Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm Sigma 2 lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje ivm Sigma 2 lenzen

    Hoi,

    Heeft er iemand één van deze 2 lenzen en wat zijn jullie bevindingen ?
    Ik lees zeer goede reviews van beide lenzen, maar ik wil het eens van jullie lezen
    En welke van de 2 zouden jullie aanschaffen ?

    Sigma 24-60mm F2.8 EX DG ASP
    Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC

    Alvast bedankt voor jullie reactie
    http://www.jeanpaulmontuori.com

  • #2
    Re: Vraagje ivm Sigma 2 lenzen

    Als je ook nog kan aangeven wat je van plan bent te gan fotograferen, dan kan er een nog beteer advies gegeven worden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje ivm Sigma 2 lenzen

      Op welke body moet dit?
      Wat wil je fotograferen?

      Bij breedhoek telt elke mm. Van 24 naar 17 is dan ook een groot verschil. Maar bij tekort aan tele kan je dichter komen of croppen. Daar zal 50-70mm niet zoveel verschil uit maken.

      Lichtsterke is natuurlijk een groot voordeel. Daarom zou ik de Sigma 18-50 F2.8 voorstellen.

      Michiel
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje ivm Sigma 2 lenzen

        Het valt mij op dat er over de Sigma 24-60 heel weinig bekend is. Op FredMiranda staan wel redelijk wat reviews, maar het begrip kwaliteit is nogal subjectief daar.

        Heb je nog geen breedhoek, dan zou ik 24mm niet breed genoeg vinden op een crop camera.
        De Sigma 18-50/2.8 zou ik sowieso niet doen, dan eerder de Tamron 17-50/2.8. Ik twijfel zelf nog tussen laatstgenoemde en de Sigma 24-60, maar omdat daar zo weinig objectiefs (woordgrap) over te vinden is, zal het de Tamron wel gaan worden.
        Please don't tell me that's you in your avatar!

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje ivm Sigma 2 lenzen

          Ik apprecieer jullie reacties, maar ik zou ook de mening willen weten van mensen die ervaring hebben met vernoemde lenzen.
          Op Fotozone en Fredenmiranda krijgen ze goede kritiek maar ik heb meer vertrouwen of hoor het liever van de mensen zelf hier op het forum
          Voor landschappen ben ik voorlopig tevreden van m'n kitlens ( 18-55 ) als ik deze wat dichtknijp valt dat allemaal goed mee. Ik heb ook de befaamde Tamron 28-75... . Hier ben ik tevreden van, maar op 2.8 steld ze me wat teleur. Ik overweeg deze eventueel weg te doen maar ik moet een waardige vervanger vinden. ( L-glas is voorlopig geen optie )
          Daarom geniet de 24-60 m'n voorkeur vanwege de 2.8 over het hele bereik. Kan iemand de goede kritiek beamen van deze lens ?
          http://www.jeanpaulmontuori.com

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje ivm Sigma 2 lenzen

            Met die 2 heb ik juist geen ervaring, maar de Sigma 10-20 is dan ook weer een prachtlens

            Grtz
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje ivm Sigma 2 lenzen

              ik heb de 17-70 gehad, dit is een zeer goed objectief , een echte aanrader .

              Voor de keuze, de 17-70 is een zeer goede wandellens , mooi bereik en toch in de meeste gevallen voldoende lichtsterkte .

              De 24-60 is meer geschikt voor FF camera's , ze heeft wel een constante 2.8 maar dat heeft de 18-50 ook (ik zou dan eerder de 18-50 nemen als je 2.8 nodig hebt)

              De reden waarom ik em verkocht heb is omdat ik veel foto's maak in musea , waar flitsen (en soms fotograferen) niet is toegelaten en ik net dat ietsje te kort kwam . Ik heb nu de ef-s 18-55 IS van Canon in de plaats
              www.Klikkerdeklik.be
              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

              Comment

              Working...
              X