Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lenzen

    Hallo,

    Na dagenlang vergelijken,studeren, vragen ... zie ik nu de bomen niet meer door het bos. Ik ben van plan een 400D te kopen met ofwel en ef 18/85 IS USM en (later) een ef 70/200 IS USM OF samen een sigma 18/70 2.8 en de voornoemde 70/300. IK heb genoteerd dat er een paar knappe koppen op dit forum zijn zodus...
    Zijn er volgens jullie qua lenzencombinatie betere keuzes te maken rekening houdend met de prijs ( de totale prijs mag iets hoger zijn)
    MVG

    Chris

    PS ik woon in Brugge, en ga volgend jaar met pensioen en wil mijn vroegere hobby weer opnemen.

  • #2
    Re: Canon lenzen

    De 70-200 2.8 IS is zowat het beste wat Canon ooit gemaakt heeft.
    Ikzelf heb om het andere bereik in te vullen voor een degelijk compromis tussen prijs en kwaliteit gekozen: de 28-80 2.8 van Tokina, en ik overweeg nu ook -om het bereik completer te maken- de aankoop van de 12-24 4.0 van hetzelfde merk.
    Ik heb geen ervaring met de 18-85 van Canon, maar de IS en USM zijn natuurlijk niet te onderschatten...
    Ik zou alleszins eerder voor een Tokina dan een Sigma lens kiezen, vanwege de robuustheid en het degelijke glas.
    En wat de overweging om een 300mm te kopen betreft: dat is een keuze die jij moet maken, hangt er dus volledig vanaf wat je ermee wil doen..
    EOS 30D - EOS 33 - Tokina 28-80 f2.8 - EF 50 f1.8 - EF 70-200L f2.8 - Speedlite 580 EX

    Comment


    • #3
      Re: Canon lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door whiskey Bekijk bericht
      Ik zou alleszins eerder voor een Tokina dan een Sigma lens kiezen, vanwege de robuustheid en het degelijke glas.
      Dit is een onvolledig advies... Tokina lenzen werden enkele jaren geleden omschreven als 'coke bottle bottems in a metal barrel'. Enkele van de nieuwere modellen zijn goed tot zeer goed, maar de wat oudere lenzen zijn zeker niet op het niveau van sigma EX

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Canon lenzen

        Hallo Chris,

        Ik snap je dillema, ik heb ook al een paar maal voor zulk een verscheurende keuze gestaan.
        Allereerst, het eenvoudigste, de Canon 70-200 is een prachtige lens, hier ga je nooit spijt van hebben. Ik heb zelf de Sigma 70-200 2.8, maar bij ons op de club zijn er een 5tal vrienden die de Canon hebben. Ik heb al meermaals foto's daarmee gemaakt en vooral bij iets mindere lichtomstandigheden bewijst de stabalisator zijn nut.
        Dan de vraag voor de standaard zoom. Als ik naar testen kijk, want zelf heb ik er geen dan komt de Canon 18-85 er niet zo best uit. Ik heb ze daarom niet gekocht en ben voor de 24-105 gegaan. Probleem is natuurlijk dat je met digitaal met je verlengingsfactor zit en dat je 24 al dadelijk een 38 mm wordt.
        De sigma 18-70 2.8 is waarschijnlijk een vrome wens, maar ik vind die niet. Wel de 18-50 2.8 en van Tamron de 17-50. Hier kan je dan nog kiezen voor de 17-55 2.8 is van Canon die wel een goede lens is, maar dubbel zo duur dan de 18-85.
        Zelf ben ik er ook achter dat je moet trachten om je lenzen zo lichtsterk als mogelijk te kiezen. Ik heb me ook laten vertellen dat de goede lenzen ook steeds een vast brandpunt hebben, bv 2.8 of 4. En je ziet inderdaad dat de goedkopere versie's meestal een verloop hebben 4 - 5.6 enz.
        Waarschijnlijk is het hiermee niet eenvoudiger geworden, maar ik heb in 30 jaar fotografie door schade en schande ondervonden dat je met slechte lenzen geen goede opnames maakt. Met goede ook niet altijd, maar dan ligt het aan de fotograaf. En wanneer je nu geld uitgeeft aan een goedkopere lens en je koopt dan achteraf de duurdere versie dan heb je wel een heel dure lens.

        Veel succes,

        Marnix

        Comment


        • #5
          Re: Canon lenzen

          vergeet ook de 17-40mm L f4 van canon niet. kwalitatief zeer goed, stevig gebouwd en betaalbaar( nieuw ong. 700 hier op het forum vind je ze soms voor 500 tweedehands dan)
          Ik zelf heb deze lens en wil ze in de nabije toekomst aanvullen met de 70-200mm ook f4

          mvg
          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
          www.ginodepreter.com

          Comment


          • #6
            Re: Canon lenzen

            Bedoel je nu
            - 17-85 IS USM
            - 70-200 F2.8 L of 70-200 F4 L of 70-300 IS

            ? Toch een prijs verschil van 700euro..

            Michiel
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: Canon lenzen

              Als ik me niet vergis bestaat de 70-200 in 4 verschillende versies
              De goedkoopste isde f4 zonder IS en kost ongeveer 650 euro
              Als je gaat voor de f 2,8 kost die al een stuk meer
              Maar alle 4 deze lenzen zijn zeer goed
              Ikzelf zou gaan voor de f4

              mvg
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #8
                Re: Canon lenzen

                Ik bedoelde de EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Mijn budget is 1100 € vooe twee lenzen.
                Bij deze wil ik iedereen bedanken die zich de moeite heeft getroost een beetje licht in deze (lenzen)duisternis te brengen. 'tZal we nog een tijdje duren vooraleer ik eruit ben.

                Chris

                Comment


                • #9
                  Re: Canon lenzen

                  Beste wat je dan kan doen...

                  Wandellens: Tamron 17-50 f2.8 of Canon 17-85 IS

                  Tele: Canon 70-200 F4 of 70-300 IS als je meer zoom nodig hebt

                  Mijn 2 centjes...
                  ...Canon EOS D...
                  .:Mijn website in opbouw:.

                  Comment

                  Working...
                  X