Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon kitlens Dx 18-135mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon kitlens Dx 18-135mm

    Hallo,
    Ik was van plan een Nikon D80 te kopen waar een kitlens van DX 18-135mm van Nikon bij zit. Kan er iemand mij meer vertellen over de scherpte van die lens? Is die ook goed genoeg voor portretopnames?
    En de Tamron 18-200mm? Scherpte? Ik twijfel tussen deze 2 lenzen.
    Groetjes,
    Boualy

  • #2
    Re: Nikon kitlens Dx 18-135mm

    de mijne staat te koop in het daarvoor voorziene forum.scherp is ze wel maar er is nogal wat vertekening aan de groothoekzijde.bovendien passen mijn filters niet....

    Comment


    • #3
      Re: Nikon kitlens Dx 18-135mm

      Het Nikon objectief is prima qua scherpte, maar in bijna alle bereiken en diafragma's wel enige vertekening en vignettering.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon kitlens Dx 18-135mm

        Hey allemaal,

        Wat zijn jullie meningen over de Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II??
        En wat raden jullie mij aan voor een allround lens?
        Groetjes,

        Comment


        • #5
          Re: Nikon kitlens Dx 18-135mm

          Wees een gouden regel indachtig voor zoom-objectieven en deze is dat al wat meer is dan 3 X zoom niet echt goed is.
          Chromatische aberatie, postzegelvorming enz.. zijn dan zeker niet uitgesloten maar eerder de regel.
          Hou het liever op een 18-55 of een 70-210 dan zal je zeker niet teleurgesteld zijn.

          Groetjes
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon kitlens Dx 18-135mm

            ik ken de Tamron 18-200 niet maar als je een 18-200 wil bekijk dan de Nikon 18-200 VR eens , ik heb er nog geen moment spijt van .
            Nikon digi en analoog + Yashica Mat
            http://www.flickr.com/photos/donald-s

            Comment

            Working...
            X