Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor sport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor sport

    Ik zit na te denken over welke lens ik het beste kan kopen om sport foto's te nemen.
    de bedoeling is motocross en moto's in het algemeen .
    Het is voor op een D70 ik heb een budget voorop gesteld van max 1100€.
    Ik heb op het oog de Nikon 80-200/2.8 en de Sigma 70-200/2.8 deze heb ik Bij konijn eens vast gehad en de verkoper stelde waarom geen Bigma ,maar deze schrikt me af daar die veel licht nodig heeft.Is dus zeker op donkere dagen en in bossen of onder de bomen wel een probleem denk ik of is dit verkeerd?
    De Nikon 70-200vr. is mischien wel de snelste en de beste maar voor mij veel te duur met bijna 2000€ het is maar een hobby
    wie heeft er ondervinding mee?
    En is die tevreden met de foto's van de twee voorop gestelde lenzen?
    Of zijn er andere betere ?
    Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

  • #2
    Re: welke lens voor sport

    de nikon 80-200 2.8 is een heel goeie sportlens ... neem dat maar van mij aan, 95% van mijn sportfoto's zijn ermee gemaakt.

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor sport

      De Sigma 70-200 2.8 EX presteert ook schitterend, ook in lichtslechtere omstandigheden. Ze is bovendien op Nikon razendsnel (schijnt op Canon iets minder snel te zijn).
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor sport

        ben ook enorm tevreden over de sigma 70/200...
        D70s + D50 | AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED | SIGMA 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO HSM
        http://www.jarrepics.be

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor sport

          Ik sluit me volledig bij Jarre en Elsan aan Ik heb de lens nu 3 maanden en hij bevalt zeer goed
          Nikon D70s - www.fotolevel.nl

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor sport

            Voor motorcross is de Sigma 70-200 f2,8 een goede keuze, ze heeft daarvoor een goed bruikbaar zoombereik, en net zoals de meeste andere 70-200 lenzen blijft ze bij het zoomen steeds even lang. Daardoor krijg je ook geen luchtverplaatsing van buiten naar binnen en blijft de hoeveelheid opgezogen stof ook kleinder dan bij een lens die wel in lengte varieert.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor sport

              Ik zou ook overwegen om uit te kijken of je geen 80-200 af-s in okkazie te pakken krijgt.Heel snel lenske en de voorloper van de 70-200

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor sport

                Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                Ik zou ook overwegen om uit te kijken of je geen 80-200 af-s in okkazie te pakken krijgt.Heel snel lenske en de voorloper van de 70-200
                Helemaal mee eens, 100% zeker de beste keuze voor je budget.
                Max 1000 euro voor betalen in nette staat.
                Geloof me, het zal je nooit spijten

                Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor sport

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Helemaal mee eens, 100% zeker de beste keuze voor je budget.
                  Max 1000 euro voor betalen in nette staat.
                  Geloof me, het zal je nooit spijten

                  Gr kees
                  Ga voor een occasion 80-200, een dijk van een objectief. Maar de prijs, hoeft echt geen 1000 te zijn. Er zijn tussen 1987 en 1998 vijf verschillende 80-200's uitgebracht, allemaal f2,8, allemaal AF en allemaal met ED glas. De aanschafprijzen varieerden van 800 tot 2500 euro. Dus die zou je nu moeten kunnen vinden, in goede staat, tussen 300 en 1400 euro.
                  Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor sport

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                    Ga voor een occasion 80-200, een dijk van een objectief. Maar de prijs, hoeft echt geen 1000 te zijn. Er zijn tussen 1987 en 1998 vijf verschillende 80-200's uitgebracht, allemaal f2,8, allemaal AF en allemaal met ED glas. De aanschafprijzen varieerden van 800 tot 2500 euro. Dus die zou je nu moeten kunnen vinden, in goede staat, tussen 300 en 1400 euro.
                    We spreken hier wel over de AF-S versie he

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor sport

                      Sowieso is VR "nutteloos" bij motorcross, aangezien je snel bewegende voorwerpen fotografeerd.

                      Een Sigma 70-200 of Nikkor 80-200 2.8 zouden hier idd de meest gepaste lens voor zijn. Ik heb de Sig en ben daar toch goed tevreden van.

                      Maar indien je de kans hebt een goede 80-200 AFs te kopen zou ik deze niet laten voorbij gaan.
                      Gravity Sucks ....

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor sport

                        Ik heb de Nikkor 80-200 Af-s en ga meestal naar wielerwedstrijden foto's nemen.
                        Voor deze sport heb je idd een rappe lens nodig en de 80-200 Af-s is daar perfect voor hoor!
                        Ik heb ze tweedhands gekocht op aanraden van Rikketik en heb er nog geen seconde spijt van!
                        Een beetje rondkijken op tweedehandssites en je zal er eentje vinden hoor, ik heb de mijne via Marktplaats gekocht, perfecte staat met alles erop en eraan voor 900 Euro.
                        Het was de 80-200 Af-s of de Sigma. Na wat zoekwerk heb ik een Nikkor gevonden, hou ook rekening dat de Nikkor meer zijn waarde behoud dan de Sigma...
                        Een goede raad, zoeken naar de Nikkor 80-200 Af-s en je gaat er jaren plezier aan beleven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor sport

                          inderdaad Benneke en rikketik en Hans braakhuis moet eerst goed lezen eer hij oordeelt

                          Gr kees
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment

                          Working...
                          X