Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke geheugenkaart

    hallo,ik ben van plan een 30D aan te schaffen maar wat is nu een goede degelijke en rappe geheugenkaart voor in dit toestel,welke wegschrijfsnelheid moet zon kaartje hebben om geen problemen te krijgen op wat moet ik letten en welk merk,graag reactie aub,grtz Glenn:
    Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

  • #2
    Re: welke geheugenkaart

    Ik heb de Transcend 120x, 2GB in mijn 30d zitten. Schrijft en leest zeer snel en véél goedkoper dan de Sandisk kaarten.
    Canon 30d + 28-135mm IS USM

    Comment


    • #3
      Re: welke geheugenkaart

      Ik gebruik alleen Sandisk Ultra II-kaartjes in mijn 20D, en heb er nog nooit problemen mee gehad. Die zijn zeker snel genoeg, en de prijs van Sandisk-kaartjes is tegenwoordig niet echt hoger dan van andere merken met een vergelijkbare capaciteit en snelheid.

      Met een Extreme III zal je geen verschil merken, alleen als je een heel snelle kaartlezer zou gebruiken haal je daar de topsnelheid uit.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: welke geheugenkaart

        Oorspronkelijk geplaatst door Rocca Bekijk bericht
        Ik heb de Transcend 120x, 2GB in mijn 30d zitten. Schrijft en leest zeer snel en véél goedkoper dan de Sandisk kaarten.
        Die zijn inderdaad een stuk goedkoper en tot hiertoe heb ik er nog geen problemen mee gekregen! Wel dien ik er bij te vertellen dat ze toch nog een stuk trager zijn dan de Sandisk Extreme kaartjes maar indien het niet echt snel moet gaan zijn deze transcends zowel qua prijs als kwaliteit toppers !
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: welke geheugenkaart

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik gebruik alleen Sandisk Ultra II-kaartjes in mijn 20D, en heb er nog nooit problemen mee gehad. Die zijn zeker snel genoeg, en de prijs van Sandisk-kaartjes is tegenwoordig niet echt hoger dan van andere merken met een vergelijkbare capaciteit en snelheid.

          Met een Extreme III zal je geen verschil merken, alleen als je een heel snelle kaartlezer zou gebruiken haal je daar de topsnelheid uit.
          Ben ik zeker niet mee akkoord, vorige week heb ik dit nog even getest wanneer ik minivoetbalshots even in burst probeerde te fotograferen, met een ExtremeIII kon ik toch een stuk sneller herbeginnen dan met die Transcends hoor, waarmee ik niet wil zeggen dat ze slecht zijn ( ik heb er naast enkele Sandisk's een 3-tal van 2gb en nog geen probl mee gehad ) maar ze zijn zeker en vast niet zo snel dan de Sandisk's ( die dan ook pokkeduur zijn...)
          Last edited by RDB; 7 november 2006, 20:11.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: welke geheugenkaart

            Ik heb voor mijn 400D (Met grip sinds vandaag ) een Sandisk CF 2GB Extreme III (120x) kaartje. Deze kost rond de 75euro. Het prijsverschil met de Ultra II kaartjes is echt miniem en daarom ben ik onmiddelijk voor de Extreme versie gegaan. Indien je echt de volle snelheid van je 30D wilt gebruiken is het best dat je opzoekt welke schrijfsnelheid de 30D haalt en welke uw gekozen kaartje aankan.

            Ik heb voor sandisk gekozen vanwege hun reputatie, maar mijn kaartje was al stuk na 3 dagen.. Onfaalbaar zijn ze dus duidelijk niet. Gelukkig nog net binnen garantie haha. Ik zou zeker verschillende kleine kaartjes aanraden ipv één grote kaart. Zoals ik heb ondervonden kunnen ze wel op een onverwacht moment stuk gaan en dan sta je daar, zonder opslagmedia!

            Veel succes,
            Michiel
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: welke geheugenkaart

              beetje zelfde vraag voor mij. welke xd picture card kan ik het best kopen voor een fuji finepix f30? hoeveel foto's zullen er bijv ongeveer op een 512 gaan als ik aan 6Mpix fotografeer?

              Comment


              • #8
                Re: welke geheugenkaart

                Oorspronkelijk geplaatst door disco Bekijk bericht
                beetje zelfde vraag voor mij. welke xd picture card kan ik het best kopen voor een fuji finepix f30? hoeveel foto's zullen er bijv ongeveer op een 512 gaan als ik aan 6Mpix fotografeer?
                ca. 250-300 als ik me niet vergis (ben nu niet thuis, maar check het straks nog eens). Ik heb een olympus 1 gb.
                "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                Uit: Apocrief

                Comment


                • #9
                  Re: welke geheugenkaart

                  aha reeds op andere site gevonden:
                  voor 512MB card:
                  6MP JPEG Fine: 170 pics
                  6MP JPEG Normal: 339 pics
                  3MP JPEG: 651 pics
                  2MP JPEG: 818 pics
                  0.3MP JPEG: 3,993 pics

                  toch bedankt

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke geheugenkaart

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Ben ik zeker niet mee akkoord, vorige week heb ik dit nog even getest wanneer ik minivoetbalshots even in burst probeerde te fotograferen, met een ExtremeIII kon ik toch een stuk sneller herbeginnen dan met die Transcends hoor, waarmee ik niet wil zeggen dat ze slecht zijn ( ik heb er naast enkele Sandisk's een 3-tal van 2gb en nog geen probl mee gehad ) maar ze zijn zeker en vast niet zo snel dan de Sandisk's ( die dan ook pokkeduur zijn...)
                    Moet nu wel zeggen dat ik met deze "burst" geen ervaringen heb. Voor hetgeen ik momenteel fotografeer vind ik het transcend kaartje snel genoeg.
                    Ik twijfel er niet aan dat sommige sandisks (o.a. de III) sneller zijn maar dit betaal je dan ook. Ik heb die snelheid -althans voorlopig- nog niet gemist.
                    Canon 30d + 28-135mm IS USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke geheugenkaart

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rocca Bekijk bericht
                      Moet nu wel zeggen dat ik met deze "burst" geen ervaringen heb. Voor hetgeen ik momenteel fotografeer vind ik het transcend kaartje snel genoeg.
                      Ik twijfel er niet aan dat sommige sandisks (o.a. de III) sneller zijn maar dit betaal je dan ook. Ik heb die snelheid -althans voorlopig- nog niet gemist.
                      idd, zorg gewoon dat je bvb een snel kaartje hebt voor als het nodig is en voor de rest duw ik gewoon die lowcost Transcend's in mijn toestel, en die zijn meer dan goed genoeg !
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke geheugenkaart

                        alvast bedankt voor jullie snelle reacties en ik ben er wat wijzer uit geworden grtz Glenn
                        Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke geheugenkaart

                          Ik heb altijd gelezen dat de buffer van een 20d/30d groot genoeg is waardoor de snelheid van het kaartje (binnen de grenzen van het aanvaardbare natuurlijk) eigenlijk slechts van secundair belang is.
                          Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                          Comment

                          Working...
                          X