Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen website gemaakt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen website gemaakt

    De afgelopen weken ben ik druk in de weer geweest met het maken van een eigen foto-website. Het maakt gebruik van een volledig zelf geschreven mySQL/PHP database. Voor de volledige gallery heb ik maar 1 pagina, die dynamisch gevuld wordt uit de database. Dit maakt het onderhoud (waaronder het toevoegen van foto's) echt super simpel!

    De komende weken zullen er nog wat kleine dingetjes veranderen, zoals bijvoorbeeld een minder willekeurige volgorde van de albums.

    http://www.lucaskoijen.nl

    Het enige dat nu nog rest zijn mooie foto's
    One day, I would like to make nice pictures :-)
    www.lucaskoijen.nl

  • #2
    Re: Eigen website gemaakt

    Mooi, Lucas. Puntje van opbouwende kritiek: telkens klikken om eerst de full-size foto te bekijken, dan die wegklikken op weer de volgende foto te gaan zoeken in het albumoverzicht is niet zo handig. Te veel heen-en-weer schuiven met de muis en de kans bij grote albums om de weg kwijt te geraken (had ik die foto nu al gezien of niet?). Een knop "volgende foto" die op dezelfde plaats blijft staan is gebruikvriendelijker.
    Maar zeker een bruikbare website voor een beperkt aantal foto's of een portfolio.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Eigen website gemaakt

      Enkele kleine opmerkingen na je code te hebben gezien.

      Bijna W3C valid xhtml 1.1, had je je Character Encoding niet vergeten... (http://validator.w3.org/check?verbos...Fmain_home.php)
      Verder is het gebruik van je css correct, ware het niet dat je css zelf nog enkele fouten bevat (http://jigsaw.w3.org/css-validator/v...Fmain_home.php)

      Dan nog opmerkingkje ivm de semantiek. Je gebruikt eerst enkele h2's in je menu, en pas later zie je een h1 opduiken, wat semantisch niet klopt. Het is trouwens beter je menu in een ul li te gieten, voor browers met aangepaste stylesheet (slechtziende) of speechbrowers of pda's (zonder css) gaan dan een unordened list zien als menu, wat beter oogt dan plots kanjers van header2's...
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Eigen website gemaakt

        Zo "zelf geschreven" is lightbox niet é
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Eigen website gemaakt

          Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun Bekijk bericht
          Zo "zelf geschreven" is lightbox niet é
          lightbox hoort ook niet bij de database

          Wat ik bedoel is: Ik heb niet zo'n standaard template van internet geplukt en daar al mijn foto's ingezet. Ik heb de database zelf ontworpen, net zoals de php-scriptjes die de informatie uit de database halen en er de site mee opvullen. De layout verder is ook helemaal eigen werk (op lightbox na natuurlijk)...

          Als ik ooit (over een paar weken waarschijnlijk) weer wat tijd vrij heb ga ik de code opschonen zodat het goed gevalideerd wordt. Ik ga dan ook proberen het menu als een lijst te maken.

          Voor nog later heb ik in de planning staan, om de foto's in een nieuwe pagina te laten zien. Dan heb je dus ook de mogelijkheid direct naar de volgende foto in de gallery ta gaan, of om een rating te geven, of reacties op de foto. Ook ga ik inbouwen dat er bijvoorbeeld maar maximaal 50 thumbnails per pagina komen, en dat er daarna automatisch een tweede komt...
          One day, I would like to make nice pictures :-)
          www.lucaskoijen.nl

          Comment

          Working...
          X