Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GIMP : wat is jullie ervaring met deze software?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GIMP : wat is jullie ervaring met deze software?

    'k Heb vandaag gewoon uit nieuwsgierigheid de freeware GIMP gedownload en geinstalleerd. Deze freeware lijkt nogal veel functionaliteiten te bezitten die ook in photoshop te vinden zijn. In 't begin is het natuurlijk wel wat wennen, maar het lijkt mij toch een heel interessante soft voor de betaalde prijs (gratis dus ) Ik vind het dan ook bizar dat hier over het algemeen weinig van terug te vinden is op BD? Zijn er hier op het forum nog andere mensen die GIMP gebruiken? Wat is jullie ervaring met deze freeware? Is de 1000 euro van photoshop CS2 echt zijn meerprijs waard (zeker voor amateurfotografen?) Het zou interessant kunnen zijn om in dit topic jullie ervaringen hierover te verzamelen : voor- en nadelen + argumentatie.
    En voor diegenen die nog nooit van GIMP gehoord hebben, kijk eens op :
    GIMP - The GNU Image Manipulation Program: The Free and Open Source Image Editor
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: GIMP : wat is jullie ervaring met deze software?

    Ik heb het even uit geprobeerd (gimpshop dan toch) en vind het ontbreken van adjustment layers toch spijtig om levels etc toe te passen.
    (of heb ik er over gekeken en kan het toch?)

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: GIMP : wat is jullie ervaring met deze software?

      ik vind zelfs de clonebrush niet terug bij gimpshop
      aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


      doe ik dat lekker niet!

      Comment


      • #4
        Re: GIMP : wat is jullie ervaring met deze software?

        Is GIMPSHOP wel hetzelfde als GIMP? Ik vind beiden terug in GIMP hoor.
        Hebben jullie wel degelijk GIMP versie 2.2 geinstalleerd? Ik heb tot op heden ('k moet wel toegeven dat ik GIMP pas gisteren op mijn PC geinstalleerd heb) nog geen enkele functionaliteit gevonden die wel in photoshop 7.0 bestaat (sorry, maar 1000 euro betalen voor photoshop CS2 is niet aan mij besteed (voor dat bedrag koop ik liever een mooie lens of een studio flitsset )) maar niet in GIMP.
        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

        Comment


        • #5
          Re: GIMP : wat is jullie ervaring met deze software?

          Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
          Ik heb tot op heden ('k moet wel toegeven dat ik GIMP pas gisteren op mijn PC geinstalleerd heb) nog geen enkele functionaliteit gevonden die wel in photoshop 7.0 bestaat (sorry, maar 1000 euro betalen voor photoshop CS2 is niet aan mij besteed (voor dat bedrag koop ik liever een mooie lens of een studio flitsset )) maar niet in GIMP.
          In GIMP 2.2 is er i.i.g. nog geen kleurenmanagement (wel in de maak voor 2.4). Verder: CMYK, LAB, adjustment layers, 16-bit kleuren, layer-grouping, vector based graphics & tekst, moet ik nog verder gaan?

          Comment

          Working...
          X