Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor lens gevraagd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor lens gevraagd.

    Momenteel werk ik met de 17-55 kitlens op mijn Canon D400, maar ben van plan om me eentje te kopen die toch iets beter is. Wie heeft ervaring met de Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM ? Die IS spreekt me vooral aan omdat ik niet altijd met een statief kan werken (bvb laag tegen de grond) en het zou vooral voor niet bewegende onderwerpen zijn. Ik bibber nogal makkelijk. Of bestaat er nog iets die beter is ? Deze bvb ? : Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM. Verlies je veel tussen die 17 en die 28 ? Misschien nog even vermelden dat ik ook nog een 70-300 heb, die ik mettertijd wel nog wil inruilen voor iets in de richting van een 500... Voor macro gebruik ik een Sigma 150. Maar vandaag ondervond ik nog maar eens dat ik voor bvb een grote groep paddestoelen niet voldoende weg kan met deze lens. Zeker als je niet ver genoeg kan blijven. Graag jullie advies aub.
    Oja, deze : Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS spreekt mij ook heel erg aan, maar die komt pas eind januari 2007 vermoed ik en ik vond nog geen enkele richtprijs....
    Last edited by iedel; 31 oktober 2006, 20:01.
    Hilde

  • #2
    Re: Advies voor lens gevraagd.

    Niemand ?
    Hilde

    Comment


    • #3
      Re: Advies voor lens gevraagd.

      Ik heb in juli een 30D aangeschaft met 2 lenzen, nl. 17-40L, en 28-135 IS USM.
      Ik ben over beide lenzen tevreden. Je merkt natuurlijk wel in gebruik dat de 17-40 beter afgewerkt is, maar ik ben er met 28-135 toch ook in geslaagd van mooie foto's te maken. Prijs-kwaliteit is dit een leuke en goede wandellens. Indien je al in het bezit bent van de kitlens, lijkt me deze lens een interessante aanvulling. Indien je een alternatief zoekt voor de kitlens, dan zou ik opteren voor de 17-85. Ik zou het bereik van 17-28 niet willen missen. Zowel voor landschapsfotografie, als voor het fotograferen van gebouwen, heb je dit groothoekbereik toch dikwijls nodig. Voordeel is dat als je opteert voor de 17-85, je slechts 2 lenzen hoeft mee te nemen, nl. 17-85 en uw 70-300. Als je opteert voor de 28-135 en behoud van de kitlens, zal je, afhankelijk van wat je wilt doen, soms 3 lenzen moeten meenemen. Van waar ben je ? Desnoods spreken we eens af, en dan laat ik U wat experimenteren met mijn 28-135.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Advies voor lens gevraagd.

        Als je tevreden bent over het bereik dat je momenteel hebt, kan ik je de 17-55 F2.8 IS aanraden echt super lens.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Advies voor lens gevraagd.

          Je bedoelt wrs dat je nu een 18-55 gebruikt op een 400D. Betreffende 18-28.. Neem even uw toestel.. neem een foto op 18mm en op 28mm en vergelijk even. Bij breedhoek (<20) telt elke mm en je zult zien dat dit een grote invloed heeft. Croppen kan, "groter" maken kan niet.

          Indien je al wat hebt gefotografeerd met je kitlens zal je wel zelf ondervonden hebben welk bereik je het meest gebruikt. Koop dan ook een lens die qua bereik het meest voldoet aan je stijl van fotograferen.

          Er bestaat natuurlijk betere alternatieven dan de lenzen die je aanhaalt, maar zonder een budget mee te geven is het onmogelijk om een suggestie te doen. De 17-55 F2.8 IS die hier genoemd is, is een prima lens maar die kost 2x zoveel als de 17-85 IS.

          Stel dus een budget op en een gewenst bereik. Dan kunnen we even kijken welke lens bij u noden past.

          Michiel
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: Advies voor lens gevraagd.

            Ik ben van Meulebeke Stapperke.
            Qua bereik, zou ik toch graag ongeveer de groothoek van de kitlens willen behouden. Budget ? Ergens max. 700 euro denk ik. Nog niemand die weet waar de prijs van de Sigma 18-200 te vinden is ?
            Qua stijl, binnenshuis zal ik niet zo gauw gaan fotograferen, niet direct mijn ding...
            Hilde

            Comment

            Working...
            X