PDA

Volledige versie bekijken : HULP Voetgangerstunnel-Antwerpen HULP

Anteros
4 november 2006, 22:42
Ik zit met een klein probleem.. Volgende week moet ik op gesprek komen voor een positie bij de stad antwerpen als assistent fotograaf.. Nu ik mocht 2 fotos nemen, 1 kleuren en 1 zwart/witje ...

De kleuren foto heb ik al gekozen.. Maar de zwart witte.. hmm daar raak ik niet wijs uit..

( kunt mss beter de fotos opslagen en bekijken op de pc )
( sorry voor het a4 formaat maar moet ook zo afgedrukt worden)
Foto 1 (http://www.xcreations.be/vip/einde%2011.jpg)
Foto 2 (http://www.xcreations.be/vip/einde%20222.jpg)

Nu mijn vraag aan jullie welke van de 2 vinden jullie het beste.. Welke blijft jullie het meeste bij, waarom kies je voor de éné en niet de andere...

Alvast bedankt!!!

Wisent
4 november 2006, 23:13
Ik zou voor nr1 gaan. Zo'n rare hoeken maken mij altijd duizelig:o

Xarder
4 november 2006, 23:13
Topic verplaatst vanuit discussie naar een passender forum. Xarder

Helen
4 november 2006, 23:18
Ik wordt ook duizelig van de schuine. :(

eranosian
4 november 2006, 23:27
Ik zou voor de tweede gaan. De eerste is zo klassiek.

MichielBrugge
4 november 2006, 23:37
1ste is idd klassiek.. maar de 2de is niet speciaal genoeg om uit te blinken boven klassiek. Dus tussen die 2 zou ik voor de eerste gaan. Maar dat is nu gewoon mijn (amateur) mening.

Michiel

Xarder
4 november 2006, 23:55
Ik zou in dit geval ook voor de 1e gaan. Maar ik weet niet of je tijd hebt om nog een keer heen te gaan ... Neem dan een trap mee en neem hem eens vanaf een heel hoog standpunt. Hij zal er vast wel zijn maar ik ben dat standpunt nog niet eerder tegen gekomen :).

Gr. X.

Anteros
5 november 2006, 11:20
Wordt een beetje moeilijk... ik had eigenlijk gehoopt dat jullie ook voor de scheve zouden gaan... Men vrienden verkiezen deze namelijk allemaal buiten 1.. en mijn ouders en jullie zeggen de klasieke foto... 't is zo moeilijk... thangt natuurlijk grotendeels ook af wat voor een jury de foto zal beoordelen.. maarja... toch bedankt voor jullie uitleg !! :)

guRuh
5 november 2006, 11:30
Ik zou 1 NIET nemen omdat hij niet perfect symmetrisch is

parakiet
5 november 2006, 11:37
2, zeker!

Anteros
5 november 2006, 11:45
Ik zou 1 NIET nemen omdat hij niet perfect symmetrisch is

inderdaad, het geen waar ik eigenlijk mee zat is dat als ik foto 1 en 2 zag.. dat foto 1 langer in mijn hoofd blijft rondspoken en blijft hangen dan nummer 2... en is het niet de bedoeling van een foto dat eens ge hem gezien hebt dat ge daar langer aan denkt van aja die foto was wel goe..

ik weet het niet meer.. en daarom liefst zoveeeeel mogelijk meningen verzamelen en op het einde van de dag de score leggen... laat wel weten wat het is geworden :)

karlito
5 november 2006, 12:09
ik ga toch ook voor de scheve. De "gewone" heb ik al iets te veel gezien.
Heb je daar slechts twee foto's genomen eigenlijk want je kan toch nog veel andere standpunten gebruiken om tot een ander beeld te komen.

Maarten_T
5 november 2006, 12:19
Tweede vind ik wel goed, hoewel het mij stoort dat die lamp zo afgekapt is op 't einde. Je werkt met groothoek dus die lamp had groot en lang geleken, wat een veel betere dieptewerking gaf imo.

seppuku
5 november 2006, 12:23
Geen van beide.

Dergelijke foto's zijn hier al tientallen keren gepasseerd op BD. Als je gaat solliciteren, zal je op zijn minst iets origineler uit de hoek moeten komen, anders kan half BD assistent-fotograaf worden.

seppuku.

Anteros
5 november 2006, 12:37
ik ga toch ook voor de scheve. De "gewone" heb ik al iets te veel gezien.
Heb je daar slechts twee foto's genomen eigenlijk want je kan toch nog veel andere standpunten gebruiken om tot een ander beeld te komen.

had ook nog andere...

hier de link ==
dir (http://www.xcreations.be/new/)

comments op deze ? zou je een andere nemen ofzo ?

Anteros
5 november 2006, 12:42
Geen van beide.

Dergelijke foto's zijn hier al tientallen keren gepasseerd op BD. Als je gaat solliciteren, zal je op zijn minst iets origineler uit de hoek moeten komen, anders kan half BD assistent-fotograaf worden.

seppuku.

probleem ergens is ook.. dat de fotos die je moet nemen dient om in de kleine gazetjes en in de boekjes te zetten.. die over en rond antwerpen gaan.. en deze zijn meestal ook niet echt orgineel... en ja iedereen kan die foto nemen... maar komen ze er ook op om hem zo te bewerken ?

zon tunnel kan je weinig meer origneler uit de bus komen... van alle bezienwaardigheden in Antwerpen zijn al 1000den fotos genomen.. dus ja.. vrij moeilijk om in zon groot-stad toch orgineel te zijn... maar naar mijn weten oordeelt de jury eender naar het inzicht en kwaliteit enz van de foto... maar dat is maar mijn "noob"-kennis :)

parakiet
5 november 2006, 13:26
als je origineel wilt zijn moet je geen voorbeelden komen posten en raad vragen.
dan post je je creaties met eventueel een toelichting.

wil je goeie standaard foto's dan moet je eerst uitzoeken wat de standaard is, daarvoor is een forum dan wel een goeie plaats!

Maarten_T
5 november 2006, 16:44
Ik denk dat het té cliché is om iets te nemen wat al zoveel gefotografeerd is. Je moet je ook voorstellen dat het foto's zijn, welke moeten gaan dienen voor in een tijdschrift of krant te komen. Zo'n beeld als jij maakt is op zich mooi, maar minder geschikt daarvoor. Het spreekt aan als "mooie" foto, maar hier bereik je geen contact met de lezer. Je moet je de foto natuurlijk voorstellen in bijvoorbeeld een krant.

Wat ik zou doen is dus een portret maken, in Antwerpen. Dat kan een spontane straatfoto zijn van een persoon, - als je deze optie kiest moet je er wel voor zorgen dat je een heel fotogeniek iemand hebt, anders heeft de foto nog geen kracht - ofwel zou 'k een portret maken van enkele mensen in Antwerpen, mensen die gaan winkelen bijvoorbeeld. Dat het geposeerd is, is niet erg. Als de mensen in de lens kijken heb je wel direct contact. Of anders gezegd mensen die in de lens kijken geven een onmiddellijk contact met de lezer. In een magezine spreekt zo'n foto veel meer aan. Draai maar eens een boekje open. ;)

canonex
5 november 2006, 16:58
Persoonlijk vind ik foto 2 en 5 (op http://www.xcreations.be/new/) nog beter.

Die roltrap vind ik specialer dan alleen die tunnel en die spiegelende tegelwand van 5 vind ik heel goed.

Just a thought :p

Mvg

Steven

TDN
6 november 2006, 08:37
Ik vind foto 1 de beste, maar dan moet hij wel technisch perfect gemaakt worden.

Wat ik hiermee bedoel is dat als je wilt dat zo'n foto sterk is, dan moet hij echt heel strak & correct zijn.

De belichting is al ideaal vind ik, maar ik zou nog wat croppen/roteren zodat hij mooi symmetrisch word.

guRuh
6 november 2006, 17:29
Ik vind foto 1 de beste, maar dan moet hij wel technisch perfect gemaakt worden.

Wat ik hiermee bedoel is dat als je wilt dat zo'n foto sterk is, dan moet hij echt heel strak & correct zijn.

De belichting is al ideaal vind ik, maar ik zou nog wat croppen/roteren zodat hij mooi symmetrisch word.

Om die tunnel perfect symmetrisch te maken gaat hij een serieuze bouwvergunning mogen aanvragen denk ik