Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

barn doors, honeycombs/grids en snoots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • barn doors, honeycombs/grids en snoots

    Barn doors, honeycombs/grids en snoots zijn accessoires waarmee je de hoek/richting van het licht van (studio)flitsers
    kan manipuleren zodat het licht enkel daar gaat waar je wil.

    Ik had van de experts graag eens gehoord wat de huidige praktijk van gebruik is.

    * Ik had begrepen dat barndoors nogal outdated zijn en minder gebruikt.

    * Grids/honeycombs heb je in verschillende hoeken en zouden vooral gebruikt om de achtergrond te belichten.
    Ik heb gelezen dat een grid van 20 graden het meest veelzijdig zou zijn en best om mee te starten. Klopt dit?

    * Snoots worden vaak gebruikt voor een haarlicht. De lengte ervan zou evenwel soms onhandig zijn als je relatief weinig ruimte hebt (zoals in mijn geval).
    Kan je het effect van een snoot ook bereiken met een grid van 8 graden vb. Is dit dan meer aangewezen?

  • #2
    Re: barn doors, honeycombs/grids en snoots

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: barn doors, honeycombs/grids en snoots

      Hallo,

      ik gebruik wel regelmatig barn doors en soms in combinatie met rasters.
      een snoot heb ik niet, die is vervangen door een raster van 8°
      De raster heb ik in verschilende openingshoeken en maak daar steeds gebruik van voor haarlichtjes en effecten.

      Het is zo dat alles zijn nut heeft, soms is het ene beter als het andere.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: barn doors, honeycombs/grids en snoots

        Bedankt!

        In het elinchrom assortiment heb je grids voor de standaard reflector 21 cm 50 ° en voor de grid reflector 18 cm 60°.

        Ik heb nu twee standaard reflectoren en had gedacht om een grid 20° en 8° te kopen voor deze standaard reflector. 20° voor typische achtergrond belichting en 8° voor haarlicht enzo.

        Is er een reden dat ik beter naar de grid reflector 18 cm 60° zou gaan kijken en daar dus grids voor koop? Heeft die bepaalde eigenschappen die hem daar beter voor geschikt maken? Ik zie in de catalogus wel dat voor deze reflector blijkbaar geen grid van 8° beschikbaar is ; gaat maar tot 12 ° .

        Comment

        Working...
        X