PDA

Volledige versie bekijken : 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

vanslycken
1 november 2006, 19:16
Op zondag 14 januari vindt een SD plaats te Dinant.
Voor wie geen eigen vervoer heeft of op benzinekosten wil besparen of gewoon een beetje babbel wil hebben op de rit daarheen, is er onderaan deze post een lijstje van wie hoeveel personen kan meenemen.
Voor wie wat meer informatie wil over Dinant is dit al een startpunt: http://www.dinant-tourisme.be/

Programma
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9h50 Iets vóór 10 spreken we af aan de collegiale kerk, we kunnen afspreken aan de ingang van de kabellift naar de citadel, daar is een houten chalet-souvenirwinkel, waar je onder het afdakje kan schuilen als het regent.
De voormiddag is in essentie "vrij", met dien verstande dat wij als organisatoren de volgende mogelijkheden voorstellen:
- als het weer het toelaat: stadswandeling onder begeleiding van mij en/of purlut. De wandeling loopt (onder voorbehoud van de staat van de wegen natuurlijk) via de Maas naar de rots Bayard, en dan door de stad terug, naar de abdij van Leffe, eventueel (als het niet levensgevaarlijk is) een stukje op de oude stadswallen om van het zicht te genieten. De wandeling zal zo een uur of twee duren.
- weer of geen weer: de citadel (met kabellift) is open vanaf 10h, er zijn geen gidsingen buiten het seizoen maar het museum is toegankelijk. Bij grauw weer is het wellicht best met heel de groep de citadel te bezoeken.
- als er iemand in de winkelstraat wil blijven hangen, doet-ie ook maar, op zondag is daar verbazend veel open.
- als je niet op het afgesproken uur daar geraakt, hoef je geen halsbrekende toeren uit te halen met de auto. Zelfs al kom je later, de citadel kan je ook individueel bezoeken, of je wandelt zelf wat rond (ik bezorg op voorhand via mail info en plannetjes van de stad, en mogelijk zelfs van de wandeling die wij volgen).
- wie graag 's middags al uitgebreid gaat tafelen kan de wandeling al wat vroeger verlaten en ergens een eet-stop maken...
't is allemaal eender, zolang jullie maar terug aan de kerk zijn op het afgesproken uur.
De namiddag bestaat dan uit het echte groepsgebeuren, voorlopig is het programma als volgt (wij moeten nog bevestiging krijgen ivm de uren):
13h15 Bezoek aan de collegiale kerk van Dinant. Wellicht met een paar leuke verrassingen. Wij rekenen op een uur of 2.
15h30 Wij vertrekken te voet naar de grot; het is toch een mooi stukje wandelen.
16h Bezoek aan de grot "la Merveilleuse".

Middageten: in taverne Bayard (vlak bij de kerk): PICNIC MEEBRENGEN, dit café heeft geen keuken!

- Plannetjes ivm de wandeling en een routebeschrijving worden nog gepost, zodat niemand verloren hoeft te rijden. De week voor de SD krijgt iedere deelnemer nog een PM met mijn GSM-nummer en eventuele laatste wijzigingen. Voorlopig worden wijzigingen enkel in deze post aangekondigd.
- Meebrengen: Warme kledij, regenkledij(!!!!), goed (warm & watervast) schoeisel, fluo vestje, evt zaklamp. En een goed humeur natuurlijk. PICNIC voor 's middags!
- Kostprijs: het inkomgeld voor de grot is ca. 6€. Moest de citadel op het programma komen te staan: de entree ligt ook rond een euro of 6.
Eetgelegenheden zijn er voldoende aan de "ramblas" van Dinant, meestal zijn ze niet duur.

Opmerkingen en inschrijvingen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Inschrijvingen tot 10 december
Gelieve bij inschrijving steeds te vermelden of je eigen vervoer hebt of vervoer zoekt, vanwaar je komt en of je nog plaats hebt in je auto. Laat je aub niet tegenhouden als je geen vervoer hebt, we zoeken wel een oplossing.
- Dinant is ook per trein bereikbaar. Er zijn speciale tickets voor een dagje Ardennen, vraag ernaar in uw station.
- ivm WEERSOMSTANDIGHEDEN: De wegen naar Dinant worden bij sneeuw en ijzel zeker gestrooid en vrijgemaakt. Moest het echt noodweer zijn kan het voorkomen dat we de SD moeten aflassen. Het heeft geen zin om met een uitgedunde groep regen en hagel te staan trotseren... We zien tegen januari wel wat het weer doet.
- Gelieve niet tot op de laatste moment te wachten. Normaal ben ik de eerste week van januari niet in het land.
/
Ludo: Deze SD voldoet aan alle voorwaarden volgens het SD-draaiboek. Deze SD is erkend door de VZW. Hierdoor worden de vzw-leden en organisatoren gedekt door een speciale ongevallen verzekering. Niet-VZW leden dienen een kleine vergoeding van 2€ te betalen voor de aanvang van de SD om aanspraak te maken op deze verzekering.
Alle deelnemers dienen een aanwezigheidslijst te tekenen voor de SD aan te vatten.

Deelnemerslijst (als je naam hier nog niet opstaat, nog eens bevestigen via pm aub):
1 - Jepe
2 - Roland Cuypers
3 - Fox
4 -
5 -
6 - pdeco
7 - seppuku
8 - Ludo
9 - roadrunner
10-Bachus1909
11-Francis1950
12-Petertje
13-vanslycken
14-Purlut
15-Cahor
16-linda16093
17-Zunoel
18-Yammee
19-Black B@ndit
20-Mark w.
21-Vanbuggenhout Hugo
22-Krims@nline
23-TBoeve
24-mevr. TBoeve
25-Spanjaart
26-Sloefke
27-Beaumkr
28-Rogier (the Dutchman formerly known as rsgvv)
29-Luckyluke
30-eefke
31-zimbru

Carpool
Dinant is een eindje bollen, om op benzinekosten te besparen zijn er carpoolplaatsen beschikbaar op de volgende trajecten:
- Ludo vanuit Zutendaal: 2 plaatsen vrij (Sloeke rijdt mee)
- Seppuku vanuit Kortrijk: 3 plaatsen vrij
- pdeco vanuit St-Katelijne-Waver: 2 plaatsen vrij (bij al te slechte staat van de wegen gaat pdeco per trein)
- Fox vanuit Oostende: 2 plaatsen vrij (evt mensen oppikken in Gent en Brugge)
- Lightyear ook vanuit Oostende: 2 plaatsen vrij
- ikzelf (vanslycken) vanuit Waasmunster: 3 plaatsen vrij
- Bacchus vanuit Lier: 1 plaats vrij
- Petertje vanuit Brugge
- Yammee vanuit Boutersem (via Tienen): 3 plaatsen vrij
- Mark w. vanuit Antwerpen: 3 plaatsen vrij.
- Krims@nline vanuit Wemmel: 1 plaats vrij.

Roland Cuypers
1 november 2006, 19:29
Stefaan,

Zeer lovend initiatief.
Wallonie is super.

December staat voor mij compleet vol.
Januari 2007 moet kunnen.

Hou er rekening meer dat het knap koud kan zijn aan de Maas;
Dinant is een 'trekgat'.
Vraag het eens aan de 'locals', zij kunnen het weten.

Mvg,

Roland

seppuku
1 november 2006, 19:46
Zeer zeker interesse! :G

In Wallonië is op fotografisch gebied nog enorm veel te ontdekken.

seppuku.

vanslycken
1 november 2006, 19:54
en van eten! :D

misschien kunnen geïnteresseerden vermelden wanneer ze al dan niet vrij zijn?
Ik wil ook niet overlappen of te dicht bij de SD in Leuven zitten qua datum...

Ludo
1 november 2006, 20:02
Januari 2007 zou een goede periode zijn, kans op sneeuw is erg groot, dus je kan dan nog speciale beeldjes vastleggen....

Roland Cuypers
1 november 2006, 20:11
Januari 2007 zou een goede periode zijn, kans op sneeuw is erg groot, dus je kan dan nog speciale beeldjes vastleggen....

Prima idee!

mvg,

Roland

Xarder
1 november 2006, 20:22
Informeer even goed want de grotten zijn in de winter meen ik niet geopend maar mischien wel voor grote groepen.
Het is daar in de winter inderdaad behoorlijk koud maar wel een zeer interessant stadje en ik hou me ook zeker aanbevolen :)

Gr. X.

vanslycken
1 november 2006, 20:30

Ja, BD'ers die met een hartverwarmer te veel op naar beneden slieren vanop de stadsomwallingen :D

De grotten zijn open op zaterdag en zondag in de namiddag, of op reservatie voor groepen.

Mij zou het leukst lijken als we als groep konden reserveren, zodat de gids er rekening mee kan houden dat we allemaal wel eens een minuutje willen om een fotoke te maken.

En die kou: doe uw fototoestel een warme vest aan hé.

Ludo
1 november 2006, 21:03
Euh, heeft er niemand body-grip-verwarming met een extra element voor de ontspanknop, want dat vingertje heeft er dan veel last van, die kou :p

mark w.
2 november 2006, 07:23
Hallo iedereen,

Ik heb ook wel interesse en zou me kunnen vrijmaken ergens in jan.2007. Ik denk dat Dinant idd. een schitterende locatie is.
Wat zijn de vereisten om aan een SD deel te nemen, het is nl. mijn eerste keer dat ik zou deelnemen.

Groeten,

Mark

Xarder
2 november 2006, 07:31
Vereisten zijn er niet behalve dan een goed humeur misschien ;) en misschien als je foto's wilt maken, is een fototoestel wel handig :D (en dat mag een compactje tot een Hasselblad zijn, net waar jij mee fotografeert :))

Gr. X.

Bachus1909
2 november 2006, 07:42
Mooi, prachtig enz . . . :G

Zeer mooi initiatief !!!! :G :G

Ik ben zeker kandidaat. Het weer speelt echt niet zo'n grote rol, enkel de baan moet zeer berijdbaar zijn, anders is de afstand wel een beetje ver om s'avonds (s'nachts) terug naar huis te slibberen. Heb wel een automatische piloot in mijn wagen, maar die is enkel van toepassing in de onmiddellijke omgeving. (:clown: )

December is goed voor mij en januari ook, behalve 19-28 januari. Heb dan een ski (SD) te Sölden (Oostenrijk) of eventueel februari.

Kort samengevat : ik ben kandidaat.

vanslycken
2 november 2006, 08:12
Vnl interesse in januari, misschien dan maar al een datum voorstellen: zondag 14 januari - dan zijn hopelijk de meeste kerstwensen naar de familie gedaan...

Een voordeel qua wegen is dat je echt niet ver van de autostrades zit, dus wordt er zeker sneeuw geruimd en gestrooid.

Eens ik een beetje zicht krijg op de deelnemers (we hebben nog tijd) kan er eens gekeken worden voor een soort carpool-systeem; als we onze Nederlandse medemensen bvb op A'pen-linkeroever kunnen gaan oppikken of zo, dan spaart dat toch héél wat benzine uit...
Met de trein is Dinant ook bereikbaar, de nmbs heeft zelfs een voordelig ticket voor een dagje ardennen (ik geloof ongeveer 15€ heen en terug). 't Is wel een eindje tuffen met de trein (vanuit A'pen centraal toch 2h30).

't Zal voor sommigen vroeg op te staan zijn maar ik vind het niet zinnig om meer tijd in je auto te besteden dan op de bestemming.

Qua vereisten is het voornaamste idd gezegd: een goed humeur en eventueel een fototoestel... maar dat hoeft niet want er zal wel ièmand een fototoestelleke meehebben hoor... en anders kopen we ons zo een wegwerptoestelletje in de souvenirwinkel.

Oh ja, als er mensen zijn die er liever een heel weekend van maken, die kunnen mij contacteren voor een paar toeristische tips of hotel-adresjes of zo (maar 't meeste is op internet te vinden ook).

Petertje
2 november 2006, 11:19
14 jan: prima... nog niks gepland :G .

Xarder
2 november 2006, 12:00
In principe 14 januari prima voor mij :) althans theoretisch op het moment. Ik ben nu 2x in Dinant geweest maar nog nooit om te fotograferen. Wat een leuke uitdaging is (als het geopend is althans) is het museum over de wereldoorlogen en daar proberen foto's te maken :D. Maar ook binnen in de Citadel kan best wel interessant zijn.

Gr. X.

pdeco
2 november 2006, 13:26
OK, 14 januari zie ik ook wel zitten. Ook voor mij zal het de eerste keer zijn om een SD mee te maken. Ik begin alvast elke week een wegwerpfototoestelletje te kopen :p

Patrick

Roland Cuypers
2 november 2006, 14:34
Goeiedag,

14 januari is wel ok; schrijf me dan maar in.
Ik hou er wel rekening mee dat de baan open moet zijn.

mvg,

Roland

vanslycken
2 november 2006, 14:44
We zien dan wel waar we uitkomen. Ik zal de grot al eens contacteren.
Ik vrees dat we met de citadel erbij een beetje in tijdsnood gaan komen; bovendien is de citadel iets wat bij iedereen wel gekend is, terwijl die oude stadsomwallingen en zo bij het grote publiek onbekend zijn. En die oude omwallingen kosten niks :) kunnen we een super des fagnes meer drinken :)
Ik ga ook eens kijken hoe lang de wandelingen zijn en voorzien dat sommige mensen misschien wat vroeger naar huis willen.

Willen diegenen die zich inschrijven mij (evt via PM) laten weten
1) met hoeveel zij komen
2) of zij ja dan neen eigen vervoer hebben of willen carpoolen
3) van waar zij komen (om een carpool te organiseren)

vriendelijke groeten,
Stefaan.

Lightyear
2 november 2006, 18:52
Je mag ons (Lightyear + zoon Michiel) inschrijven.
Enige reden waarom ik last-minute zou afzeggen is als het bakken zou gesneeuwd hebben dat het onverantwoord zou zijn om zich op de wegen te wagen... (ik heb geen sneeuwkettingen wegens zelden nodig langs ons kanten aan 't zèètje) .. we zouden dus idd met eigen wagen komen.

En ik zou dus ook nog 2 mensen confortabel kunnen meenemen in onze Citroen C3, mocht het zo uitkomen.. we kunnen dan ofwel via Gent - Brussel - Namur, of Kortrijk - Mons - Namur naar Dinant rijden. We komen van Oostende.

FilMar
3 november 2006, 20:30
Mag ik me, onder voorbehoud, ook al inschrijven?

vanslycken
4 november 2006, 10:17
Je staat erop...

Voor wie nog twijfelt of hij er gaat geraken: je kan nog inschrijven tot 1 januari, dus wacht dan nog een beetje af tot je het wat zekerder weet.
Voorlopig ga ik het aantal deelnemers niet beperken, 't zou me al verwonderen als we aan méér dan 25-30 man komen, en zelfs in dat geval kan ik wel iets arrangeren.

Wim.Vanmaele
4 november 2006, 10:26
Ik ben erg geïnteresseert, maar dan wel graag met iemand die mij kan komen ophalen ...
Woon te Buggenhout (nabij Dendermonde)
Houd er rekening mee, dat in de winter het vaak raar weer is, en ook dat treinen niet vaak op tijd zijn ... (ik herinner me nog 2 januari waar ik om 5 uur 's morgens de trein in Lichtervelde naam richting Brussel en dat ik om 23 uur 's avonds weer in Lichtervelde stond. Ik had dan het grote geluk in Brussel op hetzelfde perron de trein huiswaarts te kunnen nemen als ik er aankwam.

vanslycken
4 november 2006, 12:32
Geen probleem purlut... je kan mee met mij, ik rij dan over Hamme-Dendermonde-Asse-BXL. Ofwel kom ik je ophalen bij je thuis ofwel pik ik je ergens in het Dendermondse op. We regelen dit tegen dan verder via PM.

CaHoR
5 november 2006, 19:15
Ik wil ook wel van de partij zijn! Heel mooie omgeving ginds...
Hierbij wil ik mij dus inschrijven. ;)

Ik woon te Steendorp (Temse), is er iemand uit deze buurt? Anders neem ik de trein, geen probleem.

Groeten, CaHoR

vanslycken
5 november 2006, 19:34
genoteerd... Weerom ben ik uit de buurt dus ik pik je wel op. Ik contacteer je nog eens we iets dichter bij de definitieve datum zitten.

linda16093
5 november 2006, 20:58
je mag me ook bij de groep voegen, ik rij mee met -Fox-
groeten linda16093

Yammee
6 november 2006, 21:19
Je mag er mij ook bijzetten

Ik vertrek vanuit Boutersem (via Tienen) en kan nog 3 man/vrouw meenemen

vanslycken
7 november 2006, 10:13
Is gebeurd...

Om de mensen al wat "goesting" te doen krijgen: deze zijn van deze zomer:

Deze kerk en deze persoon (wellicht iets dikker gekleed) zoekt u:
http://img246.imageshack.us/img246/2920/adsc01887kc8.jpg

Dit is een zicht op mijn vriendin (die helaas niet meekan) en op de stad vanop de stadswallen (wandeling 1):
http://img87.imageshack.us/img87/7995/adsc01923di6.jpg

En dit is een zicht vanuit Bouvignes:
http://img511.imageshack.us/img511/7404/adsc02713ru5.jpg

(allemaal gemaakt vooraleer ik me iets harder met fotografie ging bezighouden dus jullie zullen wel beter doen :))

Black B@ndit
7 november 2006, 18:29
Ik zal ook proberen om erbij te zijn;) .

Als het in de grot steeds 17°C blijft en het is buiten kouder, dan zal het niet meevallen om er foto's te maken omdat dan alle materiaal zal aandampen (dat hebben we al een keer meegemaakt in Sint-Truiden, eind vorig jaar).

vanslycken
7 november 2006, 18:34
Ik zal dat noteren als een inschrijving...

't Weer is een beetje af te wachten... en als we drie kwartier à een uur in de grot zijn heeft het materiaal hopelijk de tijd om te bekomen?

Ludo
7 november 2006, 19:32
Dit kan gemakkelijk 10 tot 20 minuten duren vooraleer je lenzen terug 'helder' zijn, alles hangt af van de vochtigheid en temperatuur verschil.;)

vanslycken
7 november 2006, 19:37
Na de wandeling hebben we ongeveer een uur "pauze" om iets te gaan drinken bvb (zie programma in eerste post). Ik veronderstel dat we dat niet op een terras buiten gaan doen :)
't Is dan wel even te wandelen tot aan de grot (goeie 10 minuten, ik ga binnenkort eens verkennen en timen), maar als de toestellen dan in de rugzakken kunnen blijven... of als er bvb iemand met een auto met het materiaal naar de grot rijdt... of als we iets vroeger naar ginder vertrekken en in het gebouwtje kunnen wachten op onze gids... dan is dat probleem hopelijk ook van de baan.

Wim.Vanmaele
8 november 2006, 07:13
Misschien een handige handhaardroger ? Desnoods afspreken in de grot met uitbater of we daar even den elektriek mogen gebruiken ?

Xarder
8 november 2006, 07:39
Misschien een handige handhaardroger ? Desnoods afspreken in de grot met uitbater of we daar even den elektriek mogen gebruiken ?

Lijkt me niet echt verstandig zo een snelle opwarming van je lenzen en je camera? ivm vervorming :confused:

Gr. X.

Wim.Vanmaele
8 november 2006, 09:53
Het volstaat hem als blazer te gebruiken hoor. Ik heb dat al meermaals gedaan en dat lukt heel goed. Door het blazen van lucht krijg je immers een snellere temperatuursaanpassing.

seppuku
8 november 2006, 17:02
(dat hebben we al een keer meegemaakt in Sint-Truiden, eind vorig jaar)En in de grot op de SD in Valkenburg, en in op de SD in de Vlindertuin in Knokke... ;)

seppuku.

Xarder
8 november 2006, 17:22
En in de grot op de SD in Valkenburg, en in op de SD in de Vlindertuin in Knokke... ;)

seppuku.

En ws in Burgers Bush ook wel :D

Gr. X.

Black B@ndit
8 november 2006, 18:08
En in de grot op de SD in Valkenburg, en in op de SD in de Vlindertuin in Knokke... ;)

seppuku.

In Valkenburg was ik er zelf niet bij, maar in de vlindertuin duurde het toch een half uurtje vooralleer het mogelijk werd om foto's te maken.

Een haardroger is volgens mij geen probleem om de spullen wat op te warmen, zolang je die niet vlakbij het fotomateriaal houdt. Op de afstand waarbij je jezelf niet verbrandt zal je de camera en lenzen ook niet stukmaken.

Als we na de pauze alle spullen even in de fototas laten zitten, dan zal het ook wel meevallen met de condensvorming.

Xarder
8 november 2006, 18:13
Alleen zal het met meerdere haardrogers moeten gebeuren want gezien de grootte van de groep is de laatste al gewoon opgewarmd als die aan de beurt is :p

Gr. X.

vanslycken
8 november 2006, 18:55
OK dit lijkt een reëel probleem. Ik stel voor dat ikzelf of een vrijwilliger het materiaal naar de grot brengt met de auto, zodat het van de warmte van de taverne naar de verwarmde onthaalruimte aan de grot wordt gevoerd in een verwarmde auto... Goed voor iedereen? (Evt kan materiaal dat dan op de wandeling niet gebruikt wordt al in de auto gelegd worden om het gezeul te beperken).

20 fotorugzakken :) hmmmm wie weet ben ik dan plots verdwenen met auto en al tegen dat jullie aan de grot zijn :D

Iedereen heeft toch een naamkaartje aan z'n rugzak hangen?

A propos, als de inschrijvingen blijven komen aan het tempo van één man per dag ga ik een tweede groep maken die een "omgekeerd" programma doet, wandeling 2 (de "lange") om 10h, om 14h rondleiding aan de grot, en dan de korte wandeling daarna. Ik veronderstel dat niet iedereen naar Bouvignes meegaat...

Sam Jae
9 november 2006, 11:46
Eveneens interesse in deze SD, en in een carpoolplekje:) . Ik kan wel purlut oppikken om dan bij Cahor in Steendorp af te spreken (om de tussenstops te verminderen)

Greetz

Sam Jae

vanslycken
9 november 2006, 18:26
Hallo!
Je staat erbij en je kan mee met mij... ik laat je tijdig weten hoe het dan concreet geregeld wordt ivm de carpool... ofwel komt cahor naar mij en pik ik jou en purlut op in Dendermonde om dan via Asse naar BXL te rijden, ofwel komen jullie vanuit D'monde nog naar Sombeke (Waasmunster) en nemen we in Temse de N16->A12. Dat hangt ervan af of er nog mensen meemoeten.

mvg,
Stefaan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ACHTUNG: 11 en 12 november ben ik uithuizig, dus kan ik niet reageren op pm of berichten hier.

Krims@nline
17 november 2006, 08:08
Hoi,

Ook intresse, onder voorbehoud van het weer natuurlijk ...

Eventueel nog 2 à 3 plaatsjes vrij op de achterbank van de wagen, vanuit Wemmel.

Greetz

Spanjaart
22 november 2006, 10:12
Ik heb zeker intersse!

TBoeve
22 november 2006, 10:29
Dinant lijk me heel interessant voor een SD. Mij mag je inschrijven.
Mijn vrouw komt ook mee. 2 personen dus.

vanslycken
22 november 2006, 18:02
Genoteerd...

Zijn er nog mensen die twijfelen, gelieve me dan toch al iets te laten weten. Ik zit nu aan 25 personen, de groep mag echt niet veel groter meer worden, anders moet ik een tweede groep voorzien... Maar ik zou dat liefst niet pas eind december weten.
Ik zou de inschrijvingen misschien al wat vroeger willen afsluiten... tenzij er nu nog echt een man of 10 interesse heeft in de komende dagen (! niet weken!), dan schakel ik iemand in om de tweede rondleiding te voorzien.

sloefke
22 november 2006, 18:57
Als het kan ,ik ook
sloefke 1 persoon

beaumkr
23 november 2006, 10:44
Genoteerd...

Zijn er nog mensen die twijfelen, gelieve me dan toch al iets te laten weten. Ik zit nu aan 25 personen, de groep mag echt niet veel groter meer worden, anders moet ik een tweede groep voorzien... Maar ik zou dat liefst niet pas eind december weten.
Ik zou de inschrijvingen misschien al wat vroeger willen afsluiten... tenzij er nu nog echt een man of 10 interesse heeft in de komende dagen (! niet weken!), dan schakel ik iemand in om de tweede rondleiding te voorzien.

Tja, ik twijfel nog een beetje :)
Ik zou 's ochtens geen zin hebben om te vertrekken als het thuis al een ongelooflijk hondenweer is...

Maar ik ben zoals gezegd bereid om zelf te rijden en nog enkele mensen mee te nemen.

vanslycken
23 november 2006, 17:51
Zoals al eerder tussen de lijnen vermeld: bij echt hondenweer (= noodweer) kan het zijn dat de boel afgelast wordt, ik laat dat tijdig weten aan iedereen.
Als de wegen berijdbaar zijn en het regent geen "mollejoengen" gaan we.

Je kan ook altijd met mij meerijden als je 't niet ziet zitten om zelf te rijden.

Ik zet u bij de lijst.

Xarder
23 november 2006, 17:58
Zoals al eerder tussen de lijnen vermeld: bij echt hondenweer (= noodweer) kan het zijn dat de boel afgelast wordt, ik laat dat tijdig weten aan iedereen.
Als de wegen berijdbaar zijn en het regent geen "mollejoengen" gaan we.

<knip>

Ehm, wat is tijdig? Dinant is voor mij ruim 3 uur rijden :rolleyes: :clown:

Gr. X.

vanslycken
23 november 2006, 18:33
Ik reken toch ook op een uur of twee rijden. Maar wees gerust: afblazen doe ik echt in het zéér extreme geval dat ik er zelf niet zou geraken. Met "noodweer" bedoel ik niet: een regen- of sneeuwbui... Want dat waait over...

sloefke
23 november 2006, 18:57
Ehm, wat is tijdig? Dinant is voor mij ruim 3 uur rijden :rolleyes: :clown:

Gr. X.

1 uur op voorhand:D

Xarder
23 november 2006, 19:01
1 uur op voorhand:D

Dan rij ik wel door naar jouw huis voor overnachting :p

Gr. X.

sloefke
23 november 2006, 19:16
Dan rij ik wel door naar jouw huis voor overnachting :p

Gr. X.

geen probleem;)

vanslycken
23 november 2006, 23:16
koest! braaf zijn! :D

Ik wou maar zeggen, sommigen pm'en of posten: "ik kom, tenzij het een sneeuwstorm is"... tja, in geval van 20cm sneeuw op alle wegen lijkt het me moeilijk om de SD te laten doorgaan. Maar een regen- of hagelbuitje om 7h 's morgens houdt mij niet tegen hoor... Binnen een week of 2 stuur ik een definitieve PM, met onder andere mijn gsm-nr en mail-adres, zodat er zelfs tot het laatste moment kan afgesproken worden.
Zij die later komen (wegens bvb hevige sneeuwval) kunnen bvb aansluiten bij de groep aan de grot, en dan de tweede (lange) wandeling nog meemaken.

Ik bereid me al voor op het ergste :) maar 't zal allemaal best meevallen.

Ik had crisismanager moeten worden ipv elektrieker.

mexicano
23 november 2006, 23:33
Dinant is een prachtlokatie :G ook qua restaurants :G :G (alhoewel het nabije Givet hiervoor nóg beter is :G :G :G )
Januari vind ik jammer genoeg geen geschikte maand :clown: (ook fotografisch niet)

Xarder
24 november 2006, 00:34
Toch hebben wij vorig jaar in januari een hele leuke, gezellige en goede shoot gehad in Gent :). Het was wel koud maar handschoenen en een sjaal of muts doen wonderen ;) behalve voor Sugar :eek: die liep gewoon zonder jas ...

Gr. X.

linda16093
24 november 2006, 08:00
Toch hebben wij vorig jaar in januari een hele leuke, gezellige en goede shoot gehad in Gent :). Het was wel koud maar handschoenen en een sjaal of muts doen wonderen ;) behalve voor Sugar :eek: die liep gewoon zonder jas ...

Gr. X.
:D bij -7° doet hij anders toch wel een jasje aan:D

Xarder
24 november 2006, 09:39
Heb je daar een foto van want volgens mij is dat een uniek moment geweest als je dat hebt gezien :eek: :D

Gr. X.

Ok vreselijk offtopic ik weet het :o shame on me ;)

linda16093
24 november 2006, 14:41
Heb je daar een foto van want volgens mij is dat een uniek moment geweest als je dat hebt gezien :eek: :D

Gr. X.

Ok vreselijk offtopic ik weet het :o shame on me ;)

Xarder gij zijt een ongelovige Thomas:p

http://img477.imageshack.us/img477/93/sizeddsc0023yi3.jpg (http://imageshack.us)

baloo
26 november 2006, 14:39
Jammer genoeg valt 14/1 samen met een groot event i.v.m. het werk, 't zal dus voor een andere keer moeten zijn... :(

rsgvv
27 november 2006, 18:51
Het lijkt me best leuk om er naar toe te gaan.:)
Maar de volgende dag heb ik school, en ben dan wel graag fit:o
Maar als ik mee kan rijden en op tijd terug ben en me ouders gaan ermee akkoord ben ik van de partij.:G
Mn eerste echte SD dan. :D

rsgvv
28 november 2006, 19:42
Ik sta op de lijst, dus tot 14 Januari;)

Luckyluke
28 november 2006, 20:30
Het is ook mijn eerste SD, spannend :D

beaumkr
29 november 2006, 11:28
ehm, carpool?
Ik wil wel zelf rijden als daar een aantal mensen mee gediend zijn.
Ik ben (ook) van Waasmunster en zou de route over Antwerpen en Brussel nemen. Die passeert ook via Mechelen geloof'k dus daar kan ook even van de afrit gereden worden.

Als er mensen zijn die ongeveer op die route zitten en liever mee zouden rijden, laat je maar horen. (ik heb geen GPS, dus heb ik liefst dat je bijvoorbeeld naar de afrit Mechelen komt en me daar ontmoet).

Indien dat niemand van enig nut zou zijn rij ik wel mee met Stefaan (is iets socialer dan alleen in de auto :)).

Dus stuur maar een pm indien je geinteresseerd zou zijn....

Kris

vanslycken
29 november 2006, 17:12
Die hoek over Antwerpen kan je vermijden: E17, parallelweg St-Niklaas op, afrit Temse-Mechelen (N16), de N16 volgen tot je (net voorbij het fort van Breendonk) naar rechts de A12 op kan; Als je na een eind op de Ring van BXL komt: Links aanhouden richting E411 (scherpe bocht naar links), dan direct rechts aanhouden (enfin, hou de plakkaten op dat punt heel goed in het oog als je de weg daar niet kent: steeds E411 volgen). Verderop moet je dan een tunnel door, eens je die door bent moet je rechts houden (weer richting E411), daar neem je een haakse bocht naar links, dan zit je op de E411. Blijven volgen tot de afrit 20 Achêne, van daaruit gewoon de pijlen Dinant volgen...
Ik denk niet dat er nog zoveel mensen bijkomen, ik heb momenteel 2 man mee te voeren, dus kan je er altijd nog bij.

beaumkr
30 november 2006, 07:05
Die hoek over Antwerpen kan je vermijden: E17, parallelweg St-Niklaas op, afrit Temse-Mechelen (N16), de N16 volgen tot je (net voorbij het fort van Breendonk) naar rechts de A12 op kan; Als je na een eind op de Ring van BXL komt: Links aanhouden richting E411 (scherpe bocht naar links), dan direct rechts aanhouden (enfin, hou de plakkaten op dat punt heel goed in het oog als je de weg daar niet kent: steeds E411 volgen). Verderop moet je dan een tunnel door, eens je die door bent moet je rechts houden (weer richting E411), daar neem je een haakse bocht naar links, dan zit je op de E411. Blijven volgen tot de afrit 20 Achêne, van daaruit gewoon de pijlen Dinant volgen...
Ik denk niet dat er nog zoveel mensen bijkomen, ik heb momenteel 2 man mee te voeren, dus kan je er altijd nog bij.

ik werk in Brussel, dus die route was me wel bekend. Maar via Antwerpen ben je 10 minuutjes sneller in Brussel op dagen met weinig verkeer. Daarom dacht ik via Antwerpen te rijden....
Ik laat je nog wel iets weten (waarschijnlijk rijd ik wel mee... maar binnenkort heb'k een andere auto en die dacht'k eens te kunnen testen :))

vanslycken
30 november 2006, 20:24
Als ge graag uw auto test met een man of vier erin, rijdt gij :)
Wie meerijdt met mij moet wel de deuren toedoen (en dan heb ik het niet over de autodeuren), ge kent mij :D

Voor mij is 't wel net wat korter via de A12; ik weet dat ik, toen ik in Boortmeerbeek stage deed, via Temse-Willebroek-Mechelen-E19 een km of 50 won per dag, x5 dagen per week scheelt dat toch een bakske naft per 14 dagen. Qua tijd is 't via A'pen inderdaad soms korter. Al is 't via D'monde-Lebbeke-Asse toch ook maar een drie kwartiers tot BXL centrum, maar dan komen we aan de verkeerde kant van de ring uit voor deze uitstap.

Enfin, alle wegen leiden naar Brussel.

beaumkr
1 december 2006, 07:33
Als ge graag uw auto test met een man of vier erin, rijdt gij :)
Wie meerijdt met mij moet wel de deuren toedoen (en dan heb ik het niet over de autodeuren), ge kent mij :D

Voor mij is 't wel net wat korter via de A12; ik weet dat ik, toen ik in Boortmeerbeek stage deed, via Temse-Willebroek-Mechelen-E19 een km of 50 won per dag, x5 dagen per week scheelt dat toch een bakske naft per 14 dagen. Qua tijd is 't via A'pen inderdaad soms korter. Al is 't via D'monde-Lebbeke-Asse toch ook maar een drie kwartiers tot BXL centrum, maar dan komen we aan de verkeerde kant van de ring uit voor deze uitstap.

Enfin, alle wegen leiden naar Brussel.

Ah, 'k dacht da gij 2 plaatsen overhad in de picnic (dus al 5 man)...
Ja, dan zal ik wel rijden....uw passagiers zullen wel geen bezwaar maken zeker :)

da van die deuren moogde mij dan ies uitleggen ...

En de route maakt mij nie uit, ge moogt dan mijne gps spelen...

vanslycken
1 december 2006, 07:43
"de deuren toedoen" = als laatste naar huis gaan...

beaumkr
1 december 2006, 10:13
"de deuren toedoen" = als laatste naar huis gaan...

oké, daar hield'k zowiezo al rekening mee :p

Dan ga'k als't erg is een paar uurkes later werken maandag... ze zijn gelukkig nogal flexibel :)

vanslycken
1 december 2006, 11:30
We gaan het tegen dan nog eens bekijken, 't hangt er een beetje van af of ik transport voorzie voor het fotomateriaal, naar de grot. Kwestie van de condens... Misschien toch maar best apart rijden, dan krijg jij één van mijn bijrijders mee :) Enfin, we plannen dit wel definitief eind deze maand.

Nu zondag is 't "try-out".

We gaan de mensen opdelen in 2 groepen om het haalbaar te houden, purlut zal de tweede groep rondleiden (waarvoor dank).

Wim.Vanmaele
3 december 2006, 07:01
Allee, binnen een half uurke, wijle weg op try-out.
Gelukkig heb ik al wat ervaring in organisatie van uitstappen en zeker al eentje bij BD.
Wat heel belangrijk zal zijn, is wat we vandaag te zien krijgen. Ik ga nu echt eens den ambetante uithangen :D :D :clown: :clown: :clown: ('t schijn dat dat voor mij nu echt niet moeilijk is) en kijken hoeveel we wilden, kunnen en konden doen ...
Ik heb nog een heel schemake liggen met allerlei en dat wordt vandaag in op en afrit besproken ...

Euh, heren van het bestuur, bestuursleden ...

Ik ben ervan overtuigd dat deze SD stillaan de vorm heeft om als BD-uitstap erkent en herkent te worden .
Als ik alle regelkes lees komen wij voor 98% al in aanmerking, tenzij een uitstap in het donker ook al een gevaar is en een uitstap in de winter er ook één is, maar dan is een uitstap in een snikhete plaats er eveneens ook één.

Ludo
3 december 2006, 18:29
Dag Purlut,

Ik volg Shooting Days topics met een gezonde interesse, ook deze.:G

De organisator Vanslycken is geen BD-vzw lid en kan dus geen erkenning aanvragen voor deze SD, dit is de enige reden waarom deze SD zoals vermeld geen erkende SD is.
De SD is inderdaad erg mooi uitgewerkt en aan alle details wordt er de nodige aandacht besteed.:G

Ik heb nooit gezegd dat dit geen BD-SD kan worden, tenzij een vzw-lid de organisatie op zich neemt en via PM een aanvraag indient. :cool:
Het is niet de bedoeling dat vzw (lees RvB), zomaar spontaan bijeenkomsten gaat erkennen zonder het initiatief van de organisator erin te erkennen, als je begrijp wat ik bedoel. ;)

Laat me maar iets weten via PM.
Bedankt,

Ludo

vanslycken
3 december 2006, 21:20
Ja, we zijn weer terug. Drie records gebroken:

- Het duurrecord achteruit rijden in het donker met een camionette
- Het record aantal liter regenwater opgenomen door een jas en een onderhemd
- De recordafstand naar beneden manken :D

Goed, we gaan het programma een hele draai geven, de tweede wandeling is beestenwerk... Ik begon op een bepaalde moment te vrezen dat ik purlut daar ging moeten begraven, wat geen sinecure is in rotsbodem... :) Hij dacht van mij wellicht hetzelfde. Bovendien is er fotografisch niet veel te zien... veelbelovend, dat wel: het boek sprak over een "steengroeve" en een "sterren-observatorium", maar die steengroeve was een wandje waar wat kiezels uitgekapt waren en dat observatorium had meer weg van een publiek toilet met een confituurpot op het dak. Een bigma is imposanter :)
Dus dat schrappen we alleszins.
De eerste wandeling (oude stadswallen) was nog te doen omdat het toen nog niet geregend had... Had het dat wel gedaan dan waren we al kreupel geweest van vóór de middag. Nu hadden we nog even respijt.
We hebben gelukkig alternatieven gevonden, en de plaatselijke rotary-club heeft enige steun toegezegd in ruil voor een bak bier. Ze kijken daar zo nauw niet als hier, die notabelen :) Enfin, nog niks definitief, maar de eerste contacten zijn gelegd. Dankzij purlut... want ik zou nooit die kerk binnengegaan zijn in volle zondagmis :)
(enfin toch voorbereidingen voor de mis, maar kom, onze verhalen zijn zoals de saus bij onze hindenfilet, ze mogen wat aangedikt worden)
Bouvignes laten we normaal ook vallen, te voet is het te ver en met de auto te moeilijk. Zeker als er sneeuw zou liggen. En na zonsondergang is het zelfs ronduit gevaarlijk, met zo 'n grote groep.
Wat ik wel ga doen is de route van de wandeling die niet doorgaat en een routebeschrijving naar de ruïnes van Bouvignes aan iedereen bezorgen. Wie dan graag eens op eigen initiatief (of bij wijze van originele zelfmoord) ons parcours overdoet, kan dat naar hartelust doen.

En vooraleer de massale afzeggingen beginnen: de grot is een conditio sine qua non om de SD te laten doorgaan. Maar we kunnen niet met 30 man door die grot gaan hollen om niet in 't donker gezet te worden, dus daar gaan we (enfin, het andere deel van het verkennende team) ons best voor doen. Wij willen geen doden op ons geweten.

Ik denk dat we van 't zweten van die wandelingen en het hollen in die grot elk drie liter zweet verloren zijn, maar dankzij die forse regenbui die exact duurde vanaf dat we uit de beschutting van het bos waren tot dat we terug aan de auto waren, is dat vocht via osmose terug in ons systeem gekomen.

Als de SD zo leuk wordt als de verkenning, word ik gelyncht :clown: -- nee, we hebben prachtige uitzichten gehad, maar soms wist ik even niet meer of het een zicht op het landschap was of gewoon die film van m'n leven die voor m'n ogen flitste.

Stay tuned for updates!

Wim.Vanmaele
3 december 2006, 21:34
Ja, allee, ik heb toch eerst een heet bad genomen zulle.
Ja, op stap met Purlut is een avontuur naar 't schijnt...
Vandaag heb ik mijn concurrent gevonden.
Nu, ik heb,euh, sorry Stefaan, we hebben schitterend alternatief mits iederen akkoord gaat.
Morgen kruip ik in mijn stylo en bel (??? die wijn zit me toch te hoog of is het het hoogteverschilafhaspelrecord dat we vandaag gedaan hebben) voor de nodige contacten.
Ja, Stefaan, je kent mijn leuze nu wellicht stilaan goed...
Een NEEN heb ja al, maar een JA, die kan je krijgen en ik geloof dat we daarvan vandaag het bewijs hebben geleverd.
Nu, vandaag een echt leuke dag gehad met Stefaan, en zo hebben wij bij het verorberen van het laatste avondmaal twee definiteve alternatieven, euh dat zijn dan geen alternatieven meer opgesteld.
Een natte fase en een droge. Nu, hopelijk weten we alles definitief tegen eind deze week. Het wordt heel goed, geloof ons maar. Ikzelf heb hier 187 fotokes. En nittegenstaand die plotse vloedgolf is de humor ering gebleven en zijn geen fotokes weggespoeld. Een geluk dat we een GPS mee hadden. :D :D :D
Hierdoor heb ik de citadel en de kerk meer dan éénmaal mogen aanschouwen ...
En de Dinantezen ???? :G :G :G :G :G :G :G stukken beter dan de Chinezen

PS. ik kruip in mijne bak ... Bepaalde oogspieren van mijn oogrolluiken werken niet goed meer

vanslycken
3 december 2006, 21:39
ja, vooral dan die ene chinees met zijn baby-nikonneke :D

zoooooooooooooveel wijn was 't nu ook weer niet maar ik heb toch ook wat suizingen in mijn oren, ik heb hier al drie keer mijn gsm opgenomen omdat ik dacht dat die belde... een warm badje gaat mij ook deugd doen.

Ah, vergeet uw couque niet verder op te eten hé, dat hij niet hard ligt te worden :D

Wim.Vanmaele
3 december 2006, 21:45
Ja, hij een toestel uit zijn land, wij twee rugzakken met rommel uit eijn land. Kon er precies niet mee lachen. Wij wel.

En als ge veel speelt gebeurt het dat je foto's hebt zonder dat je weet dat je die genomen hebt ... (visooglens)

http://i13.tinypic.com/34yeixs.jpg

http://i11.tinypic.com/29oin37.jpg

Natuurlijk gaan we hier niet al ons heel schoon fotokes tonen zulle ... deze zijn al twee uitschieters

Ludo
3 december 2006, 22:03
Jullie hebben duidelijk een toffe dag beleefd :D :G .
Als alle avondturen en impressies zijn verwerkt, de kleren opgedroogd en de innerlijke mens voldoende is versterkt, kijken wij uit naar jullie conlusies ;) :G .

Kan nu al niet wachten tot 14/1 :p .

vanslycken
3 december 2006, 22:13
ivm die bovenste foto: we waren aan 't spelen: onder welk lensdopke zit de knikker... de verliezer trakteert :D

Dat doet me er aan denken: misschien kunnen we toch wandeling 2 doen, en we maken er een wedstrijdje van: we vertrekken elk met een groep van 15 man, en wie met het grootste aantal levende mensen terugkomt heeft gewonnen. Mensen die een attaque gekregen hebben en gedragen moesten worden tellen voor een half punt. :D

O ja, wellicht wordt de groep toch niet opgedeeld, maar purlut loopt dan vooraan met een fluitje en ik achteraan met de zweep. Dan blijft de groep ook samen.

pdeco
4 december 2006, 20:53
Ja mannen, ik kijk er eigenlijk al naar uit, kan ik toch nog al die lessen over EHBO en reanimatietechnieken eens in de praktijk brengen.
Allez feitelijk wil ik van jullie van alles en nog wat leren over fotografie hoor.

Patrick

rsgvv
6 december 2006, 08:05
Als iedereen voor zich zelf een naam kaartje maakt zou het makkelijk zijn:G
Naam en username op BD. Of zorgt een iemand voor de rest. Ik heb maar een ding om je naam kaartje instoppen, maar misschien zijn er andere mogelijkheden. Als ik alle gegevens van iedereen heb, wil ik gerust is iets in elkaar zetten voor de rest. Maar de kaartjes zelf op vel papier plakken wordt bij mij een beetje een plakboel. Dus als ik ze daarna de bestand naar iemand zou kunnen opsturen zou ook makkelijk zijn.;)

http://img136.imageshack.us/img136/6836/naamkaartjeiz5.png

Vinden jullie zoiets wat?? Zoiets zou ik voor iedereen kunnen maken, maar me printer doet nooit wat ik wil. Dus dat gaat wat lastig.

parakiet
6 december 2006, 11:15
Als iedereen voor zich zelf een naam kaartje maakt zou het makkelijk zijn:G
Naam en username op BD. Of zorgt een iemand voor de rest. Ik heb maar een ding om je naam kaartje instoppen, maar misschien zijn er andere mogelijkheden. Als ik alle gegevens van iedereen heb, wil ik gerust is iets in elkaar zetten voor de rest. Maar de kaartjes zelf op vel papier plakken wordt bij mij een beetje een plakboel. Dus als ik ze daarna de bestand naar iemand zou kunnen opsturen zou ook makkelijk zijn.;)

http://img136.imageshack.us/img136/6836/naamkaartjeiz5.png

Vinden jullie zoiets wat?? Zoiets zou ik voor iedereen kunnen maken, maar me printer doet nooit wat ik wil. Dus dat gaat wat lastig.

das dus het nut van BD lidkaarten hee, ;)

CaHoR
6 december 2006, 11:17
Het lijkt wel een schooluitstap :D
Neen, serieus; vind het geen slecht idee eigenlijk, 20 man naar hun naam vragen is ook niet even gemakkelijk, en onthouden nog minder.

rsgvv
6 december 2006, 11:29
Het lijkt wel een schooluitstap :D
Neen, serieus; vind het geen slecht idee eigenlijk, 20 man naar hun naam vragen is ook niet even gemakkelijk, en onthouden nog minder.
Ik ben ook nooit zo goed in namen. Dus daarom leek het mij dus een goed idee. En als het maar een zeer gezellige schooluitstap wordt, waar iedereen fijn op terug mag denken.;) Dus geen ruzie of irritatie en diefstallen of ongelukken met schade.

das dus het nut van BD lidkaarten hee, ;)
Hebben BD leden dan al zoiets??? Gekregen van VZW Belgium Digital?

vanslycken
6 december 2006, 11:44
De BD leden hebben al iets dergelijks ja... Aan de niet-leden zou ik vragen om ook een naamkaartje te maken. Maar dit komt nog wel ter sprake in de definitieve mail die de eerste dagen van januari naar jullie komt (daar vind je ook de details ivm betaling, eten en dergelijke). Bedankt rsgvv voor het goeie idee van de naamkaartjes

P.S. In pm naar jou vergeten vermelden, Rogier: de twee typen op die foto's zijn purlut en ik, purlut met zijn lensdopjescollectie en ik met mijn bier :)

Wim.Vanmaele
6 december 2006, 13:01
Heren, euh, ook dames ...
Het is mooi, heel mooi, maar je kan het embleem, logo van BelgiumDigital niet zomaar gebruiken... Ook hier moet er een erkenning gevraagd ...
Euh, het liefst zag ik iets lichtgevends. Kan heel nuttig worden in de gront mochten de lichten plots uit gaan.

Ludo
6 december 2006, 14:59
/Mod off:
In de grot komen de nieuwe fluo-vestjes van BD handig van pas. ;)
En inderdaad zulke naamkaartjes lijken verdacht veel op de lidkaarten van BD.

Ach, er zijn veel voordelen aan het lidmaadschap van BD, maar nu wijk ik te fel af van het topic. :p

vanslycken
6 december 2006, 17:33
ik moet jullie teleurstellen, wij gaan geen speleologie doen! 't Is een heel mooie grot, ze is ook goed verlicht, en de wandelpaden zijn zéér goed aangelegd. We zullen dus geen naar beneden gestorte lijken moeten gaan identificeren adhv het fluo naamkaartje.

Qua naamkaartjes: wees creatief :) Maak gerust zelf iets... als 't maar leesbaar is.

rsgvv
6 december 2006, 18:51
/Mod off:
In de grot komen de nieuwe fluo-vestjes van BD handig van pas. ;)
En inderdaad zulke naamkaartjes lijken verdacht veel op de lidkaarten van BD.

Ach, er zijn veel voordelen aan het lidmaadschap van BD, maar nu wijk ik te fel af van het topic. :p

Heren, euh, ook dames ...
Het is mooi, heel mooi, maar je kan het embleem, logo van BelgiumDigital niet zomaar gebruiken... Ook hier moet er een erkenning gevraagd ...
Euh, het liefst zag ik iets lichtgevends. Kan heel nuttig worden in de gront mochten de lichten plots uit gaan.

Ik heb er geen moment aangedacht om toestemming te vragen.:o:rolleyes:
Maar ik heb me definitieve versie nog niet af. Maar ik heb nog nooit aan een SD meegedaan en nog nooit van die naamkaartjes gezien, dus dat is echt puur toeval dat ze erg veel op lijken.:D Maar ik zal is een PM sturen naar Hombre voor toestemming van de logo. Of kan jij me ook toestemming geven Ludo?

Maar weet iemand hoe ik dat met lichtgevend kan bereiken, ik zou het eigenlijk niet echt weten.
En is een groene fluor hesje ook goed of moet ik er een lenen van Belgium Digital?

vanslycken
6 december 2006, 19:14
Ik had die fluovestjes voornamelijk vernoemd omdat ik eerst een avondwandeling naar Bouvignes had gepland, en in het donker is het toch beter dat iedereen een beetje zichtbaar is... Wellicht is het best ze te dragen op de wandeling van en naar de grot.
Of dat nu een groen, een geel of een blauw is, en of daar nu "belgiumdigital" of "beenhouwerij de kloefkapper" opstaat, is al eender. 't Is maar dat we geen fotografenresten vanonder één of andere auto moeten gaan plukken om dan te zien dat zijn laatste foto toch "flou" was...

Black B@ndit
6 december 2006, 20:59
Misschien zullen de BD-fluovestjes niet op tijd geleverd worden, omdat er pas lidgeld betaald kan worden vanaf 1 januari (en de SD is 14 dagen later).
Er zal toch wat tijd nodig zijn om de lidkaarten te maken en alles te verzenden naar de leden.

Maar zo'n vestjes kosten echt niet veel, en het is altijd handig om er eentje in je auto te hebben als er toch eens iets mis zou gaan.

Iedereen die nog een lidkaart heeft van dit jaar, kan die ook gebruiken als de nieuwe wat later zouden komen.

lut
6 december 2006, 21:25
Kan ik even helpen ...

De fluo-vestjes die verstuurd worden met de lidkaarten, zullen niet tijdig toekomen.
Maar voor wie rond 10 jan. zijn financiële bijdrage (lidgeld) betaald heeft, kan ik de vestjes aan Ludo meegeven.

Iedereen tevreden?

Wim.Vanmaele
7 december 2006, 13:58
HALLO

gecompliceerde sleutelbeenbreuk door nietsontziende auto. Ben zwakke weggebruiker en de sint was me niet gezind. Kapotte fiets en snierende pijn.
toe topic.
SD-Dinant gaat hem om een leuk treffen, leuke wandelingen en leuk fotograferen. Al de rest zoals naamkaartje, type fluo-jasje, kleur is hier nergens voorwerp van discussie.
indien je eten meebrengt is ons dat ook om het even wat

linda16093
7 december 2006, 14:07
HALLO

gecompliceerde sleutelbeenbreuk door nietsontziende auto. Ben zwakke weggebruiker en de sint was me niet gezind. Kapotte fiets en snierende pijn.

Amai dat ziet er niet goed uit, dat wordt een pijnlijke eindejaarsperiode, hopelijk voldoende hersteld tegen half januari:(
groeten linda16093

Xarder
7 december 2006, 14:58
HALLO

Tjee, Purlut ... pijnlijk
:B beterschap en hopen dat je zoals Linda zegt, hlverwege januari voldoende hersteld bent .

Gr. X.

rsgvv
7 december 2006, 18:39
Beterschap Purlut, en dat je maar weer optijd mag hersteld zijn;)

Xarder
11 december 2006, 11:45
Eeeeeehm, ik ben bang dat mijn deelname misschien een beetje in het gedrang komt. Aangezien ik 2 januari met mijn nieuwe job begin en dat redelijk ver uit de buurt is van waar ik nu woon, zal ik binnen nu en een paar weken moeten verhuizen. En wanneer dat precies zal zijn is niet te zeggen omdat ik eerst die woonruimte nog moet zien te vinden :D Ik zeg nog niet definitief af maar de kans zit er wel in.

Gr. X.

vanslycken
11 december 2006, 14:38
Bedankt om al te laten weten, er wordt rekening mee gehouden.

Fox en Mark w., ik heb jullie reactie op mijn pm ivm eten en cd-rom nog niet ontvangen... Kunnen jullie iets laten weten?

Fox
11 december 2006, 17:41
Fox en Mark w., ik heb jullie reactie op mijn pm ivm eten en cd-rom nog niet ontvangen... Kunnen jullie iets laten weten?

Nog geen PM ontvangen :
waarschijnlijk werd jouw PM verstuurd naar Fox ipv -Fox-

vanslycken
11 december 2006, 18:17
dat zou kunnen, inderdaad.

Om het kort te houden: ivm eten: kies je voor 1) ieder voor zich 2) 's middags in groep ergens onze picnic opeten (of evt iets heel kleins bestellen) of 3) idem als 2 maar dan ook 's avonds ergens gaan eten.

Voorlopig kiezen de meesten voor 2, ik heb toch al een man of 8 voor 3, dus een klein groepsdiner zit er wel in :)
Je passagier laat de keuze aan jou...

Vraag 2: purlut kan een samenvattende CD maken met foto's op van alle deelnemers, dat is handiger dan naar dertig verschillende albums te moeten gaan kijken. CD's worden aangemaakt en opgestuurd tegen kostprijs. Interesse? Ja/nee volstaat.
De foto's worden uiteraard niet aan derden doorgegeven, enkel deelnemers die hun foto's ter beschikking stelden krijgen zo 'n CD.

Op deze twee vragen mag je me hier of per pm een antwoord geven. Idem voor mark w.

Fox
11 december 2006, 21:02
1) ik doe mee met de meerderheid : dus keuze 2 en of 3 zijn beiden :G
2) CD : idem (mooi initiatief van Purlut)

Groetjes
Pierre

mark w.
12 december 2006, 07:23
Hoi Stefaan,

1) Voor het eten liefst optie 3 (anders 2)
2) Ja ik wil wel een CD en zal ook foto's ter beschikking stellen voor deze CD

Groeten,

Mark W.

Bedankt om al te laten weten, er wordt rekening mee gehouden.

Xarder
12 december 2006, 07:38
Als ik in de gelegenheid ben om te komen ga ik voor optie 3 :). Die CD moet ik nog even over nadenken omdat ik niet weet of ik zelf wel op tijd mijn foto's af zal hebben ;).

Gr. X

vanslycken
12 december 2006, 09:03
Bedankt voor de reacties; mark, je pm moet ergens verloren gegaan zijn... maar dat is zeker niet erg. Nu zondag gaan we de laatste dingen regelen...

vanslycken
12 december 2006, 09:08
Ook van eefke en petertje heb ik ivm deze vraag nog geen antwoord ontvangen. Graag nog iets laten weten...

Krims@nline
12 december 2006, 09:16
@eefke: uw PB'tje ontvangen, plaatsje is gereserveerd. Zal nog een PB'tje sturen als we de definitieve data hebben.

Greetz

Wim.Vanmaele
12 december 2006, 19:12
Allen,
vandaag in AZ geweest omwille onweerstaanbare pijn in linkerkant schouder, arm en borst en controlebezoek. Binnen om 9uur, ben ik juist een uur thuis.
Suikersspiegels oncontroleerbaar door zware pijnstress ... met angst (op afstoting transplant en weer stress)
Een goede spuit verdoving en voorlopig ben ik 12 uur kalm. Dan komt een verpleegkundige bijspuiten en schakelen we over op orale pijnstiller.
4de jaar op rij dat verjaardag een reeks ellende in gang zet ... Als dit het ouder worden is ? Voor mij hoeft dat echt niet meer.

Einddiagnose:
1) Sleutelbeen is dus gebroken, maar daarbij in meerdere brokken. Hoeveel durfden ze niet te zeggen
2) vier gebroken ribben waardoor ik die zware pijn heb
3) linkerarm moet enorme kracht opgevangen waardoor alle weefsel, spieren zwaar gekneusd zijn. Linkerarm is nu voor een weekje ook gemobiliseerd

positief. Blijkbaar ben ik iemand die enorm snel herstelt. Men stond verbijstert over de reeds zichtbare heling.
Ik kan nu zwarte piet spelen zonder enige smink. Van mijn heup tot in mijn hals is de linkerkant zwart tot paars van kleur

Slechter nieuws. Ik ben thuis gezet tot zeker eind van het jaar. Volgende week dinsdag opnieuw op controle (weer een hele dag) en dan zien we wel. Laat me hopen.

Purlut

@Stefaan. Foutjes typen omdat er een stuk in je kraag zit, lijkt me wel minder erg dan proberen te typen met door pijn verglaasde ogen :D Ik had liever ook een stukje in mijn kraag. Ik stop, het is niet meer te doen

vanslycken
12 december 2006, 19:27
Oei Wim, nog veel erger dan ik had kunnen vermoeden... (mijn zus zit in de verpleging, ze zei dat een "gewone" sleutelbeenbreuk op zich niet zo énorm erg is (behalve dat ze het niet "in de plaaster" kunnen leggen), maar jouw lijstje is natuurlijk wel een héél pak ernstiger). Veel meer dan je veel beterschap wensen kan ik helaas niet doen...
Voor zover ik je leren kennen heb op onze verkenning denk ik wel dat je de moed er inhoudt? Ik help je wel hopen dat het "maar" tot het eind van het jaar is dat je thuis moet zitten...

(en sorry dat ik het nog even over de SD heb: ik heb "onze man" in Dinant een mailtje gestuurd dat ik zondag kom en of ik met hem eens kan afspreken. Ik regel de rest wel met de notabelen van Dinant :))

Xarder
12 december 2006, 20:11
Tjemig Purlut, dat laat zich inderdaad wel wat ernstiger aanzien. Ook ik kan niet veel meer zeggen of doen dan van harte beterschap.

Gr. X.

Wim.Vanmaele
13 december 2006, 13:14
Op volgende site kan je details vinden van Dinant
Hoe ?
geeft de plaats op en laat zoeken.

je kan erg uitvergroten ... Stefaan en ik herkennen direkt welke de mooie plaatsen, huizen, paden zijn.

http://plasma.nationalgeographic.com/mapmachine/index.html

vanslycken
17 december 2006, 18:14
Dienstmededeling voor de dames en heren deelnemers...

Vandaag ben ik terug geweest naar Dinant, het programma is in kannen en kruiken, ik heb een stadswandelingetje uitgeprobeerd dat zo 'n uurtje of 2 duurt (in slenter- of fotografenpas) en niet te zwaar is, ik denk dat we een hoogteverschil van 5m overbruggen :) - als het toch trager gaat, bvb door sneeuwval, kan ze tot de helft ingekort worden zonder problemen.
De plaatselijke Rotary zet zich ook in voor onze zaak, in de kerk gaan we wellicht dingen mogen zien die normaal niet publiek toegankelijk zijn. Nee, geen Schat van de Tempeliers, maar toch...
In de grot zullen we ook iets langer kunnen blijven dan de normale bezoeker, wat zeker niet slecht is, want Wim en ik baadden vorige keer in het zweet van het achternahollen van de gids na het nemen van een paar foto's.
De wegen naar Dinant zijn ook verkend, daar zijn geen problemen. Twee weken terug (met purlut) heeft mijn gps me blijkbaar de "landschapsroute" laten zien, maar het kan dus kort en goed.

Voor 's middags heb ik een zaaltje gereserveerd in een café, we zullen er met 30 gemakkelijk onze boterhammetjes kunnen opeten.
Voor 's avonds (ik heb een man of 10-15 die 's avonds blijven eten) contacteer ik nog een restaurant. Dat was helaas vandaag gesloten.

Ik begin aan de "documap" die iedereen binnenkort kan downloaden, met programma en info. Ik hou jullie op de hoogte via deze weg!

Oh ja, dank zij de rtbf zegt men in Dinant tegen mij dat ik een separatist ben :D maar: "quand-même" een sympathieke :)

CaHoR
17 december 2006, 19:02
In elk geval al bedankt voor alle moeite die je erin steekt, ik kijk er naar uit! ;)
Weet je ook iets te zeggen over de kostprijs van dit alles? (+-)

Groeten, Cahor

vanslycken
17 december 2006, 19:13
Ja hoor!
De kerk is normaal gratis, maar omdat die mensen die moeite willen om bepaalde dingen open te stellen zou ik toch aan iedereen een bescheiden bijdrage vragen (een halve of een hele euro per man, ik bekijk het nog eens); de grot is 6€ per persoon (normaal 5,5€ in groep maar die andere halve euro zou ik aan de gids geven, die mens doet de moeite van langer te blijven voor ons).
Als je in de voormiddag de citadel wil bezoeken (of als het weer te slecht is en we gaan in groep) is dat ook 6€, als je de stadswandeling kiest onder mijn begeleiding is die gratis :)
Wat je "verteert" kies je zelf.

Laat ons dus zeggen: exclusief verteer ben je tussen de 7 en de 15€ kwijt.

Wat het eten betreft: ik ga kijken of ik een groepsmenu van rond de 20€ zou kunnen vastleggen.

Wim.Vanmaele
17 december 2006, 20:15
Stefaan,
we mogen de trippel Karmeliet niet vergeten... Ge weet dat ik de vorige keer dat beloofd had. En ge ziet, vragen kost geen geld en een neen heb je altijd, een ja kan je altijd krijgen... =ik was graag terug meegeweest, maar dit lukt voorlopig niet meer.

vanslycken
17 december 2006, 20:23
nee aan dat bier heb ik ook wel gedacht, we voorzien dat als alles in orde is... (ik verreken dat ook wel).
Voor de deelnemers die zich afvragen waarom ze bier moeten financieren: met dit relatiegeschenk krijgen wij toegang tot delen van de kerk die normaal nooit toegankelijk zijn. Wij sjoemelen niet met jullie geld :)

Wim, je hebt wellicht mijn uitgebreid relaas al gelezen in de mail die ik je gestuurd heb?

Ah, ivm de prijs: mogelijk komt er nog een klein beetje bij voor de verzekering, misschien is het toch beter om die er bij te nemen... binnen 14 dagen ligt alles vast!

rsgvv
17 december 2006, 20:46
Hoi Stefaan, ik heb absoluut geen spijt van dat ik me heb aangemeld voor deze SD. Ik kijk er heel erg naar uit.:D Bedankt voor de erg veel moeite die je doet.;)

vanslycken
17 december 2006, 20:53
Och, 't is met veel plezier gedaan! 't Grappige vond ik wel het commentaar van een paar inwoners, toen ik vertelde dat ik een stadswandeling aan 't uitstippelen was: "Mais Dinant, ça n'est que deux rues!" :D Maar ja, wie kijkt er nu ook rond in zijn eigen stad?
Ik hoop dat het "fotografisch" ook wat meevalt... En als alles goed loopt hoeft het voor mij zeker niet de laatste SD te zijn die ik organiseer of help organiseren.
A propos, als er iemand wat toeristische tips voor Wallonië wil, kom maar af!

Wim.Vanmaele
18 december 2006, 06:54
Natuurlijk zult ge daar geen spijt van hebben. Wel diegenen die niet meegaan, maar ja, daar kan Stefaan en ik niets aan doen.
PS. Dat bier, dat is onder de organist, Stefaan en mezelf terloops ter orde gekomen wanneer wij in zijne studio in de kerk werden geïnviteerd.
Naast een orgel en een stoel stonden daar ook nog een koelkast, een divan, twee fotostatieven, onze rugzakken. Jean-Luc, ja, zo heet die, wist te vertellen dat er een nieuwe Leffe werd gelanceerd en ...
Deze persoon was zeer aangenaam verrast over onze talenkennis en de effort die we deden en vooral omdat we alles mooi vonden en blijkbaar halsbrekende toeren uithaalden om het schone Dinant te zien. We zijn deze rotarist heel veel verschuldigd. Hij is de spreekwwordelijke sleutel tot twee kernactiviteiten.
Ja Steffan je verslag gelezen. Alles goed en we zien elkaar nog wel.

beaumkr
18 december 2006, 07:57
Och, 't is met veel plezier gedaan! 't Grappige vond ik wel het commentaar van een paar inwoners, toen ik vertelde dat ik een stadswandeling aan 't uitstippelen was: "Mais Dinant, ça n'est que deux rues!" :D Maar ja, wie kijkt er nu ook rond in zijn eigen stad?
Ik hoop dat het "fotografisch" ook wat meevalt... En als alles goed loopt hoeft het voor mij zeker niet de laatste SD te zijn die ik organiseer of help organiseren.
A propos, als er iemand wat toeristische tips voor Wallonië wil, kom maar af!

Dat is dan ook de origine van een heel nieuw 'reisconcept'.
Enkele maanden geleden heeft Douglas De Coninck (denk ik) voor Humo even zijn huis in Antwerpen verlaten om de trein naar Zaventem te nemen, een vliegtuig te bekijken en met de bus terug te keren naar Antwerpen om daar een 3-tal dagen de toerist uit te hangen, incluis gebrekkig Engels :).
Hij heeft voorbijgangers staan smeken om met hem mee te rijden in het toeristentrammetje dat hij zijn hele leven dagelijks passeerde zonder er naar om te kijken, toen hij er wel in wou was er te weinig volk om de rit rendabel te maken.

Eigenlijk was dat een heel grappig en zelfs interessant artikel over wat voor moois je allemaal voorbijloopt zonder het te beseffen.
(OK, geheel naast de kwestie, maar ik vond het wel nog ergens aansluiten bij de interesse van de gemiddelde fotograaf)

vanslycken
18 december 2006, 10:13
Die reportage heb ik ook gelezen, zéér interessant (al dacht ik dat het Jan Hertogs was?).

Een goeie tip voor een zondag als je niks te doen hebt: ongetwijfeld vind je in je buurt ergens van die zeshoekige bordjes van een autoroute... volg die eens (desnoods gedeeltelijk)! Meestal zijn 't routes van rond de 100km, en je komt op plaatsen niet zo ver van je huis die je nog nooit gezien hebt, wegen die je anders nooit volgt.

pdeco
18 december 2006, 20:56
Heren
Ik sta verbaast van de (semi) professionele aanpak die jullie aan de dag leggen om dit allemaal te organiseren. Van mij mogen jullie gerust ook eens een Karmeliet proeven.
Tot dan

Patrick

Krims@nline
18 december 2006, 21:01
Hoi,

Stefaan, als ik dat hier allemaal lees, gaat het een lollige dag worden ... Sta te poppelen :G

En Purlut, beterschap ...

Greetz!

vanslycken
19 december 2006, 00:10
tja, 1) zolang mijn vriendin in Siberië zit zoek ik een bezigheid op zondag waarbij géén andere vrouwen betrokken zijn :D ... Een dagje Walenland is één van mijn favoriete bezigheden... en 2) ik heb liefst dat iedereen achteraf tevreden is, ik hou zelf ook niet van half in elkaar gestoken dagjes die uiteindelijk voor iedereen op een teleurstelling uitdraaien. En 3) purlut aka Wim, alleszins al bedankt voor de hulp, dat je met een babbeltje verder geraakt dan met arrogantie of geld wist ik ook al langer, maar dat is nu nog maar eens bewezen.
Wim had gelukkig het idee om de kerk van Dinant binnen te gaan om 10h (om 11h is 't daar mis)... Ik zou daar eerder achteraf eens gaan kijken zijn, maar Wims idee was: "vóór de mis is daar zeker volk aanwezig". En inderdaad, sindsdien is de "noblesse" van Dinant toch een beetje bezig met onze SD :D
Deze zondag ben ik nog met een paar lastige vragen de VVV (SI in 't Frans) binnengetrokken, de leuke dame die daar van dienst was heeft me goed geholpen, maar mijn vragen waren nogal lastig... Ik zei tegen haar: "jamaar, ik ken die groep een beetje, al die lastige vragen die ik nu aan u stel stellen zij aan mij ook :D:D" - nog maar simpel 't volgende: omtrent de Rocher Bayard (een rots) is het Ardennenoffensief van de Duitsers tot stilstand gekomen. Maar van welke kant kwamen ze dan? (Enfin, dat soort dingen houdt me bezig).

Ik hoop echt dat het weer de stadswandeling toelaat, want er zijn zoveel sporen uit de geschiedenis, dat het zonde zou zijn om die te laten liggen. Het voordeel (en tevens nadeel?) aan de Walen is dat ze nogal nonchalant zijn... zo is er bvb in de buurt van een kerkje een muurschildering (reclame voor Sunlight zeep) die in de jaren '30 geschilderd is (de kerk lag toen nog plat sedert 14-18); De kerk is inmiddels opnieuw opgebouwd maar die reclame is nog steeds te zien op de muur. En op een muur van de gevangenis staat nog een geschilderde melding "Speed Limit Strictly Imposed", dat hebben de Amerikanen er in '45 geschilderd! Schitterend vind ik dat.

Hoedanook, ik voorzie zoveel mogelijk uitleg in de "syllabus" :) - Net zoals ik mijn weekendjes (al of niet zonder mijn geliefde) ettelijke keren beleef (voorbereiding, planning, boeking, er zijn, foto's maken, foto's bewerken, afgedrukte foto's ontvangen, ze inplakken, en de familie ermee vervelen :)) amuseer ik me ook erg met het organiseren van deze dag.

Eén tip trouwens: drink 's middags niet te veel trappist (en zeker geen Rochefort 10) of je bent uitgeteld tegen dat je aan de grot bent. Ik spreek uit ervaring :D

(edit: de hoeveelheid smileys in een post van mij is meestal recht evenredig aan het promillage alcohol in mijn bloed merk ik :) Gelukkig gaat dat nièt op voor het aantal spel- en dt-fouten! :D - Kunnen ze trouwens zo geen software ontwerpen voor PC en GSM die verhindert dat je berichtjes of posts verstuurt als je teveel gedronken hebt? Selectiecriteria kunnen zijn: het aantal keer dat je een woord opnieuw moet typen - het aantal keer dat je heel de boel wist en herbegint - de tijd tussen twee opeenvolgende letters die je intikt - en: het aantal letters dat je per keer instampt met één vinger :D)

Xarder
19 december 2006, 01:10
Er ligt ontzettend veel historie in dat kleine stadje :). Ik ben er 3x geweest en nog steeds boeit dat stadje me. De kerk heb ik nooit van binnen gezien. Wat ikzelf een vreselijk mooi uitzicht vind is vanaf de Citadel richting de brug. Ik heb er echt zin in maar ja ... De komende 2 weken zijn van invloed ...

Gr. X.

Wim.Vanmaele
19 december 2006, 02:57
Euh, eer we het vergeten, dit wordt fotografisch naar ik meen, één der boeienste maar zeker moeilijkste SD.
Hier zal kennis van compo en lensgebruik zeker van pas komen.
Zo heb je een hoge, heel hoge kerk, maar wel smal ...
Zo heb je schitterende details, maar op enkele meter afstand
Zo heb je ruimltes die door de kunstverlichting knal-geel-ornje zijn, maar in feite een fenomenaal kleurenpallet hebben ...
Ja, een uitdaging
Voor de try-out had ik 15kg mee en ik heb alle lenzen minsten 3x gebruikt. Door het slechte weer is de tele minder aangewend, doch dat kwam wel door het slechte weer, anders zou die zeker nodig geweest zijn.
PS. Houdt rekening dat het in de grot zo'n 15° is en dat is door de luchtvochtigheid snikkend heet. Dus, probeer daar een dun jasje te gebruiken of je verlaat de grot in een te kleine, niet klimatiseerbare sauna

Jawel, ik slaap nog niet. Ik kan gewoon niet.

Wim.Vanmaele
19 december 2006, 20:02
sh*t, sh*t, sh*t
vandaag bezoek aan AZ. Eén en al hoop ellende ...

hier een schets van mijn sleutelbeen. Sorry, 't is een schets en ik heb echt geen zin daar een kunstwerk van te maken

http://i11.tinypic.com/2n07vb8.jpg

Slecht, heel slecht nieuws en het huilen staat me echt dichter dan het lachen.
Zeker nog 8 weken reken eer ik sleutelbeen kan en mag belasten.
Vandaag wel de demobilizering van arm afgenomen. Oef.
Sleutelbeen is in 4, misschien 5 stukken. Dicht bij de kop is hij dwars door gesleten tot ongeveer halfweg. Daar zit dan nog een stuk afgebroken boven, ... Je kan het vergelijken met een stuk triplex dat je doorbreekt. Men wou niet opereren omdat er weinig echt goed te opereren valt ...
Dus, 14 januari ??? ik krijg de krop in de keel. Ik was echt gebrand op de grot ...
Nu, vermoedelijk ga ik wel mee, maar ik vrees dat het zonder toestel en statief zal zijn...

Xarder
19 december 2006, 20:10
Purlut, ik weet zeker dat er mensen zullen zijn en als ik er zelf bij ben ik al zeker, die voor jou dat statief en toestel willen dragen en neerzetten. Eens het staat kun je met je goede arm instellen en afdrukken met een afstandsbediening als het je rechter sleutelbeen is :).

Gr. X.

Ludo
19 december 2006, 20:20
Purlut,
We kunnen alleen maar duimen :G :G voor een snelle genezing, gezien de mooie voorstelling van de pijnlijke plek, vind ik het een wonder als je meekan op deze SD. Indien nodig wil ik wel je fototoestel dragen hoor ;) .

Vandeslycken,
Goed bezig :G :G , dit kan alleen maar slagen, wou dat het dit weekend al 14/1 was :D

vanslycken
19 december 2006, 23:18
We hebben ons camionetje door de dikke soep geloodst (zichtbaarheid 50m) om een werk van barmhartigheid te gaan doen, met name onze onfortuinlijke kameraad met een bezoekje te vereren...
Zeer pijnlijke zaken... en een rugzak dragen zal niet mogelijk zijn... Maar we hebben het eens bekeken, en als we een vrijwilliger of drie hebben die elk nog een kilo of vijf gerief willen dragen, dan kan bijna alles mee :)
't Was plezant, mevrouw purlut was blijkbaar toch een beetje blij dat manlief nu niet zo vaak en zo ver meer kon gaan lopen? :)
Prachtige foto's gezien, nog wat ideeën uitgewisseld voor de SD... We hebben wel gemeen dat we graag alles grondig voorbereid hebben, en we proberen met alles rekening te houden. (Zo had Wim tijdens onze verkenningstocht begin december gewone schoenen aan i.p.v. de aangeraden wandelbottinnes, omdat hij wou proberen of het ook doenbaar was voor mensen die geen wandelschoenen meehadden - ik denk dat hij zich dat wel wat bekloeg toen we die plensbui op onze nek kregen... en de plassen in Dinant kunnen diep zijn!)

't Zal inderdaad een uitdaging worden op fotografisch gebied... Hopelijk valt het weer wat mee, maar we hebben gelukkig alternatieven. Zoals Wim ook zei: praktisch elke lens valt te gebruiken...

Ik bezorg de deelnemers zo snel mogelijk de details, mogelijk dit weekend nog.
Hou er rekening mee dat ik de eerste week van januari niet in het land ben (ik zit te Hannover, zonder internetverbinding). Tijdens die periode neemt Wim (purlut dus) de "administratie" waar.

Wim, nogmaals: courage, en de rest: wees er maar zeker van dat het in orde komt!

Krims@nline
20 december 2006, 06:55
Wim (aka Purlut), ...

als je dien rugzak ni te zwaar belaad, ben ik ook wel bereid om dien mee te sleuren ... ;) en een statiefke meer of minder zal't ook ni maken. Als jij dan voor de ogen en de draadonstpanner (afstandbediening) zorgt ... dan kan er mischien een toeristische bruchure voor Dinant uit volgen ...

Greetz! en hopelijk tot de 14e

beaumkr
20 december 2006, 07:46
Aangezien ik geen statief/lenzenarsenaal/.. heb om mee te slepen zal ik hoogstwaarschijnlijk de lichtst beladen deelnemer zijn. Dus als je ruimte kan laten voor 1 D50 en 1 kleine prime in je rugzak sleep ik de hele handel wel voor je. (en zonder die ruimte geld het aanbod ook nog, een kleine extra tas is ook niet zoveel meer). Indien je geen afstandsbediening hebt, ik heb zo'n universeel onding dat mss wel voor jouw toestel ook werkt, pm me als ik het mee moet nemen).

En in de tussentijd wens ik je een zo goed mogelijke revalidatie toe...

Wim.Vanmaele
20 december 2006, 13:27
Juist uit bed. :clown:
thx aan allen en Stefaan, ik had veel zeer, maar je bezoek en het gekeuvel voor de PC en het scherm deed me echt goed :eek: . Eens een andere babbel dan steeds te moeten zeggen dat ik ben omver gereden en ... :mad:
Het doet plezier te zien dat iedereen wil helpen ... :love: Nu, als mede-hulporganisator zal er weer niet al teveel kunnen gefotografeerd worden (spreek uit ervaring) en vooral nu gezien vaak kleine ruimtes, we echt geleid bezoek zullen hebben. Dus de gidsen (Stefaan, ik en ekele Dinantezen) zullen handen vol hebben. :bom:
Stefaan bezorgt me een klad-handleiding, die ik dan nog aanvul en ten gepaste tijde wordt die hier geplaatst.
Volgende dingen zijn nagenoeg echt vereist wil je echt de uitdaging aangaan wat fotografie betreft.
1) Een fototoestel
2) Geheugenkaartjes. Probeer liefst geen gebruik te maken van een draagbare HD-drive. Dit is wel handig, maar niet onder de omstandigheden buiten in de winter en op heel vochtige plaatsen.
3) Fototoestelaccu en reserve-accu's max opgeladen. Accu's in koude temperaturen presteren immers heel wat minder
4) Een statief zal echt wel nodig zijn. In de winter is het licht zwak en dan gaan we nog in donkere plaatsen. Probeer er anders één te lenen indien je er geen hebt.
5) Flitser is best bruikbaar en dus ook reserve batterijen
6) Lenzen van groothoek tot tele
7) Veel goede humor en massa's leute (speciaal voor Stefaan en mezelf)

8) Voor de grot stelde ik Stefaan het volgende voor: Twee wagens aan de grot waar we onze dikke winterjassen kwijt kunnen. Neem voor de grot liefst geen grote rugzak mee, en als het kan een fotojasje waar je enkele lenzen in kwijt kan. Voor de grot stel ik nog wel enkele spelregels op.

9) Aub, probeer ook beelden te bezorgen voor een SD-album. Je zal er geen spijt van hebben. Het kost je enkel een postzegel, een CD en een postenveloppe en vooral, goede wil.

10) Volgen van gedragscode en gedragsethiek. We zijn erin geslaagd om ook hier weer enkele echte efforkes te versieren van mensen die verantwwordelijk zijn in Dinant. In de kerk komen we op plaatsen waar normaal niemand mag, krijgen we dingen te zien die enkel voor die dag uit geheimzinnige kasten worden gehaald. Dit respecteren we en we proberen op dat ogenblik dan ook geen grenzen te verleggen.
Voor de grot is er een heel speciaal efforke gedaan en dat moeten we koesteren.
Doel van dit alles is, dat Stefaan gelukkig man is, dat deelnemers gelukkige mannen/vrouwen zijn en dat de meewerkende, eerder lijdende voorwerpen uit Dinant een positief, leuk gevoel eraan over houden. "Ha, les flamands-BD"
Die Dinantezen krijgen ook de CD.
Uiteindelijk proberen Stefaan en ik op die wijze, deuren, poorten te openen in Namen voor een hopelijk volgende SD.
:G

vanslycken
20 december 2006, 16:20
't Was plezant, inderdaad.

Dienstmededeling: ik ben niet in het land tussen donderdag 4 en vrijdag 12 januari. Ik ben dan wel bereikbaar op mijn GSM (nummer vinden jullie tegen dan in ons "draaiboek"), maar het is handiger om via Wim (purlut) last minute wijzigingen door te geven.

Als er nog iemand bij wil op het laaste moment, valt nog wel iets te regelen. De reden van mijn "inschrijvingsstop" was vooral - in het begin - om te weten in hoeveel ik de groep moest opdelen, en ook om een idee te krijgen i.v.m. voorzieningen voor het eten. Aangezien we nu toch heel de tijd in groep blijven, kunnen er desnoods nog last-minute-beslissers bij, zij het dat ik niet kan garanderen dat die dan ook avondeten zullen kunnen krijgen. Maar: restaurants genoeg in Dinant, dus voor wie liever zelf iets gaat zoeken, geen probleem! (En mosselen! Mosselen! "Daar moet ge voor naar Dinant komen, om mosselen te eten", zei een niet nader te noemen uitgeweken Bruggeling mij op onze verkenning :D)

Wim.Vanmaele
20 december 2006, 20:17
die persoon kwam niet uit Brugge, maar omgeving daarvan, Zwiengenezele :D

zimbru
21 december 2006, 08:35
Pas aangemeld als lid -beter laat dan nooit- Kan ik nog mee naar de SD in Dinant?

vanslycken
21 december 2006, 10:18
geen probleem, laat me even weten (hier of via pm) of je met eigen vervoer komt of met iemand meerijdt, en of je ook avondeten wil (wij proberen een groepsmenu te reserveren in een leuk restaurant), en of je geïnteresseerd bent in een CD met de foto's van de andere deelnemers, voorwaarde is dan wel dat je zelf ook foto's deelt natuurlijk. Die CD gaat enkel naar de deelnemers van de SD die zelf ook foto's gedeeld hebben, en jij kiest natuurlijk wat je deelt.

Wij hebben ook aan de Dinantezen beloofd dat ze foto's mogen gebruiken die door onze groep genomen zijn; ze mogen die mits naamvermelding in hun publicaties gebruiken. Diegenen die foto's aanleveren voor de CD moeten dan meteen ook maar laten weten of we ze mogen bezorgen aan de mensen van de kerk en de grot. Details over die CD krijg je bij purlut.

Sam Jae
21 december 2006, 11:02
Ik zal mijn inschrijving moeten annuleren wegens andere verplichtingen:( . Dus ook dat carpool-plekje komt terug vrij

Greetz

vanslycken
21 december 2006, 21:35
Jammer maar helaas... volgende keer meer geluk!

Ik zal mijn inschrijving moeten annuleren wegens andere verplichtingen:( . Dus ook dat carpool-plekje komt terug vrij

Greetz

Wim.Vanmaele
23 december 2006, 08:10
Volgende week vanaf dinsdag, wordt deze thread in tweeën gesplitst. De huidige als chit-chat maar onder SD-shooting, een nieuwe met alle info, links, tips, albums, ... oonder de account SD-Dinant.
Dan zal ook een definitieve pdf klaar zijn voor download.
Gelieve alle PM voor de SD te sturen naar die account SD-Dinant dan ben je zeker dan Stefaan en/of ik het gezien en gelezen hebben.
Nu ga ik in PC-ontwenning.

Wim

rsgvv
23 december 2006, 12:25
Is er ook al een speciale account voor aangemaakt op BD:p

vanslycken
23 december 2006, 18:03
Was voorstel van Wim, zeer goed bekeken aangezien ik begin januari in het buitenland zit!

vanslycken
27 december 2006, 22:28
Wim heeft de pdf met de informatie (alsook mijn wandelingen die afhankelijk van de tijd en het weer al of niet gaan doorgaan) online gezet, zie de andere thread voor de link.

Ik dank Wim voor al het werk!

Voor het restaurant wordt nog gezocht... maar alles komt in orde.
Zoals reeds gezegd ben ik het grootste deel van januari afwezig, dus:

CONTACTEER VANAF NU SD-Dinant via PM over deze SD. Zowel Wim als ikzelf kunnen dan reageren.

Gezien de huidige opzet van de SD kunnen wij nog last-minute inschrijvingen ontvangen, zolang er geen 20 man meer bijkomt...

En: moest er bij iemand echt de microbe gaan bijten om Wallonië verder te gaan bezoeken, of als er mensen zijn die echt in de details over Dinant geïnteresseerd zijn: ik heb hier nog heel wat documentatie liggen. Contacteer me gerust. Maar de pdf is al meer dan uitgebreid.

Ik ben zelf een grote Wallonië-fanaat, en ik hoop dat dat aanstekelijk werkt :)
En die Franstaligheid is niet echt een bezwaar, zoals je kan zien uit dit mailtje van Sonia van de toeristische dienst van Dinant:

"Hallo Stefaan,
Ik probeer mijn Nederlands te oefenen.
Ik zend vandaag, per post, de documentatie die ik je had beloofd.
Tot ziens

sonia "

:D

vanslycken
27 december 2006, 22:49
Er is een nieuwe thread gestart over deze SD:

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?p=1230448#p1230448

Dit is de "dienstmededelingenthread" over de SD, er staat een link naar de pdf waar ik over sprak, en evnetuele wijzigingen worden ook langs daar aangegeven. De "chit chat" over deze SD houden we binnen deze thread.

mvg,
Stefaan.

beaumkr
28 december 2006, 11:49
Er wordt blijkbaar echt op gehamerd om een statief mee te nemen. Jammer genoeg bezit ik geen statief en hoop ik op iemand die er 2 kan meenemen en me het tweede kan uitlenen. Ik stel geen hoge eisen (alles beter dan geen veronderstel ik :)).

En anders zal ik mijn ochtendlijke koppen straffe koffie maar laten :p

Wim.Vanmaele
28 december 2006, 13:04
Je kan altijd proberen uit de hand te fotograferen, maar dan hoge iso, veel, veel ruis.
Gebruik van flitser in kerk zal geen oplossing bieden
Nu, als je hier effen een oproepke doet, zal dat wel lukken hoor.
Ik kan zo'n klein handstatief meebrengen. Ik heb nog een heel oud statief, ik ga eens kijken of ik beiden aan elkaar kan fixen totdat je iets stabiels hebt. Indien ja, laat ik het nog eens weten.

vanslycken
28 december 2006, 16:41
ge moogt mijn reserveke gebruiken, 't is wel een erg licht (meer voor compact), dus ik raad je wel aan om het steeds aan één been vast te houden.

Zonder dank :D

pdeco
28 december 2006, 20:26
Ik heb ook nog ergens een oude Velbon staan. Ik zal hem meebrengen. Eentje teveel is veel beter dan eentje te weinig.

Patrick, de vegetariër (met een uitroepteken) ;)

Wim.Vanmaele
28 december 2006, 21:04
Dit is nu eens weer op en top oud-BD :G :G :G :G :G zoals ik het altijd kende en hoop te blijven kennen.

Rogier
28 december 2006, 22:37
Deelnemerslijst (als je naam hier nog niet opstaat, nog eens bevestigen via pm aub):
21-Vanbuggenhout Hugo
22-Krims@nline
23-TBoeve
24-mevr. TBoeve
25-Spanjaart
26-Sloefke
27-Beaumkr
28-rsgvv
29-Luckyluke
30-eefke
31-zimbru

Ik wou even onder de aandacht brengen ik ben met de rsgvv die rood is gemakeerd. Dus dan weten jullie dat:D
het klinkt misschienraar maar toch is het zo.

rsgvv -> Rogier (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?p=1231741)

Xarder
28 december 2006, 23:02
En hier valt er 1-tje definitief af :(. Morgen verhuizen, een gedeelte althans dus ik heb mijn tijd hard nodig om alles een beetje op orde te krijgen.
Dinant staat al heel lang op mijn verlanglijstje maar ja ... Ik kan nu eenmaal niet alles hebben ;).

Gr. X.

Edit: gezien het tijdstip vandaag dus :clown:

beaumkr
29 december 2006, 07:04
dankudankudanku aan allen die reeds een statief hebben aangeboden.
Ik beloof een trappist naar keuze ter beloning aan degene wiens statief ik gebruik...
(en aan de organisatoren voor het puike werk tot nu toe, ik heb gisteren een deeltje van de PDF kunnen lezen en heb weer heel wat bijgeleerd :G )

SD-Dinant
29 december 2006, 14:45
Bijna iedereen doet mee met het maken van een CD
Volgende personen hebben nog geen toestemming gegeven:
- Zunoel
- Beaumkr
- Cahor
- Jepe
- linda16093
- Ludo
- roadrunner
- Roland Cuypers
Mogen we deze personen vragen toch mee te doen met de SD-CD ? Spijt zullen jullie er zeker niet van hebben

Stefaan & Purlut

vanslycken
29 december 2006, 17:41
Misschien belangrijk om op te merken dat wij deze CD ook bezorgen aan de mensen van de kerk en de grot en mogelijk de toeristische dienst van Dinant. Als je nièt wil dat zij jouw foto's mogen gebruiken (uiteraard met copyright en naamsvermelding!), laat het dan ook even weten.

Ik veronderstel dat de meesten hier het een eer zouden vinden als hun foto's in wijdverspreide publicaties gebruikt zouden worden.

Gelieve niet te beginnen over "dan moet ik er geld voor hebben"... 't Is ja of neen.

Ter info: blijkbaar heeft de provincie Namen een fotograaf in dienst die op verzoek van de toeristische diensten foto's komt nemen... nice job if you can get it?

Wim.Vanmaele
29 december 2006, 18:10
Enkele wel belangrijke opmerkingen.
1) Je kan foto's ter beschikking stellen voor globalizering op een CD
2) Je bent niet verplicht een CD te ontvangen, maar wie een CD wil moet wel foto's bezorgen.
3) De CD wordt niet verkocht. Indien je wil kan je die kopiëren. Diegen die de foto's op RW-schijf bezorgen, krijgen het album op diezelfde RW terug.
Er wordt enkel voor verzending en eventueel de kostprijs van een CD
4) de aanleveringstijd kan besproken worden, maar ik dacht eind februarie een haalbare kaart.

Dus, zie maar.

nete
29 december 2006, 18:23
Ter info: voor deze en toekomstige SD's waar er een CD gemaakt wordt: elke deelnemer die een breedband internetaansluiting heeft en Skype installeert, kan de foto's doorsturen naar een andere Skype gebruiker en hoeft dan geen CD te branden en die via de post te versturen.
Je zipt de foto's naar een ZIP bestand, gewoon eenvoudiger te verzenden, en je stuurt het bestand door. Dat bestand mag zo grrot zijn als je wil, alleen de duurtijd van verzenden neemt toe met de grootte.
Onlangs nog een pakket foto's (63 MB) op die manier verzonden van Lochristi naar Sint-Niklaas, op een halfuurtje was de klus geklaard. En het kost niks...

Vreemd dat vrijwel overal messenger op een PC staat, en dat Skype nog relatief weinig bekend is.

Ik bedoel hier uiteraard het aanleveren van de foto's voor de SD CD, niet het eindresultaat, dat hoort uiteraard wel thuis op een CD.

Wim.Vanmaele
29 december 2006, 19:35
nete :G :G :G
Ja, ik heb skype en gebruik dat dagelijks, dus, iedereen kan zijn foto's op die manier naar mij doorsturen ....

Ben te vinden als Wim Vanmaele wonende te Buggenhout ...

CaHoR
31 december 2006, 00:40
Kan toch ook gewoon via MSN?
In elk geval ben ik ook op Skype te vinden onder: Rulan Kurek

Groeten, Cahor

seppuku
31 december 2006, 11:53
Ter info: voor deze en toekomstige SD's waar er een CD gemaakt wordt: elke deelnemer die een breedband internetaansluiting heeft en Skype installeert, kan de foto's doorsturen naar een andere Skype gebruiker en hoeft dan geen CD te branden en die via de post te versturen.YouSendIt is ook een mogelijkheid.

seppuku.

-ƒƒ-
8 januari 2007, 19:25
Spijtig dat ik deze thread te laat zie, ik had wel willen komen.
Ik verwacht oa foto's van (of eventueel vanop) de Viaduc Charlemagne :cool:

Wim.Vanmaele
8 januari 2007, 20:36
iedereen kan nog mee, maar dan wel nu beslissen ...

-ƒƒ-
8 januari 2007, 22:25
De volgende dag begint mijn examenreeks, het zal dus voor een andere keer zijn. Misschien bij Lightyears SD in Lissewege/Damme

Luckyluke
8 januari 2007, 22:53
De volgende dag begint mijn examenreeks, het zal dus voor een andere keer zijn. Misschien bij Lightyears SD in Lissewege/Damme

Mijn tentamens ook, maar daardoor heb ik me nog nooit laten tegenhouden :clown:. Is misschien te zien aan m'n studiepunten :green:

Wim.Vanmaele
9 januari 2007, 07:36
De weergoden blijken ons gunstig gezind te worden.
Nog mee eikes naar d'arme Klaeren:

http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=hetweer&p_cat=weerwaarneming&pOWC=15m&pLocationId=55000

:G :D :clown:

linda16093
9 januari 2007, 08:22
De weergoden blijken ons gunstig gezind te worden.
Nog mee eikes naar d'arme Klaeren:

http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=hetweer&p_cat=weerwaarneming&pOWC=15m&pLocationId=55000

:G :D :clown:

Straf van hln zelfs op het kmi en de bdb (bodemkundige dienst België) zijn er nog geen voorspellingen voor zondag:rolleyes:

-ƒƒ-
9 januari 2007, 17:17
Accuweather (http://wwwa.accuweather.com/world-forecast2.asp?partner=accuweather&traveler=0&locCode=EUR|BE|BE008|DINANT&metric=1) geeft ook goed weer aan. Die site geeft ook voorspellingen van elke plaats ter wereld, maar dan 15 dagen vooruit en zeer gedetailleerd, en klopt meestal ook.
Jullie gaan het zeker goed hebben :)

Krims@nline
10 januari 2007, 08:59
Accuweather (http://wwwa.accuweather.com/world-forecast2.asp?partner=accuweather&traveler=0&locCode=EUR%7CBE%7CBE008%7CDINANT&metric=1) geeft ook goed weer aan. Die site geeft ook voorspellingen van elke plaats ter wereld, maar dan 15 dagen vooruit en zeer gedetailleerd, en klopt meestal ook.
Jullie gaan het zeker goed hebben :)

Volgens KMI, voor zondag zwaarbewolkt met kans op regen. Volgens Accuweather goed weer (een zonneke en een wolkske), wie gaat er juist zijn ?? wel straf dat de zon volgens HLN vroeger opkomt dan volgens Accuweather :confused:. Ik neem in ieder geval ne paraplu mee, en ne regenjas.

Wim.Vanmaele
10 januari 2007, 12:46
neem vooral je fototoestel mee .

linda16093
10 januari 2007, 15:47
neem vooral je fototoestel mee .

en een goed humeur om de regen weg te lachen:D :clown:

SD-Dinant
11 januari 2007, 07:29
Leute en plezier is wel het handelsmerk voor SD door BD

Allen, het wordt stilaan tijd naar zondag alle laatste maatregelen te treffen.
Gisterenavond nog eens contact had met Stefaan in DUitsland. De jongen zit hopeloos met de handen in het haar, geen internet, geen PC, geen fotokes ...
Heb ook nog een laatste afsprakenmail naar de mensen in Dinant gestuurd....
En met mezelf. Probleem. Moet verband voor sleutelbeen nog 4 weken dragen en dat belemmert sterk je bewegingsvrijheid. Typen kan alleen met éé hand, ...
Maar, we zetten door.
Gezien de vele draag(moeders) euh, -kandidaten voor mijn materiaal ben ik hier naarstig bezig alle kasten en dozen te onderzoeken. Heb nu al ongevver 35kg staan en ik moet nog aan fotomateriaal beginnen :D :D :D :D
En dat er nu niemand durft achteruit te krabbelen ...
sjuus

Rogier
11 januari 2007, 17:39
Wim gezorgd er gewoon voor dat je klaar bent zondag.
En ik roep iedereen op voor een goed weer dansje:D

Wim.Vanmaele
11 januari 2007, 19:14
yes, yes, yes dat is het en daarvan de oooh al zo lang vergeten klassieke BD-bondgenootschapsgroepamateursfotografenvanBelgiumD igitalopshootingdayuitstapnaardinantop14januari200 7reizendkomiekengezelschap-groepsvanalleaanwezigen-foto

Oef, 't is eruit.
Ik zal die foto met visoog nemen, we zitten immers dicht bij 't water :D

Euh, vergeet niet nog eens de pdf te doorlopen. ...

vanslycken
12 januari 2007, 17:21
Gisterenavond nog eens contact had met Stefaan in DUitsland. De jongen zit hopeloos met de handen in het haar, geen internet, geen PC, geen fotokes ...

:D Tja ik belde toch maar eens om te horen of er geen "rampen" gebeurd waren... nog 20 man die afhaken of 16 man die nog meewillen... ik heb een klein beetje ervaring met groepsdingen :)
Internetcafé's zijn daar wel, 'k had mijn laptop ook kunnen meenemen maar 'k deed het niet, en ik had mijn sony'tje mee om een paar fotootjes te nemen van het werk.
Maar als je 12 uur per dag werkt (enfin, min één uur voor het middageten) heb je daarna niet veel zin om nog eens achter een pc te kruipen. 'k Zal misschien dadelijk in chit-chat nog iets posten.

Black B@ndit
12 januari 2007, 17:46
Bij het fotograferen in de grot moeten we misschien wat afspraken maken.
Er zullen er zeker bij zijn die willen flitsen, maar dan hebben de anderen die met een lange sluitertijd aan het fotograferen zijn wel een overbelichte foto...

Misschien dat we daarvoor nog een oplossing kunnen vinden tegen zondag;) .

De laatste weerberichten zien er vrij gunstig uit voor zondag:G , hopelijk zijn de voorspellingen juist.

Rogier
12 januari 2007, 19:46
Bij het fotograferen in de grot moeten we misschien wat afspraken maken.
Er zullen er zeker bij zijn die willen flitsen, maar dan hebben de anderen die met een lange sluitertijd aan het fotograferen zijn wel een overbelichte foto...

Misschien dat we daarvoor nog een oplossing kunnen vinden tegen zondag;) .

De laatste weerberichten zien er vrij gunstig uit voor zondag:G , hopelijk zijn de voorspellingen juist.

Gij denkt ook aan alles:D Dat is wel iets om over na te denken.:G

Wim.Vanmaele
12 januari 2007, 20:58
Ja daar hebben we ook aan gedacht hoor, we moeten morgen bij de grot nog enkele dingen duidelijk afspreken hoor.

Luckyluke
13 januari 2007, 10:51
Ik heb een heel klein probleempje... Wegens problemen die ik heb met Fotokonijnenberg heb ik op het moment niet meer dan een 50mm prime. Dit is een prachtige lens, maar voor mij niet echt praktisch als looplens.

Dus mijn vraag: Heeft er iemand een (goedkope) Nikon lens over die ik mag lenen? Het hoeft echt niet meer te zijn dan een 18-55 of 18-70.

Mijn dank is gigantisch :)

Wim.Vanmaele
13 januari 2007, 10:59
Ewel, tussen mijn alreeds 75 kg die wordt meegezeuld zal er wel iets tussen zitten. Als je wil een bigma (50-500) en voor in de grot een macrootje, ...
Anders morgen voor vertrek nog eens duidelijk vragen ...

linda16093
13 januari 2007, 10:59
Ik heb een heel klein probleempje... Wegens problemen die ik heb met Fotokonijnenberg heb ik op het moment niet meer dan een 50mm prime. Dit is een prachtige lens, maar voor mij niet echt praktisch als looplens.

Dus mijn vraag: Heeft er iemand een (goedkope) Nikon lens over die ik mag lenen? Het hoeft echt niet meer te zijn dan een 18-55 of 18-70.

Mijn dank is gigantisch :)
Zal mijn 18-70 voor jouw meebrengen

vanslycken
13 januari 2007, 11:01
Ewel, tussen mijn alreeds 75 kg die wordt meegezeuld zal er wel iets tussen zitten. Als je wil een bigma (50-500) en voor in de grot een macrootje, ...
Anders morgen voor vertrek nog eens duidelijk vragen ...

Wim, mijne remorque kan wel maar 300kg dragen hé! Laat dan toch tenminste één van die zware statieven thuis, waarvoor heb je er in godsnaam acht nodig?

Luckyluke
13 januari 2007, 11:19
Zal mijn 18-70 voor jouw meebrengen

Dankjewel!!! :love:

Wim.Vanmaele
13 januari 2007, 11:41
Allen,
we naderen stilaan de start van de SD.
Nog vlug enkele dingen.
1) Wie nog wenst mee te gaan kan nog altijd zijn naam op geven. De bekende last-minute-check-in, maar, er is wel geen korting daarvoor.
2) We vertrekken om stipt 10 uur aan de kerk in Dinant. Probeer daar aub op tijd te zijn.
In Dinant is er wel één-richtingsverkeer en wie zijn wagen parkeert aan de CASINO, moet op min 15 minuten wandelen rekenen.
Er is normaal wel parkeerplaats te vinden in het centrum en dit langs de oever van de Maas. Probeer die zijde aan te houden.
Wie niet op tijd is of ergens de weg niet vind kan ons altijd opbellen op de GSM:
Stefaan: 0495 71 21 14
Purlut: 0496 78 55 98

3) Breng iets lichter mee om aan te doen in de grot. Je zal mogelijkheid hebben om je van je zware jas te ontdoen en veilig op te bergen.

4) Breng wat pasmunt mee om 's middags je drank te kunnen betalen. Dit gaat dan vlotter en gemakkelijker.

5) Voor diegene die niet meegaan, je zal het volgende missen:

"De waterval" in de grot, "La Merveilleuse"

http://i1.tinypic.com/496frmc.jpg

vanslycken
13 januari 2007, 12:13
op het stadsplannetje in de pdf vind je aanduidingen waar de parkings zijn. Op de Place d'armes (bij de casino) is veel plaats maar 't is dus zeker een kwartier fiks doorstappen tot aan de kerk.

Nogmaals over de routes: Als je de afrit Achène neemt heb je direct een aanduiding "Dinant". Dit is de "gewone" toegangsweg, die komt via de Rue St-Jaques uit op het plein waar de fontein met de saxofoon staat. Bij de laatste verkenning waren ze daar aan 't werken; je kon op het plein enkel naar rechts (daar heb je al een kleine parking, Place des Chasseurs Ardennais), voorbij dit plein moet je naar links (er staat een pijl "centre"). Je kan je dan parkeren aan de maaskant (trouwens dicht tegen het restaurant waar we 's avonds gaan eten).

Een alternatieve route kan je volgen als je niet de eerste afrit neemt maar de aanduidingen voor het zwaar vervoer volgt. Deze weg is iets langer (maar ook breder), je rijdt dan wel erg spectaculair Dinant binnen doorheen de Rocher Bayard. Probeer dan wel zo ver mogelijk verder te rijden (je rijdt door de winkelstraat) want als je je direct op een parking zet sta je nog vrij ver van de kerk.

Bij vragen of problemen ben ik morgenvroeg al vanaf een uur of 7 bereikbaar.

Rogier
13 januari 2007, 13:20
http://www.horepa.nl/images_index_keuken_apparatuur_horeca/rugzak/Jacobs-3333.jpg
kan niet iemand zo'n rugzak meenemen.:D
-----------------------------------------------

19 liter voor het veel vuldig uitschenken.
Gelijk als RP1000, maar met 19 Liter Drank tank

RP1000/19 € 658,00

Met druk toebehoren als RP1002

RP1002/19

goedkoop he:clown:

http://www.horepa.nl/rugzak_drank_tap_mobiel_mobiele.htm nog meer leuke rugzakken.

CaHoR
13 januari 2007, 13:29
Purlut, ik neem mijn trekkersrugzak mee, en vermits ik toch niet veel heb om mee te nemen, mag je er gerust wat insteken.
Maar euhm, 75 kilo...? Tent, rantsoen, slaapzak, kookvuur,....? Nee serieus... ik zit misschien aan 4 kilo, heb nou niet veel lenzen etc.... maar 75 kilo??
In elk geval, hiermee bied ik je mijn diensten aan.

Groeten, Cahor (die zich mentaal begint voor te bereiden)

Wim.Vanmaele
13 januari 2007, 15:48
Ik heb nog een Congolese draagstoel hier op zolder. Nu Stefaan z'n remorque meedoet zal ik dat spul ook maar meenemen.
Nu nog 3 andere vrijwilligers naast CaHor en ik moet zelfs niet meer lopen :clown: :p :D :love:

Krims@nline
13 januari 2007, 18:17
Matriaal gecontroleerd, geheugenkaartjes gewist, ... ben d'r klaar voor. Nu enkel het weer nog. Hopelijk blijft het over en dan is het al goed?

Wim.Vanmaele
13 januari 2007, 18:41
Ze geven zonnig (?) maar heel zeker droog.
Heb juist contact gehad met onze vrienden ter plekke. Ze verwachten ons met open armen en lege geheugenkaartjes ...
Vergeet ook jullie picknic niet voor 's middags ...

Krims@nline
13 januari 2007, 19:55
Ze geven zonnig (?) maar heel zeker droog.
Heb juist contact gehad met onze vrienden ter plekke. Ze verwachten ons met open armen en lege geheugenkaartjes ...
Vergeet ook jullie picknic niet voor 's middags ...

****terend! (dien sensuur toch !) In ieder geval aan de organisatie (Stefaan en Wim) reeds een pluim ... :G

Euh Wim (Purlut) jij hebt per toeval tussen die 75 Kg materiaal en die 8 statieven toch nergens een staiefhoofdje op overschot (bolhoofd). Ik heb hier wel een monopod, is handig maar een balhoofd mis ik nog.

Groetjes en tot morgen

Ps. Eefke morgen 8u15 afrit zes, zoals afgesproken

Eefke
13 januari 2007, 19:57
****terend! In ieder geval aan de organisatie reeds een pluim ... :G

Euh Wim (Purlut) jij hebt per toeval tussen die 75 Kg materiaal en die 8 statieven toch nergens een staiefhoofdje op overschot (bolhoofd). Ik heb hier wel een monopod, is handig maar een balhoofd mis ik nog.

Groetjes en tot morgen

Ps. Eefke morgen 8u15 afrit zes, zoals afgesproken

Komt in orde!! Nogmaals bedankt voor 't carpoolen! :G Tot morgen en groetjes!

Xarder
13 januari 2007, 21:04
Heel veel plezier morgen allemaal :)

Gr. X.

Krims@nline
13 januari 2007, 21:10
Heel veel plezier morgen allemaal :)

Gr. X.

'k zou zeggen de grootste artiesten staan aan wal, of hoe was da ook weer :D

Xarder
13 januari 2007, 21:25
Ik weet niet wie er verder allemaal nog meer niet meegaan :rolleyes:
Hoe dan ook hoe graag ik jullie allemaal ook zie, mijn kinderen zie ik nog net even wat grager ;) en die zijn nu bij mij :)

Gr. X.

Rogier
13 januari 2007, 23:17
Ik weet niet wie er verder allemaal nog meer niet meegaan :rolleyes:
Hoe dan ook hoe graag ik jullie allemaal ook zie, mijn kinderen zie ik nog net even wat grager ;) en die zijn nu bij mij :)

Gr. X.
Eigen bloedverwanten zijn ook erg belangrijk:G

vanslycken
14 januari 2007, 00:25
g*dskl*terij, net in duitsland elke dag om 6h opgestaan en om 23h gaan slapen, deze morgen een beetje uitgeslapen maar de namiddag gewerkt, en dan deze avond nog een feestje gehad met de vriendinnen van mijn liefje, half twee nu en om zeven uur gaat de wekker... hopelijk is die whiskey tegen dan al verteerd, of ik ga mijn zoeker niet "scherp" krijgen.
beaumkr en cahor, morgen om 8h bij mij of aan 't rond punt Duivenhoek hé, en als ik niet opendoe: blijven bellen. We moeten mijn remorque nog aanpikken en voor 't zekerste de porte-bagage nog opzetten voor Wim zijn draagstoel.

Allez, wens ons "bonne merde" voor morgen...

Wim.Vanmaele
14 januari 2007, 05:58
't is hier kalm
HELA HELA OPSTAAN

Ik zit hier 2 uur te wachten :D
Mocht er iemand een balhoofd op overschot hebben ? meebrengen ...

Stefaan ? gevierd bij vriendinnen van je lief ? :D :confused:
How dare you ? Zij in Siberië en jij hier op schok met andere schone deernen ...
Foei, had ons dan toch meegevraagd

Krims@nline
14 januari 2007, 06:24
't is hier kalm
HELA HELA OPSTAAN

Ik zit hier 2 uur te wachten :D
Mocht er iemand een balhoofd op overschot hebben ? meebrengen ...

Stefaan ? gevierd bij vriendinnen van je lief ? :D :confused:
How dare you ? Zij in Siberië en jij hier op schok met andere schone deernen ...
Foei, had ons dan toch meegevraagd

Ben al wakker, al met onze keffer buiten geweest, ... nu nog koffie om zelf wakker te worden ... tot binnen enkele uurtjes :D

vanslycken
14 januari 2007, 06:49
no worries, ik denk dat beaumkr hier net voor mijn deur stopt.

-ƒƒ-
14 januari 2007, 20:42
Jullie hebben dus toch mooi weer gehad, nu de foto's! :D

Black B@ndit
14 januari 2007, 22:39
Het was een heel leuke dag:G , en alles was perfect georganiseerd:G .

Ik zal proberen om morgenavond een album online te krijgen.

seppuku
14 januari 2007, 22:48
SD parfaite !

Nog een keer een vette merci aan Stefaan en Wim (en ook een beetje aan alle deelnemende BD-ers). :G

seppuku.

sloefke
14 januari 2007, 22:50
Die mannen en vrouwen werden toch weer extra in de watten gelegd:clown:
Het was toch alweer een gezellige dag:G
Bedankt en een proficiat aan Stefaan en Purlut voor toch een perfecte inrichting:G :G
http://img404.imageshack.us/img404/1650/sizederiksddinant140120no5.jpg

vanslycken
14 januari 2007, 22:58
ja, vlekkelozer dan dit kan een sd niet verlopen denk ik, waarvoor dank aan iedereen, inclusief Armand Pien die "daarboven" voor ons aan de weerknopjes draait... Mooie (en exclusieve!) foto's, prachtig weer, "sfeerrr is koed hein", goed gegeten, en allemaal blije gezichten. Het smaakt voor mij naar meer (als organisator). En nu vol ongeduld wachten op de CD...

Voor wie vond dat het naar meer smaakte staan in de pdf nog een paar extraatjes, als je er nog eens in de buurt bent kan je de wandeling naar Leffe bvb eens doen, heel leuk bij weer zoals vandaag; vooral die oude stadswallen eens opklauteren... en voor de liefhebbers dus die ruïnes van Bouvignes, maar dat heb ik al vaak genoeg gezegd... Wie nog tips wil moet maar pm'en.

CaHoR
14 januari 2007, 22:59
Ha ook juist thuis Stefaan? :p
Bedankt allebei voor deze prachtige dag, het was echt af!
En dan nu... een welverdiende nachtrust!

Groeten, Cahor

Spanjaart
14 januari 2007, 23:06
Ja, Stefaan en Wim hulde voor de nauwkeurige en doortastende organisatie van deze shootingday.
Ik weet niet wat jullie hebben gedaan om dan ook nog eens te zorgen dat de weergoden voor heel ons gedeelte van West Europa alle goeds in de zin hadden vandaag?

vanslycken
14 januari 2007, 23:09
Wim heeft struisvogeleieren naar de arme klaren gebracht (ik weet niet of men dat in NL ook doet, eieren naar "de nonnekes" brengen om goed weer af te smeken?) en ik ben gewoon nogal eens het zonnetje in huis.

Ook bedankt Rob voor het aangename gezelschap, ik ben blij dat je je niet verveeld hebt!

Rogier
14 januari 2007, 23:16
Iedereen bedankt voor de fijne dag:G .

Maar waar was de eerste album voor 12 uur???

mark w.
14 januari 2007, 23:19
Een dikke proficiat aan de organisatoren van deze werkelijk schitterende SD.
Ik denk dat iedereen ervan genoten heeft maar... wij niet alleen want ook zij genoten ervan...

http://markwijnants.zenfolio.com/img/p674851659-3.jpg

Groeten,

Mark

Rogier
14 januari 2007, 23:20
Ik ga nu te bed toe. En mijn foto's komen nog wel een keer, vast wel via een webalbum en ook op de cd;)

Krims@nline
15 januari 2007, 06:54
Super geslaagde SD, bedankt Stefaan & Wim ... en Armand Pien :G 'k heb hier al een paar schone impressies gezien ... 'k zal straks ook eens beginnen met mijn kaartjes te transfereren. En mijn madam heeft na afloop gezegd "Wat een bende bijeen ... maar allemaal toffe gasten", maar we hebben ons schitterend geamusseerd.

ps. @Bachus1909 die receptjes van die sauzen (vooral die met J...), die kan je mischien es in de vorm gieten van een SD produkt fotografie :D

beaumkr
15 januari 2007, 07:18
Ha ook juist thuis Stefaan? :p
Bedankt allebei voor deze prachtige dag, het was echt af!
En dan nu... een welverdiende nachtrust!

Groeten, Cahor

Pfoeh, jullie hadden nog de fut om op zo'n uur die PC op te starten??
Ik ben direct gaan slapen en zit nu hondsmoe op m'n werk...
Maar ik zou het volgende week zo opnieuw doen (dan spoed'k me wel voor het weekend nog om een statief :)).

merci aan organisatoren en de hele companie, ik ga deze week nog m'n foto's proberen rangschikken en doorgeven...

Krims@nline
15 januari 2007, 08:13
Pfoeh, jullie hadden nog de fut om op zo'n uur die PC op te starten??
Ik ben direct gaan slapen en zit nu hondsmoe op m'n werk...
Maar ik zou het volgende week zo opnieuw doen (dan spoed'k me wel voor het weekend nog om een statief :)).

merci aan organisatoren en de hele companie, ik ga deze week nog m'n foto's proberen rangschikken en doorgeven...

En heb jij ook last van ontwennings verschijnselen ... bij elke toets aandruk op m'n klavier hier heb ik de neiging om m'n histogram te gaan controleren :p

linda16093
15 januari 2007, 08:18
Een dikke pluim voor de organisatie en voor het aangenaam gezelschap van alle deelnemers, ben nog aan het nagenieten:D en nu terug naar de papierwinkel op kantoor:p

zimbru
15 januari 2007, 08:59
Een dikke proficiat :G voor Stefaan & Wim, het was een geslaagde dag.
Het was m'n eerste SD maar hij zal mij zeker bijblijven!
Wat ontwenningsverschijnselen betreft: ben al een uurtje de ontspanknop aan het zoeken maar realiseer me nu pas dat het een computerklavier is :)

Rogier
15 januari 2007, 09:13
Een dikke proficiat :G voor Stefaan & Wim, het was een geslaagde dag.
Het was m'n eerste SD maar hij zal mij zeker bijblijven!
Wat ontwenningsverschijnselen betreft: ben al een uurtje de ontspanknop aan het zoeken maar realiseer me nu pas dat het een computerklavier is :)

Het was ook mijn eerste SD, en zeker niet de laatste. Ik heb in me vorige posten niet zo laten merken, maar ik wil Wim en Stefaan ook erg bedanken voor wat ze voor elkaar kregen. En goede organisatie. En ook de rest allemaal bedankt om er een fijne dag van te maken, en leuk om jullie allemaal ooit ontmoet te hebben. En hopelijke tot nog een SD.
Maar ik ben net uit me bed, nog wel best moe. En ik heb goed geslapen door de fijne onderwerp voor een droom. Maar me handen zijn wel wat geirriteerd, ze zijn niet zo'n intensieve dag gewend.:o Misschien post ik vandaag een fotoke.

Fox
15 januari 2007, 09:21
Stefaan & Wim,
proficiat voor de puike organisatie :G:G:G
Pas om middernacht thuisgekomen, de foto's bekijk ik wel vanavond.
Groetjes
Pierre

Roland Cuypers
15 januari 2007, 10:22
Goeiedag,

Organisatie was dik in orde!
Het weer was dik in orde!
Wim en Stefaan waren dik in orde!
Alle deelnemers waren dik in orde!

Voor herhaling vatbaar, lieft nog eens in Wallonië want daar is het dik in orde!

mvg,

Roland

Wim.Vanmaele
15 januari 2007, 10:32
Voor de thuisblijvers die vinden dat SD toch saai is :D :D :D :D , vooral in de winter...
De BD-groepsfoto, een oude gewoonte weer gewwon gemaakt

http://i10.tinypic.com/42ir3nk.jpg

Bachus1909
15 januari 2007, 10:36
ps. @Bachus1909 die receptjes van die sauzen (vooral die met J...), die kan je mischien es in de vorm gieten van een SD produkt fotografie :D

Hallo,

vooreerst, en dan val ik zeker in herhaling, een dikke proficiat voor de organisatoren, Stefaan en Mark. Zeker voor herhaling vatbaar, en kwestie van nu zekers op tijd inschrijven want de bungalows zijn beperkt. Voor BBQ is er genoeg en "iemand" zal de sausjes wel maken.

PS . Weet niet wat ge bedoeld met uw "vooral die met J..." :D :D :D
Een uitgebreid "foto"verslag zal volgen en het recept zal online
worden gezet. En zoals altijd, afwezige hadden ongelijk.

roadrunner
15 januari 2007, 11:12
Puike organistatie,veel foto's genomen,gelachen en gebabbeld....Kort gezegd,ik heb me echt goed geamuseerd! :G

Ludo
15 januari 2007, 11:19
En zoals altijd, afwezige hadden ongelijk.

De nagel op de kop :G
Bedankt Stefaan, bedankt Purlut (Wim) :G :G :G en natuurlijk ook alle BD-genoten die hebben rondgezworven in het mooie stadje ne dikke merci. ;)

Rogier
15 januari 2007, 13:12
Ik heb het zo goed mogelijke proberen te doen, met een gewone optsche muis. Dus het is niet altijd helemaal goed gedaan. Maar nog wel duidelijke hoop ik.
Kunnen jullie me vertellen wie welke nummertje is, zo weet ik straks jullie namen als ik jullie weer een keer op een SD ontmoet. En als ik een foto van jullie heb gemaakt, kan ik die ook weer makkelijker doormailen. En misschien kan ik er dan ook het adres van de webalbum met de foto's erachter zetten.

http://i10.tinypic.com/42ir3nk.jpg
http://img288.imageshack.us/img288/300/groepsfotooj6.gif

Nummer op de foto = Nickname - Realname
nr. 1 = sloefke - Eric
nr. 2 = seppeku - Thomas
nr. 3 = -Fox- - Pierre
nr. 4 = TBoeve. - ?
nr. 5 = zimbru - herman
nr. 6 = pdeco -Patrick
nr. 7 = Krims@nline - Gert
nr. 8 = mevr. Krims@nline - Myriam
nr. 9 = beaumkr - kris
nr. 10 = cahor - rulan
nr. 11 = ludo - ludo
nr. 12 = vogels - ?
nr. 13 = Luckyluke - Lucas
nr. 14 = roadrunner - ?
nr. 15 = zunoel - Leon
nr. 16 = Spanjaart - Rob
nr. 17 = mark w. - mark
nr. 18 = Francis1950 - Francis?
nr. 19 = linda16093 - Linda
nr. 20 = Roland Cuypers - Roland
nr. 21 = Purlut - Wim
nr. 22 = Rogier - Rogier
nr. 23 = vanslycken - Stefaan
nr. 24 = Eefke - Evy
nr. 25 = bacchus - ?
nr. 26 = Black B@ndit - Bart

Voor de albums:
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=143724

Luckyluke
15 januari 2007, 13:16
Ikke ben nummertje 13 :)

Luckyluke aka Lucas Koijen
Webalbum komt misschien nog...

En Rogier, jij bent nr. 22

mark w.
15 januari 2007, 13:28
Hoi,
Ik ben nr.17

Groeten,

Mark

Krims@nline
15 januari 2007, 13:42
Nr. 7 Krims@nline alias Gert
Nr. 8 mevr. Krims@nline alias Myriam

Groetjes

linda16093
15 januari 2007, 13:48
zal een beetje helpen
1 = sloefke (Eric)
2 = seppeku (Thomas)
3 = -Fox- (Pierre)
14 = roadrunner
15 = zunoel (Leon)
24 = Eefke (Evy)

Zonder bril is dit voorlopig alles, en nu maar hopen dat ik me nergens vergist heb:rolleyes:

Rogier
15 januari 2007, 13:57
zal een beetje helpen
1 = sloefke (Eric)
2 = seppeku (Thomas)
3 = -Fox- (Pierre)
14 = roadrunner
15 = zunoel (Leon)
24 = Eefke (Evy)

Zonder bril is dit voorlopig alles, en nu maar hopen dat ik me nergens vergist heb:rolleyes:
Ik denk van sommige die ik nog niet in me lijst heb hoe ze heten, maar weet het net niet helemaal zeker:rolleyes: Maar als het niet goed is, zeggen ze het maar en verander ik het toch gewoon even. Het lijstje wordt steeds kompleter

vanslycken
15 januari 2007, 14:09
9 = beaumkr = kris
10 = cahor = rulan
11 = ludo = ludo :D
12 = vogels
18 = francis1852 o.i.d. :)
25 = bacchus
26 = black bandit

ik hoop dat mijn geheugen mij niet in de steek gelaten heeft. Correcties welkom.

Eefke
15 januari 2007, 14:36
Ik kan me enkel aansluiten bij de andere deelnemers: deze SD was heel goed georganiseerd en de sfeer was erg gezellig!! Goed idee om ook eens het andere gewest onveilig te gaan maken!

Iedereen heel erg bedankt voor de leute, en vooral ook Wim en Stefaan!! :G :G

Groetjes,

Evi

PS Mijn BD-klasnummertje klopt. ;)

Rogier
15 januari 2007, 15:23
http://img187.imageshack.us/img187/3742/bd3941croppeddr1.jpg
Ik heb ook is zoals sommige gezien hebben met een compactje in de kerk wat geschoten. Dit was voor een panorama zie hierboven. Best goed gelukt zonder panorama hulp en in raw. Maar ik mis toch wel iets detail:clown: Maar ik zal u veel meer foto's tonen op de CD-rom en misschien ook weleens iets via een topic. Maar eerst ga ik de paar foto's bewerken van me compactje, en daarna ga ik de goede foto's bewerken van me slr:p Alleen van de compactje staan op me pc en ik vind het spannend wat er uit me toestel zal komen rollen.

pdeco
15 januari 2007, 17:27
Voor de dertigste keer maar zeker niet minder gemeend, Wim en Stefaan geweldig bedankt voor de prettige en leerrijke dag. Gisteren toch behoorlijk moe van al dat "trekken".
Ik ben nummertjes 6 op de groepsfoto, zo is je lijstje bijna compleet denk ik.
Op een van de pilaren van de Notre -Dame word de SD van gisteren als volgt samengevat en ik kan me daar zeker in vinden:

http://users.telenet.be/pdeco/Ultima.JPG

Goeten aan alle aanwezige BDers en graag tot een volgende keer.

Patrick

Rogier
15 januari 2007, 18:01
Wie is nummer 4 en ik mis nog wat voornamen en eventuele adressen van onze mooie fotoalbums.

seppuku
15 januari 2007, 18:05
Wie is nummer 4 en ik mis nog wat voornamen en eventuele adressen van onze mooie fotoalbums.4 is TBoeve.

seppuku.

vanslycken
15 januari 2007, 18:59
voor de volledigheid eentje van de wederhelft van TBoeve:

http://img481.imageshack.us/img481/6050/adsc216501lc7.jpg

Luckyluke
15 januari 2007, 20:51
Ik heb op mijn website een album aangemaakt over Dinant. Deze en anderen komen op de CD-rom te staan van deze ShootingDay

http://www.lucaskoijen.nl/gallery.php?id=13

Het was m'n eerste SD, maar ik het geweldig genoten!! Het zal zeker niet bij deze ene keer blijven :)

Stefaan en Wim, bedankt!! :G

Wim.Vanmaele
15 januari 2007, 21:04
Luckyluke
Mooi albumke, maar, je plaats wel een verkeerde naam hoor.
De kerk is "La Collégiale" en niet de Citadelle.
De citadelle is de verdedigingsvesting bovenop de rots.
:G
Zelf was je niet mee naar de Citadelle.

Luckyluke
15 januari 2007, 21:10
Thanks, heb het al aangepast :)

CaHoR
15 januari 2007, 21:58
Heel mooi album Lucas, en fijn je ontmoet te hebben!
Je hebt me daar trouwens mooi te pakken, het resultaat van die foto staat onder mijn post in het SD topic.
Tot de volgende keer!

Groeten, Cahor

Rogier
15 januari 2007, 22:36
Wijn en een SD gaan uitstekend samen:G
Maar een uitstekende foto en paar glazen wijn wat minder.

http://img180.imageshack.us/img180/900/bdmg0419yf7.jpg
Dit is de foto, waarbij het grapje ging dat me lensdop er nog op zat.

Bij nader inzien is dit een goede foto, want als je veel ste veel hebt gedronken zul je dit ook gezien hebben:D Maar ik had er niet te veel op, want ik wou niet op een sd voor de eerste keer zat worden. Ik wil eigenlijke nooit zat worden.

vanslycken
15 januari 2007, 23:46
is dit de foto met of zonder lensdop? :D
Doet me wel denken aan die keer dat ik portretfoto's van een kameraad ging trekken nà dat we allebei aan de zuip gegaan waren... je foto zou in de rij passen :D

Zat worden is niet zo erg, zolang je niet moet rijden... al is mijn "zware" tijd ook gepasseerd... je perceptie verandert, maar helaas vaak niet ten goede. Ik schrijf zelf wat muziek, en ik herinner me één avond, toen ik na de nodige sterke drank aan 't schrijven sloeg... ik dacht dat ik de meest geweldige nummers geschreven had tot dan toe... tot ik alles nuchter eens herlas en in de vuilbak gegooid heb...
Fotografie en zattigheid gaan volgens mij sowieso niet goed samen... en jij lijkt wel een zekere interesse in fotografie te hebben :D
Toeval wil dat ik een foto of drie-vier van jou heb... (één in die kleine leuke straat "rue des trois escabelles"), en dan nog eentje met die "kadeeën" (= kinders) toen je je resultaten liet zien...
Wacht maar tot op de CD :D

vanslycken
15 januari 2007, 23:53
Lucas, zeer mooi album, zo weet ik meteen waar Rulan/Cahor dat jupiler-scheeltje heeft gevonden... Ik leer nog alle dagen bij, bijvoorbeeld dus dat een stomme hoop opgebroken asfalt ook een mooie foto kan opleveren.
Zéér leuk vind ik die foto met die verticale lijnen van dat raam...
Ik ben blij dat je die witte pluizige bloemdingen en die kat gefotografeerd hebt, details die ikzelf niet heb gefotografeerd maar me wel herinner.

Eén klein detail: bij één foto luidt de beschrijving: "dak van de collégiale van Dinant"... het dak is eigenlijk wat er bovenop ligt. Hier spreek je beter over "de gewelven".
Details... maar ik heb nu eenmaal boeken over architectuur als bedlectuur :D

vanslycken
16 januari 2007, 08:43
sorry hoor, voor die drie reacties na elkaar, maar aangezien ik dadelijk weer voor drie dagen "de pist in" ben moet ik mij toch nog even moeien :D

In de hoofdthread heb ik nog een paar voorstellen voor extra sleutelwoorden voor de CD gedaan. Wie er nog meer wil post ze daar maar.
Ik zat me net te bedenken: als we nu die CD eens persoonlijk gingen afgeven i.p.v. op te sturen... Wie weet ligt er tegen dan sneeuw? :) We laten nog wel iets weten, dan kunnen we het evt nog eens dunnetjes (en zonder al te veel georganiseer) overdoen, en dan gaan we wèl mosselen eten in Dinant :D

pdeco (voor mij tot in de eeuwigheid "de vegetarische eter" :D) - bedankt voor je lof, ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt! Maar "ultima" betekent (in de context op de zuil) "de laatste"... zeker niet dus! :D

('t ging over een overstroming op "ultima februarii", "de laatste (dag) van februari".)

Rogier
16 januari 2007, 10:28
is dit de foto met of zonder lensdop? :D
Doet me wel denken aan die keer dat ik portretfoto's van een kameraad ging trekken nà dat we allebei aan de zuip gegaan waren... je foto zou in de rij passen :D

Zat worden is niet zo erg, zolang je niet moet rijden... al is mijn "zware" tijd ook gepasseerd... je perceptie verandert, maar helaas vaak niet ten goede. Ik schrijf zelf wat muziek, en ik herinner me één avond, toen ik na de nodige sterke drank aan 't schrijven sloeg... ik dacht dat ik de meest geweldige nummers geschreven had tot dan toe... tot ik alles nuchter eens herlas en in de vuilbak gegooid heb...
Fotografie en zattigheid gaan volgens mij sowieso niet goed samen... en jij lijkt wel een zekere interesse in fotografie te hebben :D
Toeval wil dat ik een foto of drie-vier van jou heb... (één in die kleine leuke straat "rue des trois escabelles"), en dan nog eentje met die "kadeeën" (= kinders) toen je je resultaten liet zien...
Wacht maar tot op de CD :D

Als ze goed zijn gelukt, wil me moeder daar wel een afdrukske van he, op 20x30:D Dan krijg je de vraag om hem op te sturen in betere kwaliteit;)

vanslycken
18 januari 2007, 16:57
je kan eens in mijn album kijken welke je mooi vindt:

http://sddinant.fotopic.net/c1187758.html

------

a propos: ik heb een mailtje gekregen van Jean-Luc, de man waarmee purlut & ik op verkenning zo 'n constructief gesprek hadden (ik heb hem de link naar bd en een paar albums doorgestuurd):

Que tout cela est beau !
Magnifique !
Extraordinaire !
Incroyable !
Bravo à toutes et à tous ... et toujours les bienvenus en terre de Sax.
Merci pour les délicieux breuvages (pas encore bus à ce jour ...)

Jean-Luc

En van Marianne (de sacristine):

C’est moi qui vous remercie pour votre présence. C’est avec plaisir de vous revoir quand vous le souhaiter

En van Sonia (toeristische dienst):

Hallo Stefaan,
Wat prachtig weer hebben jullie gehad !!!
Waouw, ongelooflijk, het was zo slecht verleden week en ook op zaterdag.
Ik was op werk op zondag en ik heb een paar fotografen in de stad gezien.
Ik ben zo blij voor jou.
Super en ik heb haast om je cd te zien.
Sonia

:D Altijd goed om te horen dat het in de smaak valt...

Rogier
18 januari 2007, 18:05
foto DSC_2098, DSC_2100, DSC_2107 & DSC_2108 zou ik wel in een maatje groter willen toegemaild krigen. Ik ben ten slotte het onderwerp:D

En als je me een afdrukje zou willen opsturen, mag je nummer DSC_2098 nemen.

Wim.Vanmaele
18 januari 2007, 19:31
Stefaan, wanneer gaan we terug of brengen we de CD's ?
Ik zal dan ne keer over Leffe spreken, misschien is er iets te regelen :D :clown:

vanslycken
18 januari 2007, 19:35
wel, ik had gedacht: als jij in staat bent om foto's te nemen zoals je wil.
En de mensen die graag nog eens meebollen: same place same time :)

Krims@nline
19 januari 2007, 07:18
Hoi Stefaan,

Schitterend album :G. Toffe reacties van onze Dinantse vrienden ... Schitterend zelfportretje in het resto (laatste foto van je album) ...

en in de zomer een SD'tje aan de kanten van Lernieux/Manhay/... of omstreken ??? Zitten enkele streekbrouwers zoals A'Chouffe, Phantome (spelling is mischien niet juist), en daar in Durby, dacht ik Marklof ...

En als je terugbold naar Dinant, laat het maar weten ... !

Greetz

vanslycken
19 januari 2007, 08:28
Hoi Stefaan,
Schitterend zelfportretje in het resto (laatste foto van je album) ...

en in de zomer een SD'tje aan de kanten van Lernieux/Manhay/... of omstreken ??? Zitten enkele streekbrouwers zoals A'Chouffe, Phantome (spelling is mischien niet juist), en daar in Durby, dacht ik Marklof ...

En als je terugbold naar Dinant, laat het maar weten ... !

Greetz

Ja, beaumkr zei: "stoefer! gaan pissen met een groothoeklens!" :D

Ik ben al aan 't broeden op een volgende SD.

Ik wou nog vragen aan iedereen: was het programma te vol of fysiek te belastend? Zouden er dingen anders moeten? Probeer eens wat kritiek te geven :D

Luckyluke
19 januari 2007, 09:53
Te vol of belastend zeker niet! Misschien dat het komt doordat ik nog jonge benen heb, maar ik vind dat je op zo'n dag zoveel mogelijk moet doen!

CaHoR
19 januari 2007, 10:02
Volkomen mee eens

Rogier
19 januari 2007, 10:08
Ik ben het ook met Luckyluke eens.

beaumkr
19 januari 2007, 12:02
Tja, voor mij zeker niet te vol. Het mag wel een beetje vooruitgaan. (ik heb natuurlijk wel een andere dag gehad, zonder statief had ik sneller gedaan met foto's nemen, ik heb zelfs (volledig uit interesse en zeker niet met spijt) de rondleiding met gids in de grot gevolgd...

Laat ook maar weten wanneer je terug zou gaan, ik heb ook wel interesse(hangt een beetje van het tijdstip af) :)

Tja, ik dacht er ook aan toen ik je toiletfoto zag...

vanslycken
19 januari 2007, 17:13
de jeugd heeft al gesproken :D