Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconverters

    Ik fotografeer met een nikon D50, heb een zoomlens 70- 300mm 1:4-5.6D.
    Kan ik daarbij een teleconverter gebruiken, en zo ja, dewelke?
    Dank bij voorbaat Franky
    Nikon D200 - Sigma 120-300mm f2.8 - 1.4 TC - Sigma 18-200mm f3.5-6.3 - Tamron macro 90mm f2.8

  • #2
    Re: teleconverters

    Ik zou daar niet aan beginnen met die lens. Je lens is veel te weinig lichtsterk om een converter te verdragen. Los daarvan is een 70-300 objectief niet van die kwaliteit dat de scherpte gevrijwaard blijft bij gebruik van converters. Ik vrees dat je teleurstellende resultaten zal halen.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: teleconverters

      Je zou de 1.4 kunnen gebruiken, hoger zou ik zeker niet gaan daarvoor is je lens niet lichtgevoelig genoeg .
      www.sportactiefoto.nl

      Comment


      • #4
        Re: teleconverters

        Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
        Je zou de 1.4 kunnen gebruiken, hoger zou ik zeker niet gaan daarvoor is je lens niet lichtgevoelig genoeg .
        En dan moet het een Kenko zijn, want de Nikon TC-14EII werkt alleen op specifieke AFS objectieven

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: teleconverters

          Dan nog zal het resultaat behoorlijk tegenvallen. gewoon niet doen. Zonde van de moeite en het geld om het te proberen. Voor het geld dat je voor de lens kunt krijgen bij verkoop + de kosten van een converter kun je hier op het forum een prachtige Tokina 80-400 overnemen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: teleconverters

            Hallo,
            Licht dit dan aan de kenko converter of aan de lens?
            Want ben namelijk in het bezit van een nikkor 300m F4 (oude type), en zo graag ook nen converter kopen! Nu werkt die ook alleen maar met kenko converter heb ik gehoort.
            Is de kwaliteit hiervan dan zo slecht?
            Groeten Sam
            www.samdetaey.be

            Comment


            • #7
              Re: teleconverters

              Hey Sam,

              Het ligt hem wel degelijk aan de lens en niet aan de kenko teleconvertors. Teleconvertors gaan ten koste van kwaliteit en aangezien een zoomlens zowieso al een compromis is moet je al echt een goeie zoom hebben om nog goeie resultaten te halen met teleconvertor. Daarom worden ze eerder aangeraden in combinatie met primes.
              Als je voor de kenko tc gaat, neem dan wel de pro versie. Die is veel beter en wordt door vele mensen tot volle tevredenheid gebruikt...

              Groeten,
              Andries
              https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

              Comment


              • #8
                Re: teleconverters

                Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
                Hallo,
                Licht dit dan aan de kenko converter of aan de lens?
                Want ben namelijk in het bezit van een nikkor 300m F4 (oude type), en zo graag ook nen converter kopen! Nu werkt die ook alleen maar met kenko converter heb ik gehoort.
                Is de kwaliteit hiervan dan zo slecht?
                Groeten Sam
                Je kan een 70-300 zoom niet vergelijken met je Nikkor prime, al zal een 2.0 converter mss in jouw geval iets teveel van het goede zijn ivm de lichtsterkte.
                Als je voor Kenko gaat, idd de pro versie nemen.
                fotosite

                Comment

                Working...
                X