Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studiotje in elkaar steken...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studiotje in elkaar steken...

    hoi,

    Ik heb nog geen enkele ervaring met studio fotografie, maar ik krijg regelmatig wel eens de vraag of ik dat niet doe. Nu vind ik mezelf wel klaar om hiermee te beginnen. Ook nu het winter wordt denk ik dat het ideaal is om even binnen te gaan experimenteren met dit soort fotografie.

    Ik ben nog steeds student, en wil graag alles met een beperkt budget gaan uitvoeren. Ik had eerst gedacht om wat bouwlampen te halen, maar ik hou niet zo van prutsen, ik heb daar een hekel aan. Daarom.
    Mijn oog is een beetje gevallen op de Falcon Eyes DE-150 flitsset , dit is echt wel het maximum die ik er momenteel wil aan uitgeven, want er komen nog kosten bij. Na alle voor en tegens die ik op het forum tegengekomen ben, denk ik wel dat ik mezelf hiermee ga amuseren.
    Ik weet niet wat het effect is als ik daar zelf gewone lampen ga aan toevoegen, maar daarmee kan ik nog altijd experimenteren naar de resultaten.

    Wat achtergronden en zo betreft heb ik zoveel nog niet tegengekomen. Ik had gedacht om zelf een soort statief daarvoor samen te knutselen. Als achtergronden had ik gedacht om eens een stoffenwinkel of zo binnen te gaan en een rode/blauwe/zware en witte vierkante meters mee te brengen. Ik weet niet of ik daar goed aan doe, maar misschien kunnen jullie je ervaringen eens medelen. Andere voorstellen zijn ook welkom, maar het mag niet te veel gaan kosten.

    Ik ga ook eens uitkijken naar reflectieschermen, daar ik denk dat deze ook een beetje onmisbaar zijn. De prijzen daarvan vallen nog goed mee.

    En als er nog wat budget over schiet zou ik misschien voor een 85mm lens gaan...
    Momenteel heb ik een 50mm 1.8 en een 135mm 2.8, maar deze zijn volledig manueel (20 jaar oud of zo)

    Ik weet niet of ik nog iets vergeet wat ik zeker nog zal nodig hebben.