ontbrekende groothoek stelt zich dus niet, in geval van monteren we onze 18-70, we gebruiken wel vaak de max.zoom, dus 300 moet zeker blijven

            Oja, deze types zag ik bij Konijnenberg,

            Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di 299 Euro
            Sigma 28-300/3,5-6,3 DG MACRO 276 Euro

            Zo, graag feedback hierover indien mogelijk, waarvoor mijn dank
            Noël

            ik ben heel content met mijn Tamron 28-300mm, werkt uitstekend op de D70. De lens is geen topkwaliteit zoals ik van m'n nikons gewoon ben, maar voor die prijs heb je een heel goeie lens. Heb er al mee op meer dan 4000 meter gezeten, kletsnat geweest in amazonewoud, ... blijft nog steeds z'n werk doen. Had op reis naar ecuador enkel D70 en die lens mee om niet te hoeven wisselen, al de pics zijn dus gemaakt met deze lens : foto's
            www.loft6.be

            Comment


            • #7
              Re: Tamron versus Sigma

              Als het voor op reis is, kan compactheid ook wat uitmaken misschien. Ik denk dat de Tamron iets compacter is dan de Sigma.



              M'n 28-200mm XR (niet de Di versie) is ook mee geweest op reis en deed het heel goed.

              Als je bereid bent 300€ uit te geven zou ik voor de Tamron kiezen.

              Kijk misschien ook eens op ebay/kapaza ofzo, dan kan je 'm misschien goedkoper krijgen.

              Veel succes er nog mee!

              groet,
              Tom
              ~TDN
              fotoblog: www.tdn9.be

              Comment


              • #8
                Re: Tamron versus Sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door buzzydriver Bekijk bericht
                ... om het steeds weer wisselen van lens te voorkomen, daar dit niet altijd in de beste omstandigheden kan verlopen( zand, stof enz...) ...
                Even een heel andere denkpiste nemen ... misschien kan je opteren om een 2°
                body (2° hands D50/D70) te kopen. Dan hoef je helemaal niet van lenzen te
                wisselen en heb je groothoek en tele ter beschikking. Tevens heb je het
                voordeel dat wanneer er 1 body stuk gaat, je nog een back-up hebt.

                Mvg,
                TravelToy.
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron versus Sigma

                  Tamron :

                  http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=115

                  Sigma (twee types: bij de oudere staan reviews/tests vermeld; bij de nieuwe DG nog niet) :

                  http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=139
                  http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=274

                  Volgens mij is er weinig verschil tussen beide merken.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron versus Sigma

                    Ik zie het nut niet van een 28-300 als je meestal toch de 18-70 meeneemt.
                    Ik zou op digitaal zeggen: kies een 18-200 of een 70-300.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron versus Sigma

                      Hallo nogmaals,

                      Zou er mij (leek) iemand in mensentaal kunnen uitleggen hoeveel verlies in groothoek ik zou hebben als ik een 28-300 vergelijk met een 18-70.
                      Waarvoor mijn hartelijke dank
                      Noël
                      Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron versus Sigma

                        Met 18mm krijg je 1,55x meer breedhoek, er komt dus in de breedte en hoogte 1,55x meer in beeld. (28 gedeeld door 18 = 1.55)

                        Als je al een 18-70 hebt, dan zou ik ook heel zeker kiezen voor een aanvulling door bijvoorbeeld een 70-300. Die zal optisch heel wat beter zijn dan een superzoom.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron versus Sigma

                          Hallo,
                          Dus als ik het goed begrijp, kan ik op optisch gebied beter bij mijn kitlenzen blijven nl. 18-70 70-300. Schijnbaar zou ik inboeten op kwaliteit met een 28-300 lens, Enige pluspunt zou zijn dat ik niet meer hoef te wisselen van lens.

                          Zie ik dit juist ?
                          Grtz
                          Noël
                          Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron versus Sigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door buzzydriver Bekijk bericht
                            Hallo,
                            Dus als ik het goed begrijp, kan ik op optisch gebied beter bij mijn kitlenzen blijven nl. 18-70 70-300. Schijnbaar zou ik inboeten op kwaliteit met een 28-300 lens, Enige pluspunt zou zijn dat ik niet meer hoef te wisselen van lens.

                            Zie ik dit juist ?
                            Grtz
                            Noël
                            Dat is helemaal juist .
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron versus Sigma

                              Je hoeft dan MINDER te wisselen van lens want voor 18-28 moet je nog steeds je andere lens gebruiken.
                              Daarnaast koop je een prima Nikon 70-300 g lens voor nog geen 100 euro, veel goedkoper dan een bruikbare 28-300.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X