Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200 of andere oplossing? Hulp en advies gevraagd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200 of andere oplossing? Hulp en advies gevraagd.

    Ik sta op het punt om een CZ lens te bestellen voor mijn D200. Ik bezit een Contax S2 met een aantal lenzen, Distagon 28 en 35 2,8, Tessar 45 2,8, Planar 50 1,7, Planar 85 1,4, Tele-Tessar 200 3,5.

    Nu twijfel ik: de CZ met MF mount voor de D200 kopen of een ring op mijn D200 steken en de lenzen gebruiken die ik reeds heb.

    Wat zijn de nadelen van zo'n ring? Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb geen problemen met manueel scherpstellen en licht meten (cf. Contax S2). Het enige criterium voor mij is kwaliteit.

    Alle opbouwende hulp is welkom.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

  • #2
    Re: Carl Zeiss

    Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
    Ik sta op het punt om een CZ lens te bestellen voor mijn D200. Ik bezit een Contax S2 met een aantal lenzen, Distagon 28 en 35 2,8, Tessar 45 2,8, Planar 50 1,7, Planar 85 1,4, Tele-Tessar 200 3,5.

    Nu twijfel ik: de CZ met MF mount voor de D200 kopen of een ring op mijn D200 steken en de lenzen gebruiken die ik reeds heb.

    Wat zijn de nadelen van zo'n ring? Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb geen problemen met manueel scherpstellen en licht meten (cf. Contax S2). Het enige criterium voor mij is kwaliteit.

    Alle opbouwende hulp is welkom.
    Hi,

    Converter kopen, en als dat niet lukt kan je nog altijd een nieuw objectief aanschaffen.

    Als dat met die converter mislukt, mag je al die contaxen aan mij geven. Niet de 28 en de 50, die heb ik al.

    Ik gebruik zelf de converter (o.a.) van dvdtechnik (Oekraine) voor mijn contax lenzen en zeg zelf, wie maakt er nu betere objectieven (Misschien Leica?).

    De enige caveat die ik heb is dat je een Nikon body hebt, en daar heb ik geen ervaring mee. De meeste MF jongens zijn Canoniens omdat Canon de grootste lensmount heeft.

    Ik heb zo direct geen idee waar de Nikonians hun converters vandaan halen (cameraquest.com ? ebay ?)

    Doen.

    Paul.
    Last edited by DPaul; 6 november 2006, 12:07.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Nooit, tenzij...

      Ik heb al mijn elektronisch analoog gerief buiten gebonjourd (Contax G2 met 21 Biogon, 28 Biogon, 35 planar, 45 planar en 90 sonnar en mijn super T3), behalve mijn S2 60 years en die lenzen. Die doe ik nooit weg, tenzij ik er het equivalent bij Nikon (moeilijk) of Leica voor in de plaats krijg.

      Want zeg nu zelf:

      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #4
        zuiver uit nieuwsgierigheid. Wie verkoopt deze lenzen en was is de prijs hiervoor ??

        alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #5
          Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4

          Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
          zuiver uit nieuwsgierigheid. Wie verkoopt deze lenzen en was is de prijs hiervoor ??

          alex
          hi,

          Verkoop nieuwe : zie Nikon denk ik.
          Verkoop "classics" : Internet.
          De afgebeelde Planar 1.7 gaat ongeveer 100 euro kosten denk ik.

          Paul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200

            Voor alle duidelijkheid: ik verkoop niks. Ik wil gewoon weten of het mogelijk is deze lenzen met de Nikon D200 te gebruiken.
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

            Comment


            • #7
              Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200 op komst

              Zo, de kogel is door de kerk. Ik ben in blijde verwachting van deze lens!

              Zoerk (Zörk, Zörkendörfer) doet het niet voor Nikon bodies.

              Cameraquest ook niet.
              "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
              Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
              Uit: Apocrief

              Comment


              • #8
                Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200

                Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                Voor alle duidelijkheid: ik verkoop niks. Ik wil gewoon weten of het mogelijk is deze lenzen met de Nikon D200 te gebruiken.
                Hoi ballistic, dat had ik ook wel begrepen. Ik ben op zoek naar een site waar deze lenzen staan . Oftwel een zaak die die lenzen verkoopt.

                alex
                Website : www.alextimmermans.com
                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                Comment


                • #9
                  Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200

                  Ja sorry, ik had je vraag verkeerd begrepen!

                  Er staat een mooie body op eBay. Daar is nog niet op geboden. 498€ nu kopen 748€. Haast je. Als nieuw en het is werkelijk de beste manuele body die er is, Copal sluiter, heel fijne tijdmechaniek, licht, stevig, mooi (zie foto boven).

                  Lenzen: 85 1.4 demo uit Frankrijk op eBay 600€, eentje uit Duitsland 580€, de overige lenzen draaien rond de 100€. Dus: relatief weinig geld voor absolute topkwaliteit.

                  Ik hoop dat ik hetzelfde ga kunnen zeggen van de combinatie D200 + Carl Zeiss 50 1.4!
                  "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                  Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                  Uit: Apocrief

                  Comment


                  • #10
                    Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200

                    Contax lenzen passen wel op Canon bodies omdat Canon zowat de breedste mount heeft in 36 mm film. Toen Canon de EOS mount creëerde, is er geopteerd om een mount te ontwikkelen die ook Nikon glas accepteerde, om zo mensen met lang Nikon (MF toen) glas over te halen richtig Canon

                    Nikon mount is te eng...
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                      Contax lenzen passen wel op Canon bodies omdat Canon zowat de breedste mount heeft in 36 mm film. Toen Canon de EOS mount creëerde, is er geopteerd om een mount te ontwikkelen die ook Nikon glas accepteerde, om zo mensen met lang Nikon (MF toen) glas over te halen richtig Canon

                      Nikon mount is te eng...
                      Hi,

                      Klopt. Ik denk dat je zelfs Hasselblad objectieven op de eossen kan plaatsen, mits de juiste converterring.

                      Paul.
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        Hi,

                        Klopt. Ik denk dat je zelfs Hasselblad objectieven op de eossen kan plaatsen, mits de juiste converterring.

                        Paul.
                        Hasselblad objectieven passen ook op de nikon. De ring kost ca 90 euro, te koop bij Wilco Jansen in Huizen (holland)
                        Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

                        Comment


                        • #13
                          Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200 of andere oplossing? Hulp en advies gevraagd

                          offtopic : ik ben best nieuwsgierig naar die combi

                          ik ben altijd Carl Zeiss fan geweest (na een Sony F717 te hebben gehad) en ik wou dat ze ook voor canon bescikbaar waren

                          als je voorbeeldjes hebt ?
                          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200 of andere oplossing? Hulp en advies gevraagd

                            een voorbeeldje met D200+Distagon 50mm F 1.4 :
                            zonder flash (belichting komt van boven cafétoog)



                            Exif :
                            Exposure Time: 1/45 sec
                            F-Number: f/2.8
                            Exposure Program: Aperture Priority
                            ISO Speed Rating: 400
                            Exposure Bias: 0 EV
                            Light Source: Unknown
                            Flash: No Flash
                            Focal Length: 50.00 mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Carl Zeiss ZF 50 1,4 voor Nikon D200 of andere oplossing? Hulp en advies gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                              een voorbeeldje met D200+Distagon 50mm F 1.4 :
                              zonder flash (belichting komt van boven cafétoog)
                              I thought these lenses were supposed to be sharper than a very sharp thing.. It's all out of focus?
                              Last edited by Franciskine; 26 april 2007, 05:49.

                              Comment

                              Working...
                              X