Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief voor Nikon D50?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief voor Nikon D50?

    Ik kon helaas geen treffender titel geven

    Ik heb momenteel de nikon d50 met kitlens 18-50mm en kitlens 55-200mm.

    Ik bemerk nu dat die tweede lens het meest gebruik en dat ik eigenlijk nog een beetje meer vertebereik zou mogen hebben.
    Verder wil ik ook graag op de volgende hengstenkeuring nette, scherpe foto's kunnen maken. Die vindt plaats in een grote binnenpiste (matig verlicht) en dus zou ook daar het extra bereik handig zijn...

    Welke lens zou ik best kopen?
    Ik ben slechts hobbymatig fotograaf, dus ik ben niet bereid pakweg 500 euro en meer uit te geven voor één lens

    Ikzelf had aan een 70-300 lens gedacht. Nu zag ik ook dat daar een macro-functie opzit, hoe staat het daarmee???

    En dan nog een basicvraagje: wat speelt er allemaal mee in het verkrijgen van scherpe actiefoto's? Dan bedoel ik buiten een goede body en de juiste instellingen... hangt het bijvoorbeeld af van de snelheid van de sdkaart? En ivm met de lens: hangt het af van snelheid, kwaliteit, prijs,... Wordt bv ook door een of andere code op de lens aangegeven of deze geschikt is voor sport/actiefoto's?

  • #2
    Re: Welk objectief voor Nikon D50?

    Je wil méér bereik dan je huidige 200mm, je wil een lichtsterke lens en die snel en scherp is bovendien, maar ze mag geen 500 € kosten.
    Awel, als je die gevonden hebt moet je me een PM sturen want die wil ik ook
    Probeer te regelen of je in de piste mag bij de hengsten keuring en gebruik een 50mm 1.8
    Lukt dat niet moet je sowieso naar een 70-200 2.8, maar die beginnen maar rond de 900 €.
    Een lichtsterke, snelle 300mm gaat je al een pak meer kosten, de Sigma 120-300 2.8 bv. niet onder de 2000€
    Last edited by elsan; 1 november 2006, 22:32.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief voor Nikon D50?