Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat verwachten jullie van EXIF reader(tje)?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat verwachten jullie van EXIF reader(tje)?

    Beste mensen,

    Sinds kort ben ik begonnen aan het programmeren van een klein proggie, waarmee men foto's kan inladen en daar dan alle EXIF, en eventueel later ook andere informatie kan uithalen!

    Nu vraag ik me af welke informatie zeker niet mag ontbreken (voorlopig alleen EXIF)?

    Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van men programma (dat waarschijnlijk easyEXIF zal noemen), en hoop op een goede samenwerking met de mensen op dit forum.

    Greetz

    My Flickr

  • #2
    jakke is ook bezig met een alles omvattend systeemke en vermits ik hem de laatste tijd precies weinig hier heb gezien, ..
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Dava,

      Misschien de mogelijheid om manueel data in te voeren om bij de foto te voegen ?

      Eventueel een mogelijkheid tot een beknopt en volledig menu ?

      Export mogelijkheden naar een txt file ?

      't zijn maar ideekes ...

      Comment


      • #4
        voor mij mag alle bestaande exif blijven alleen de exif die bijgevoegd wordt door sommige bewerkingsprogramma's (zoals Photoshop) had ik er graag uitgewilt.
        Zou beter zijn voor het labo (nu haal ik alle exif info eruit en heb ik geen problemen meer met het labo).
        Maar wat PhilleG2 vertelt zou ook prachtig zijn...
        Alleen inbrengen naam van fotograaf zou al interessant zijn..
        daVinci
        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

        Comment


        • #5
          Hoi,

          Een uitleg. ISO weten we wel wat het is, maar YCbCrPositioning en dat soort informatie zou een goede toelichting welkom zijn.

          Grtz Willem.
          Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

          Comment


          • #6
            gewoon uit interesse: in welke taal programmeer je?

            Comment


            • #7
              Met het .net framework.

              Voorlopig ga ik een programma maken wat gewoon de EXIF info van een foto weergeeft, in de toekomst hoop ik dan met jullie hulp dit programma uit te bereiden dankzei jullie hulp.

              Hopelijk kan ik tussen nu en een 2-tal weken de eerste versie publiek maken.
              Ik hou jullie op de hoogte.

              greetz

              My Flickr

              Comment


              • #8
                en in welke taal programmeer je dan? c#? probleem is dan wel dat iedereen die het programma wil runnen het .net framework zal moeten downloaden, en dat is toch een goede 20MB ...
                succes!

                Comment


                • #9
                  Neen in VB, en de runtime engine zal geen probleem zijn.

                  greetz
                  My Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Ik gebruik dit vaak om verschillende foto’s te vergelijken. Dat is dan steeds schuiven en passen met de vensters om die mooi naast elkaar te krijgen. Dus dacht ik zo: iets dat in kolommen werkt, waar je misschien 2 of 3 foto’s naast elkaar kan plaatsen, wat het vergelijken sterk zou vereenvoudigen.

                    Dirk
                    http://digitale-fotografie.2link.be

                    Comment

                    Working...
                    X