Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotofilm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotofilm

    Hallo iedereen,

    ik ben op zoek naar een winkel (liefst webwinkel) die films verkopen voor analoge fotografie. Ik ben namelijk van plan een Kodak Duaflex IV te kopen, en die maakt gebruik van '620' films. Ik heb er al gevonden, nl. op deze website, maar de verzendkosten bedragen zo'n 30€ (komt van Amerika) en is dus nogal hoog gegrepen voor mijn studentenbudget! Weet iemand waar ik dit nog kan vinden?

    Ik ben ook op zoek naar Polaroid fiches, namelijk de SX-70 om in mijn net aangekochte Polasonic Autofocus 4000 te steken. Ik heb deze gekocht in een tweedehandswinkel in Montpellier en heb daar fiches bijgekocht maar ik vraag mij af waar ik dit nog kan vinden!

    Alvast bedankt voor alle info!

  • #2
    Re: Fotofilm

    Of hoe een vermeend "koopje" duur kan worden ! Er is geen enkele filmfabrikant die nog 620 films maakt. Koop gerust die Duaflex, maar zet hem thuis in je vitrinekast. Als je echt wil stoeien met rolfilm, ga dan op zoek naar een betaalbare 2-oog genre Yashica-Mat of iets dergelijks. Te vinden vanaf 100 euro. Of koop een Mamiya C-330, daar heb je nog wat aan. Of koop voor 20 euro een echt boxke...

    Comment


    • #3
      Re: Fotofilm

      Hoe komt het dan dat die ene winkel uit de VS die nog verkoopt? Welke films gebruiken die Yashica-Mat en Mamiya C-330?

      Alvast bedankt voor de info.

      Comment


      • #4
        Re: Fotofilm

        Vanwaar die interesse nog voor het analoge, wil je daar iets speciaals
        mee gaan doen ? (heb niets tegen analoog hoor, maar voor een jonge gast)

        Comment


        • #5
          Re: Fotofilm

          Oorspronkelijk geplaatst door joghem Bekijk bericht
          Hoe komt het dan dat die ene winkel uit de VS die nog verkoopt? Welke films gebruiken die Yashica-Mat en Mamiya C-330?

          Alvast bedankt voor de info.
          Leren lezen: "We have designed a special high speed cutter that takes 120 spools and resizes them to the 620 dimensions."
          Die Yashica en Mamiya gebruiken 120 film.

          Comment


          • #6
            Re: Fotofilm

            De SX-70, een film die tot een jaar terug ook nog te krijgen was, is nu ook nog moeilijk te vinden. Deze wordt echter niet meer gemaakt. Je vind misschien wel nog een winkel waar deze op stock is.

            Comment


            • #7
              Re: Fotofilm

              Oorspronkelijk geplaatst door iiyama Bekijk bericht
              Vanwaar die interesse nog voor het analoge, wil je daar iets speciaals
              mee gaan doen ? (heb niets tegen analoog hoor, maar voor een jonge gast)
              Ik vind die oudere ietwat retrolook wel wat hebben en aangezien ik niet onmiddellijk geld heb voor nieuwe en betere lenzen voor mijn D70 vond ik het wel een leuk idee om wat in het oude analoge aan te kopen. Blijkbaar is het dus toch wat moeilijker dan ik dacht om die oude films te vinden, maar heb al op enkele sites deze films gevonden. Het enigste grote probleem blijven de verzendingskosten, maar daar vind ik wel iets op!

              Comment


              • #8
                Re: Fotofilm

                Mss een klein beetje off-topic.

                Maar ik zoek eigenlijk ook een goede europese (web)winkel voor analoge rolletjes. Welliswaar alleen de 35mm variant en 120 rolfilm.
                T-max en tri-x ... aangezien deze zo schandalig duur zijn geworden over de jaren bij de locale fotoboer.
                Gravity Sucks ....

                Comment


                • #9
                  Re: Fotofilm

                  Oorspronkelijk geplaatst door SPeedygonzales Bekijk bericht
                  Maar ik zoek eigenlijk ook een goede europese (web)winkel voor analoge rolletjes. Welliswaar alleen de 35mm variant en 120 rolfilm.
                  T-max en tri-x ... aangezien deze zo schandalig duur zijn geworden over de jaren bij de locale fotoboer.
                  Konijn... of foto van Puffelen in Den Haag.

                  Comment

                  Working...
                  X