Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raging Bull (II)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raging Bull (II)




    Peñascosa

    La Mancha, Albacete Province
    30 de Septiembre 2006
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

  • #2
    Re: Raging Bull (II)

    Ondanks dat ik radicaal tegen stierengevechten ben vind ik dit
    een geslaagde opname:mooie 'pose',goed van kleur en scherpte.
    Alleen beetje spijtig van die schaduw op het hoofd van het dier maar begrijp dat dit moeilijke foto's zijn om te maken.Wat ik niet begrijp is dat er nog niemand gereageerd heeft op deze
    Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

    Comment


    • #3
      Re: Raging Bull (II)

      over het onderwerp ga ik niet oordelen, wel over de foto! En deze is schitterend! Een pak beter dan die andere foto in je andere topic

      Comment


      • #4
        Re: Raging Bull (II)

        spijtig van die schaduw
        anders knappe prent
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Raging Bull (II)

          Knap, waar heb je dat gefotografeerd in de arena van Almeria ?

          ik heb dit ook al eens willen doen, welke lenzen heb je hier voor nodig ?
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #6
            Re: Raging Bull (II)

            Bedankt voor de leuke reacties !


            Opname is gemaakt in Peñascosa, een klein boerengat in the middle of Spain (nabij Valdepeñas). Kleine arena vol met spanjaarden en maar 3 buitenlanders

            Ik heb eigenlijk continu de 70-200 2.8 gebruikt, omdat het licht niet al te gemakkelijk was (laagstaande zon) en 200mm wel voldoende was. Ik kan me voorstellen dat je in de grotere arena's in de grootsteden wel wat meer mm nodig zal hebben. Vlakbij ons zat nog iemand met een Nikon 300 2.8 te fotograferen.

            Het is natuurlijk een onderwerp van enige discussie, maar ik reis al sinds 1995 doorheen Spanje. Dit samen met enkele jaren avondles Spaans deed me beslissen om toch ook maar eens dit spektakel bij te wonen. En eerlijk gezegd, ik heb telkens voor de stier gesupporterd, echter tevergeefs

            Ik verwachtte eigenlijk ook wat meer folkflore voor aanvang van het stierengevecht. Dat miste ik wel een beetje...
            :::: Canon :::: 1D MkII N
            :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
            :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

            Comment


            • #7
              Re: Raging Bull (II)

              tja, het gaat tegenwoordig om het stieren doden zelf...

              Het inderdaad een controversieel thema, maar het is daar een traditie. Zoals de Chinezen hond eten en wij niet ... het is een kwestie van "tradities en gewoontes"

              bedankt voor de uitleg!
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment


              • #8
                Re: Raging Bull (II)

                Het inderdaad een controversieel thema, maar het is daar een traditie. Zoals de Chinezen hond eten en wij niet ... het is een kwestie van "tradities en gewoontes"
                Bij jongere generaties Spanjaarden luiden tegenwoordig ook al meer
                proteststemmen op,we zijn op de goeie weg
                Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

                Comment


                • #9
                  Re: Raging Bull (II)

                  Inderdaad mooie foto, er zit een hele mooie lijn in...

                  Ik ben ook niet zo wild van stierengevechten maar het boek "the dangerous summer" ("de gevaarlijke zomer") van Hemingway geeft wel iets meer inzicht in de aantrekkingskracht van stierengevechten... (Hem was een enorme fan) - weliswaar in de jaren '50...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raging Bull (II)

                    Misschien spijtig dat de stierenkop volledig in schaduw valt, misschien net niet

                    In ieder geval prachtplaat

                    Comment

                    Working...
                    X