Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geheugenkaart

    Heb ik het goed als ik zeg dat het verschil tussen een sandisk CF kaart en een sandisk CF ultra 2 kaart enkel de snelheid is, en niks meer??
    Dus als je bij wijze van spreken enkel landschappen fotografeerd om maar iets te noemen, je met een tragere geheugenkaart even goed bent als met een snelle?

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: geheugenkaart

    Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
    Heb ik het goed als ik zeg dat het verschil tussen een sandisk CF kaart en een sandisk CF ultra 2 kaart enkel de snelheid is, en niks meer??
    Dus als je bij wijze van spreken enkel landschappen fotografeerd om maar iets te noemen, je met een tragere geheugenkaart even goed bent als met een snelle?

    mvg
    misschien heeft dit ook een beetje met de degelijkheid te maken. ik heb me overlaatst één aangeschaft in de macro van "sandisk 1Gb. extreme III" met de recoversoftware ResceuPRO 3.0 (full version) voor de prijs van €59. dit vergeleken met een kaart van twee jaar geleden de "ULTRA van 1 Gb" ( dit voor €102 in Utrecht i.p.v. € 150 in België) .
    Daarmee zou ik niet kijken achter een paar euro's meer voor een pro versie.
    als je kan dan ga je naar de computerbeurs in utrecht ( nee ik ben geen Nederlander lol ) daar kan u ze kopen aan het voordeligst tarief.
    groeten David
    vanolles

    Comment


    • #3
      Re: geheugenkaart

      nog iemand iets aan toe te voegen?
      wat zijn de betere en de minder goede merken van CF geheugenkaarten?
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

      Comment


      • #4
        Re: geheugenkaart

        Sandisk is wrs het populairste merk voor geheugenkaartjes en dit met goede reden ook. Ze leveren kwaliteitsmateriaal aan een goeie prijs.

        Vroeger was geheugen ontzettend duur, vandaag is dit echt het geval niet meer. Natuurlijk moet je wel goed uitkijken waar je het kaartje koopt want er zit veel prijsverschil tussen verschillende winkels.

        Het prijsverschil tussen Ultra II en Extreme III is ook echt klein, dus ik zou onmiddelijk voor Extreme III gaan. De klassieke kaartjes zijn idd nog een stuk goedkoper, maar ik denk dat een sneller kaartje altijd wel van pas komt.

        Bij konijnenberg:
        2GB gewoon : 54euro
        2GB Ultra II : 70euro
        2GB Extreme III : 74euro

        Ik zou niets kleiner dan 2GB kopen. En als je echt zeker weet dat je nooit geen snel kaartje nodig hebt, dan kun je de gewone nemen. Maar ik zou het eigenlijk niet laten en onmiddelijk voor de Extreme gaan.

        Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment

        Working...
        X