Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website maken

    Ik ben eindelijk zover dat ik een server met webspace heb.
    Nu heeft mijn webhoster (als dat zo heet) wel wat standaard lay-outs te bieden maar deze zijn erg saai en oubollig.

    Mijn vraag is:

    Is er een simpele manier om direct complete kant en klare layouts of sjablonen te downloaden die ik kan gebruiken die simpel werken en dat ik teksten e.d. kan aanpassen en fotos kan publiceren?
    En hoe moet ik dit aanpakken?

    Ik hoop dat de vraag duidelijk is.
    Alvast bedankt voor de tips.

    Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Website maken

    Dé meest gebruiksvriendelijke manier is iWeb als je een Mac hebt. Maar ik vermoed dat je een pc bezit . Dan stelt zich de vraag: over welke software beschik je?
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment


    • #3
      Re: Website maken

      Als je het simpel wil houden en foto's publiceren, dan zou ik gaan voor jalbum. Resultaat is helemaal niet slecht vergeleken met de gevraagde inspanning.
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Website maken

        ik heb bv Dreamweaver als je dat bedoelt.
        Maar daar snap ik helemaal niets van.

        Gr kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: Website maken

          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          ik heb bv Dreamweaver als je dat bedoelt.
          Maar daar snap ik helemaal niets van.

          Gr kees
          Doe dan zoals ik en volg les Dreamweaver Zoniet, zie oplossing hierboven.
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

          Comment


          • #6
            Re: Website maken

            Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
            Als je het simpel wil houden en foto's publiceren, dan zou ik gaan voor jalbum. Resultaat is helemaal niet slecht vergeleken met de gevraagde inspanning.
            Ik ken Jalbum niet.
            Kan ik daarmee doen wat in mijn vraag past?

            Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Website maken

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Ik ken Jalbum niet.
              Kan ik daarmee doen wat in mijn vraag past?

              Gr Kees
              Ja, dat kan je en met Gallery2 ook.
              Maar als je het al moeilijk hebt met dreamweaver, denk ik dat je ofwel les gaat moeten volgen ofwel hulp inroepen.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Website maken

                Jalbum is gratis en erg gemakkelijk !
                Zoek maar op via google.

                Mijn website is ook met Jalbum gemaakt : http://users.telenet.be/facehugger

                Klik rechts op de grote foto om 1 foto verder te gaan.
                Klik links op de grote foto om 1 foto terug te gaan.
                Klik in het midden van een grote foto om terug naar de mozaik te gaan.

                Greetz.
                *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                Comment


                • #9
                  Re: Website maken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Ja, dat kan je en met Gallery2 ook.
                  Maar als je het al moeilijk hebt met dreamweaver, denk ik dat je ofwel les gaat moeten volgen ofwel hulp inroepen.
                  Als je het al moeilijk hebt met dreamweaver???? Heb jij het dan in je vingers gekregen zonder enige opleiding? Knap hoor, zeker erg veel tijd ingestoken?
                  "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                  Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                  Uit: Apocrief

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website maken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Ja, dat kan je en met Gallery2 ook.
                    Maar als je het al moeilijk hebt met dreamweaver, denk ik dat je ofwel les gaat moeten volgen ofwel hulp inroepen.
                    Doc, ik vroeg om hulp, niet om opmerkingen waar ik niets mee kan.
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                      Jalbum is gratis en erg gemakkelijk !
                      Zoek maar op via google.

                      Mijn website is ook met Jalbum gemaakt : http://users.telenet.be/facehugger

                      Klik rechts op de grote foto om 1 foto verder te gaan.
                      Klik links op de grote foto om 1 foto terug te gaan.
                      Klik in het midden van een grote foto om terug naar de mozaik te gaan.

                      Greetz.
                      Ziet er goed uit Face

                      Zoiets bedoel ik eigenlijk al.
                      Simpel en duidelijk.

                      3 vraagjes hierover.

                      is dit makkelijk te maken?
                      kan dit ook zonder spam?
                      kun jij ook met mappen werken ipv alleen dat mozaik scherm?

                      Gr kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Website maken

                        Nah ik zelf wel aan design, maar probeer http://www.coppermine.sf.net eens

                        Gratis gallery met vele opties. Ook meerdere skins te kiezen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Website maken

                          Tja...als je iets of wat website wil maken zal je er niet onderuit kunnen om tenminste html te leren....of als je het direct goed wil doen ga je misschien direct naar flash
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Website maken

                            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                            Ziet er goed uit Face

                            Zoiets bedoel ik eigenlijk al.
                            Simpel en duidelijk.

                            3 vraagjes hierover.

                            is dit makkelijk te maken?
                            kan dit ook zonder spam?
                            kun jij ook met mappen werken ipv alleen dat mozaik scherm?

                            Gr kees
                            1. Ja is erg gemakkelijk te maken ! Klaar op 5 min.
                            2. Indien je je website host op een site van je eigen provider is het zonder
                            spam. Enkel 'Generated by Jalbum' staat er wel op.
                            3. Moet lukken met een beetje html. Maak een pagina met enkele folders en
                            link elke folder naar een Jalbum website ...

                            Greetz.
                            *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                            Comment


                            • #15
                              Re: Website maken

                              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Doc, ik vroeg om hulp, niet om opmerkingen waar ik niets mee kan.
                              Denk dat dit hulp was want gaf je 2 mogelijkheden:
                              -Cursus volgen
                              -Iemand vragen u te helpen en dan niet via een forum maar naast je aan de pc.

                              @Ballistic: Ik kan inderdaad met dreamweaver werken zonder hier cursus van gevolgd te hebben, maar heb wel cursus HTML gehad. Gebruik dan ook liever VI of notepad om een site te maken dan dreamweaver.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X