Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afgewogen keuze fototassen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afgewogen keuze fototassen

    Hoi lieve forum bewoners!

    Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met een hoop apparatuur in een compact tasje. Op dit moment prop ik mijn nikon d100+17-55 en d200+80-200afs +flitser in een echt te kleine Tamrac expedition 5. Dat gaat nu echt niet meer:




    Daarom opzoek naar een nieuwe tas. Ik heb tijdens Photokina m'n oog laten vallen op de stealth serie van lowepro; ik ben op dit moment eigenaar van een 650aw, maar die is te groot om normaal mee rond te kunnen lopen. De compactere versies d300aw en d400aw leken mij redelijk geschikt, maar de vraag is of ik dezelfde set apparatuur daarin kwijt kan.

    Heeft iemand ervaring met een van beide tassen? Of misschien zelfs een betere suggestie?

    Ik gebruik de tas veel voor fotojournalistiek-achtige dingen voor de lokale omroep.

    (ja, ik heb inderdaad al op cambags.com gekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer van)
    HayoBethlehem.nl
    Foto spulletjes

  • #2
    Re: Afgewogen keuze fototassen

    Hallo

    Ik ben sinds kort een gebruiker van de Lowepro Compact AW.

    Had verwacht dat de tas kleiner zou uitvallen maar moet zeggen dat alles wat ik heb ruim in de tas zit.

    Tas is zeker geschikt voor het wat ruwe buiten werk.
    Bij de tas zitten zeer veel tussenschotjes geleverd zodat je veel keuze hebt in het indelen van je tas.

    Ik hoop dat je aan deze info wat hebt.

    Mike
    Nikon spul

    Comment


    • #3
      Re: Afgewogen keuze fototassen

      Ik gebruik een Lowepro promag2 AW waar al m'n materiaal in past. (zie signature) Twee bodies met lens aan vastgemaakt heb ik nog niet geprobeerd..

      nog meer materiaal zou er wel in kunnen maar dan wordt het wel echt te krap.

      Wouter.
      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

      Comment


      • #4
        Re: Afgewogen keuze fototassen

        Wat ik wel al heb ondervonden, is dat een geschikte fototas uitkiezen nog moeilijker is dan een camera kiezen. De perfekte fototas bestaad dus niet, je zult er hoedanook meerdere nodig hebben naargelang wat je die dag wilt uitspoken. Ikzelf heb momenteel 4 fototassen. Een aanrader vind ik Foto Konijnenberg in Turnhout, omdat ze daar heelwat modellen van diverse merken en verschillende prijsklassen in stock hebben. Zeker de moeite waard, maar liefst je materiaal meebrengen, zodat je kunt passen

        Comment


        • #5
          Re: Afgewogen keuze fototassen

          Ik heb net de Lowepro Stealth 300AW aangeschaft. Voor mij een mooi formaat tas, want ik kan er in het middengedeelte mijn D70+18-200 lens en de hoekzoeker in kwijt, en heb dan nog vier vakken over voor overige lenzen en flitser. Er zijn daarnaast nog allerlei vakken bij voor kleinere spullen. Het formaat is net goed om wat langer mee te lopen, zeker met de combinatie van heup- en schouderriem. Als je er twee toestellen in kwijt zou willen is hij wellicht wat klein, maar dan zou je naar de 400 kunnen kijken.
          Hopelijk heb je hier wat aan.

          Groeten, Yorick

          Comment


          • #6
            Re: Afgewogen keuze fototassen

            En deze dan?

            Heb ik zelf ook en bevalt me uitstekend!



            *edit* Ik heb trouwens de 110.
            Deze is zelfs nog ruimer.
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

            Comment


            • #7
              Re: Afgewogen keuze fototassen

              Bedankt allemaal voor de reacties!
              Ik denk dat ik toch maar een d400 aw ga bestellen.

              De rugzakken ben ik niet meer zo enthousiast over; het kost me (relatief gezien) teveel tijd om de tas van m'n rug te halen, open te ritsen, camera te pakken, etc.

              Misschien is de nieuwe slingshot300 nog wat, maarja, die is pas net uit, dus zal nog wel een tijdje duren voordat die in Nederland te krijgen is.
              HayoBethlehem.nl
              Foto spulletjes

              Comment

              Working...
              X