Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoom-lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoom-lens

    Zoals u al weet verkoop ik mijn 350D
    Samen met mijn nieuwe 400D heb ik een 18-200mm lens gekocht maar nu zou ik graag een grotere ZOOOMlens willen kopen, welke lens zou ik moten kopen als je weet dat ik een budget heb van 1500€

    Didier
    http://www.busimatch.com

  • #2
    Re: zoom-lens

    niemand???
    http://www.busimatch.com

    Comment


    • #3
      Re: zoom-lens

      Welk bereik 100-400 doet het heel aardig en is binnen budget. De Sigma 50-500 ook.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: zoom-lens

        Hoi,

        ik zelf ben in het bezit van 100-400 van canon.
        Een dijk van een lens.
        Indien je budget het toelaat, moet je deze lens zeker eens testen.

        Veel sukses.
        Plette
        www.wildlifepixs.com

        Comment


        • #5
          Re: zoom-lens

          zou persoonlijk eveneens de 100-400 L IS aanraden. Je hebt dan wel wat minder bereik en wat minder groothoek dan de bigma, maar wel IS. Als ik me niet vergis heb je dus naast een stevige hand (of pikkel) bij de bigma ook wat meer licht nodig.

          Comment


          • #6
            Re: zoom-lens

            Recent heb ik al een paar positieve ervaringen gelezen over de 200-500 van Tamron. Voor dit bereik ook een prijsvoordelige lens, ongeveer 900 Euro.
            http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=43&page=1
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: zoom-lens

              Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
              een 18-200mm lens gekocht maar nu zou ik graag een grotere ZOOOMlens willen kopen
              Wat is een grotere zoomlens? Fysiek groter, groter zoombereik, langere brandpuntsafstand?

              Fysiek groter: Sigma 12-24
              Groter zoombereik: nieuwe 18-250 vraag niet welk merk

              langere brandpunstafstand: zie vorige posts.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: zoom-lens

                Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                Als ik me niet vergis heb je dus naast een stevige hand (of pikkel) bij de bigma ook wat meer licht nodig.
                Klopt wel, maar dat gebrek aan licht los ik tegenwoordig op door de iso te verhogen. Zolang ik 1/500" kan aanhouden lukt het prima uit de hand. (Als het echt moet gaat het met een iets tragere sluiter ook, maar vergroot de kans op missers, 1/320" is voor mij zowat de kritische grens, daaronder is het hopen op een lucky shot).
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: zoom-lens

                  Persoonlijk zou ik geen zoomlens kopen.

                  Als je gesteld bent op scherpte en kwaliteit====prime.

                  Je hebt nu een zoom die gaat tot 200 mm. Hier kun je al veel mee (normale dingen)en ga je naar vogels/dieren heb je altijd mm te weinig, zelfs met een 400 mm.

                  De 100-400mm van canon is niet slecht maar je moet er echt leren mee werken. Een maat van mij heeft er onlangs een gekocht en ik denk dat als hij opnieuw

                  zou kunnen kiezen hij toch de 400 mm f5.6 of de 300mm f4 met een 1.4 extender zou nemen.

                  Het enige minpuntje bij een prime is misschien de minimale scherpstelafstand.
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: zoom-lens

                    Hier kun je al veel mee (normale dingen)en ga je naar vogels/dieren heb je altijd mm te weinig, zelfs met een 400 mm.
                    En dat is helaas maar al te waar

                    De 100-400mm van canon is niet slecht maar je moet er echt leren mee werken.
                    En dat geldt tevens voor de 50-500, het kost toch wel wat tijd om de lens de te leren benutten.
                    fotosite

                    Comment

                    Working...
                    X