PDA

Volledige versie bekijken : Website maken

KvP
2 november 2006, 18:05
Ik ben eindelijk zover dat ik een server met webspace heb.
Nu heeft mijn webhoster (als dat zo heet) wel wat standaard lay-outs te bieden maar deze zijn erg saai en oubollig.

Mijn vraag is:

Is er een simpele manier om direct complete kant en klare layouts of sjablonen te downloaden die ik kan gebruiken die simpel werken en dat ik teksten e.d. kan aanpassen en fotos kan publiceren?
En hoe moet ik dit aanpakken?

Ik hoop dat de vraag duidelijk is.
Alvast bedankt voor de tips.

Gr kees

Ballistic
2 november 2006, 18:07
Dé meest gebruiksvriendelijke manier is iWeb als je een Mac hebt. Maar ik vermoed dat je een pc bezit :rolleyes: . Dan stelt zich de vraag: over welke software beschik je?

JanMetDePet
2 november 2006, 18:11
Als je het simpel wil houden en foto's publiceren, dan zou ik gaan voor jalbum. Resultaat is helemaal niet slecht vergeleken met de gevraagde inspanning.

KvP
2 november 2006, 18:11
ik heb bv Dreamweaver als je dat bedoelt.
Maar daar snap ik helemaal niets van. :confused:

Gr kees

Ballistic
2 november 2006, 18:14
ik heb bv Dreamweaver als je dat bedoelt.
Maar daar snap ik helemaal niets van. :confused:

Gr kees

Doe dan zoals ik en volg les Dreamweaver:G Zoniet, zie oplossing hierboven.

KvP
2 november 2006, 18:21
Als je het simpel wil houden en foto's publiceren, dan zou ik gaan voor jalbum. Resultaat is helemaal niet slecht vergeleken met de gevraagde inspanning.
Ik ken Jalbum niet.
Kan ik daarmee doen wat in mijn vraag past?

Gr Kees

Doc_Holiday
2 november 2006, 18:56
Ik ken Jalbum niet.
Kan ik daarmee doen wat in mijn vraag past?

Gr Kees

Ja, dat kan je en met Gallery2 ook.
Maar als je het al moeilijk hebt met dreamweaver, denk ik dat je ofwel les gaat moeten volgen ofwel hulp inroepen.

facehugger
2 november 2006, 19:03
Jalbum is gratis en erg gemakkelijk !
Zoek maar op via google.

Mijn website is ook met Jalbum gemaakt : http://users.telenet.be/facehugger

Klik rechts op de grote foto om 1 foto verder te gaan.
Klik links op de grote foto om 1 foto terug te gaan.
Klik in het midden van een grote foto om terug naar de mozaik te gaan.

Greetz.

Ballistic
2 november 2006, 19:03
Maar als je het al moeilijk hebt met dreamweaver, denk ik dat je ofwel les gaat moeten volgen ofwel hulp inroepen.

Als je het al moeilijk hebt met dreamweaver???? Heb jij het dan in je vingers gekregen zonder enige opleiding? Knap hoor, zeker erg veel tijd ingestoken?:green:

KvP
2 november 2006, 19:05
Doc, ik vroeg om hulp, niet om opmerkingen waar ik niets mee kan. :(

KvP
2 november 2006, 19:09
Jalbum is gratis en erg gemakkelijk !
Zoek maar op via google.

Mijn website is ook met Jalbum gemaakt : http://users.telenet.be/facehugger

Klik rechts op de grote foto om 1 foto verder te gaan.
Klik links op de grote foto om 1 foto terug te gaan.
Klik in het midden van een grote foto om terug naar de mozaik te gaan.

Greetz.
Ziet er goed uit Face :G

Zoiets bedoel ik eigenlijk al.
Simpel en duidelijk.

3 vraagjes hierover.

is dit makkelijk te maken?
kan dit ook zonder spam?
kun jij ook met mappen werken ipv alleen dat mozaik scherm?

Gr kees

McCoy24
2 november 2006, 21:33
Nah ik zelf wel aan design, maar probeer http://www.coppermine.sf.net eens :)

Gratis gallery met vele opties. Ook meerdere skins te kiezen.

JanMetDePet
2 november 2006, 21:35
Tja...als je iets of wat website wil maken zal je er niet onderuit kunnen om tenminste html te leren....of als je het direct goed wil doen ga je misschien direct naar flash :green:

facehugger
2 november 2006, 22:43
Ziet er goed uit Face :G

Zoiets bedoel ik eigenlijk al.
Simpel en duidelijk.

3 vraagjes hierover.

is dit makkelijk te maken?
kan dit ook zonder spam?
kun jij ook met mappen werken ipv alleen dat mozaik scherm?

Gr kees

1. Ja is erg gemakkelijk te maken ! Klaar op 5 min.
2. Indien je je website host op een site van je eigen provider is het zonder
spam. Enkel 'Generated by Jalbum' staat er wel op.
3. Moet lukken met een beetje html. Maak een pagina met enkele folders en
link elke folder naar een Jalbum website ...

Greetz.

Doc_Holiday
3 november 2006, 08:11
Doc, ik vroeg om hulp, niet om opmerkingen waar ik niets mee kan. :(

Denk dat dit hulp was want gaf je 2 mogelijkheden:
-Cursus volgen
-Iemand vragen u te helpen en dan niet via een forum maar naast je aan de pc.

@Ballistic: Ik kan inderdaad met dreamweaver werken zonder hier cursus van gevolgd te hebben, maar heb wel cursus HTML gehad. Gebruik dan ook liever VI of notepad om een site te maken dan dreamweaver.

Ballistic
3 november 2006, 08:24
@Ballistic: Ik kan inderdaad met dreamweaver werken zonder hier cursus van gevolgd te hebben, maar heb wel cursus HTML gehad. Gebruik dan ook liever VI of notepad om een site te maken dan dreamweaver.

Ik sprak vorige week met een forumlid/webdesigner die mijn Sigma 30mm 1.4 heeft gekocht en hij vertelde me net hetzelfde: wij werken enkel met dreamweaver om een stijl te definiėren, de rest gebeurt manueel:eek: En dan te bedenken dat ik een jaarcursus webdesign volg in Waregem. Goed gegeven door een prima en deskundige juf, daar niet van, maar als de pro's dreamweaver bijna niet gebruiken, dan stel je je toch vragen bij het nut van een cursus dreamweaver...

JanMetDePet
3 november 2006, 10:48
Ik kan me wel voorstellen dat de pro's met dreamweaver werken, doch het finetunen zal steeds manueel gebeuren.
Doch , zoals gezegd...als je toch moet beginnen, waarom niet direct beginnen met flash te studeren.

Eyecatcher
3 november 2006, 11:56
Wat is er nu zo moeilijk aan dreamweaver? Je moet niet veel van html kennen om Dreamweaver te gebruiken. Je hebt een uitstekende HELP functie. Het kan je wat tijd kosten in het begin maar ALLE begin is moeilijk he.

Als je geen inspiratie hebt dan zoek je wat galleries en sites op die je bevallen en download dan hun pagina op je PC en opent ze in Dreamweaver. Dan kan je stap per stap analyseren hoe het is opgebouwd en zo kan je verder he.

Ik heb mijn site van scratch opgebouwd in dreamweaver en een aantal dingen in de source code aangepast, zonder cursus en dit in 1 dag (niet gezeverd)

Succes ermee en laat je niet ontmoedigen in het begin.

Peter

Reservoir_Dog
4 november 2006, 01:06
Ik sprak vorige week met een forumlid/webdesigner die mijn Sigma 30mm 1.4 heeft gekocht en hij vertelde me net hetzelfde: wij werken enkel met dreamweaver om een stijl te definiėren, de rest gebeurt manueel:eek: En dan te bedenken dat ik een jaarcursus webdesign volg in Waregem. Goed gegeven door een prima en deskundige juf, daar niet van, maar als de pro's dreamweaver bijna niet gebruiken, dan stel je je toch vragen bij het nut van een cursus dreamweaver...

Ik heb dan weer van een pro gehoord dat ze dreamweaver gebruiken om grote sites ineen te steken, en daarna manueel de code optimaliseren, en die code zou naar het schijnt al vrij proper zijn....
Dus Dreamweaver leren is aan te raden!